شناسهٔ خبر: 30677496 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

حوزه دفاعی و امنیتی در هفته‌ای که گذشت

هشدار سرلشکر جعفری به نتانیاهو/ افتتاح پروژه‌های محرومیت‌زدایی سپاه/شهادت ۱۳ نفر از کارکنان نیروی هوایی/ یک ضربه با ده‌ها ضربه سخت‌تر و کوبنده‌تر پاسخ داده می‌شود

خبرگزاری میزان- حوزه امنیتی و دفاعی کشور در هفته جاری، اخبار گوناگونی داشت که جزئیات آن پیش‌تر منتشر شده است. مهم‌ترین اخبار این حوزه را مرور می‌کنیم.

صاحب‌خبر -

هشدار سرلشکر جعفری به نتانیاهو/ افتتاح پروزه‌های محرومیت‌زدایی سپاه/شهادت ۱۳ نفر از کارکنان نیروی هوایی/ یک ضربه با ده‌ها ضربه سخت‌تر و کوبنده‌تر پاسخ داده می‌شودبه گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان، حوزه امنیتی و دفاعی کشور در طول هفته جاری، اخبار گوناگونی داشت که جزئیات آن پیشتر منتشر شده است. مهم‌ترین اخبار این حوزه را مرور می‌کنیم.

نمایش کوثر و صاعقه برای مردم/ جنگنده‌های نسل۵ به نهاجا می‌پیوندند
معاون هماهنگ کننده نیروی هوایی ارتش ضمن تشریح اهداف رزمایش اخیر نهاجا از برگزاری نمایشگاه دستاورد‌های این نیرو و نمایش جنگنده‌های بومی در منطقه هوایی مهرآباد خبر داد.

دشمن جرات انجام کوچک‌ترین اقدام نظامی علیه جمهوری اسلامی ایران ندارد/ یک ضربه با ده‌ها ضربه سخت‌تر و کوبنده‌تر پاسخ داده می‌شود/ هم دانش کافی داریم و هم دستان‌مان پُر است
معاون هماهنگ‌کننده ارتش گفت: ملت بزرگ ایران در ۸ سال دفاع مقدس با دستان خالی در برابر کل دنیا ایستاد و امروز در حالی‌ که ما هم دانش کافی را داریم و هم دستان‌مان پُر است، دشمن جرات انجام کوچک‌ترین اقدام نظامی علیه جمهوری اسلامی ایران را ندارد.

مشکلات کشور با اتکا به ظرفیت بسیج مرتفع می‌شود
رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به ظرفیت عظیم بسیج در همه زمینه‌ها گفت: بسیج مانند یک اقیانوس است که نه‌تنها در مسائل فرهنگی و قرآنی بلکه در هر حوزه که انقلاب اسلامی نیاز دارد، می‌تواند حل‌کننده مسائل و مشکلات باشد.

تقدیر امیر نصیرزاده از تنها جانباز پرستار نیروی هوایی ارتش
فرمانده نیروی هوایی ارتش به مناسبت روز پرستار با تنها جانباز این نیرو دیدار و از وی تقدیر کرد.

روایت امیر سیاری از لحظات دریافت نشان درجه یک فتح از سوی فرمانده کل قوا
معاون هماهنگ‌کننده ارتش گفت: نشان درجه یک فتح بالاترین نشان نظامی است که از سوی فرمانده معظم کل قوا به من اهدا شد و بیان احوالات من در لحظات دریافت آن نشان، قابل وصف نیست.

بازدارندگی دفاعی کارآمد و پایدار برای ملت ایران فراهم شده است/ دشمن در پی ایجاد بی‌ثباتی در کشور است
رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح با بیان اینکه دشمنان با بسیج همه امکانات خود در صدد هستند تا اجازه تداوم ثبات و آرامش در کشور را ندهند، گفت: برغم خواست شیطانی دشمنان، بازدارندگی دفاعی کارآمد و پایدار برای ملت ایران فراهم شده است.

بکارگیری سربازان نخبه در شرکت‌های دانش‌بنیان
رئیس قرارگاه مهارت‌افزایی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه‌ای بین ستاد کل نیروهای مسلح و معاونت علمی و فناوری رییس جمهور درباره بکارگیری سربازان نخبه گفت: این افراد می‌توانند طبق این چهارچوب، دوران خدمت سربازی خود را در شرکت‌های دانش‌بنیان سپری کنند.

شهادت ۱۳ نفر از کارکنان نیروی هوایی در سانحه هواپیمای ۷۰۷ + اسامی شهدای حادثه
خبرگزاری میزان- اسامی ۱۳ نفر از کارکنان نیروی هوایی ارتش که در حادثه صبح امروز هواپیمای بوئینگ ۷۰۷ به فیض شهادت نایل آمدند، اعلام شد.

موفقیت دفاع مقدس به دلیل تبعیت از ولایت بود
رئیس سازمان بسیج مستضعفین تبعیت از ولایت را عامل موفقیت ایران در جنگ تحمیلی دانست و گفت: جوانان ما در دفاع مقدس هیچ‌گاه از دشمن نترسیدند و به تکلیف خود عمل کردند.

تعدادی از شهدای امروز سانحه هواپیما، داوطلبانی بودند که در جمع مدافعان حرم حضور داشتند/ اگر سردار سلیمانی بیش از من بخاطر از دست دادن این عزیزان ناراحت نباشند، قطعا کمتر ناراحت نیستند
فرمانده کل ارتش در پنجمین همایش ملی مدیریت جهادی که در سالن همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار شد، اظهار کرد: من در ابتدا به همرزمانم در نیروی هوایی ارتش که امروز در حادثه‌ای به شهادت رسیدند ادای احترام می‌کنم؛ مردان بزرگی که بخشی از آن‌ها از یادگاران دفاع مقدس بودند.

آغاز اجرای ۴۰ هزار پروژه محرومیت‌زدایی سپاه در دهه فجر/ قریب به ۲۰ هزار «بسیجی حقوق‌بگیر» در مناطق مرزی به نیروی زمینی کمک می‌کنند
فرمانده کل سپاه گفت: در دهه فجر چهلمین سال انقلاب اسلامی، کار آغاز اجرای ۴۰ هزار پروژه محرومیت‌زدایی توسط سپاه آغاز می‌شود و امیدواریم این پروژه‌ها ظرف ۴ تا ۶ ماه به سرانجام نهایی برسند.

۵ هزار و ۴۰۰ پروژه عمرانی و محرومیت‌زدایی نیروی زمینی سپاه در مناطق مرزی کشور افتتاح شد
صبح امروز ۵ هزار و ۴۰۰ پروژه عمرانی محرومیت زدایی نیروی زمینی سپاه در مناطق مرزی کشور، با ابلاغ سرلشکر «محمدعلی جعفری» فرمانده کل سپاه افتتاح شد.

فرمانده نیروی هوایی ارتش از تنها بازمانده حادثه هواپیمای ۷۰۷ عیادت کرد
امیر سرتیپ نصیرزاده با حضور در بیمارستان بعثت نیروی هوایی ارتش از سرهنگ فرشاد مهدوی قلعه که در حادثه هواپیمای بوئینگ ۷۰۷ مجروح شده و در بیمارستان بستری است، عیادت کرد.

فرمانده نیروی زمینی سپاه: به اقدامات محرومیت‌زدایی خود ادامه می‌دهیم
فرمانده نیروی زمینی سپاه تاکید کرد: ما به اقدامات محرومیت‌زدایی خود ادامه می‌دهیم تا مردم مناطق محروم رنج بیشتری تحمل نکنند.

ما نمی‌توانیم اسم خود را پاسدار انقلاب اسلامی بگذاریم و در عین حال نسبت به محرومیت‌ها بی‌تفاوت باشیم
معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی سپاه، گفت: ماموریت اصلی این نیرو در مناطق مرزی، موضوع اشتغال و محرومیت زدایی نیست بلکه «ایجاد امنیت» در این مناطق است، اما ما معتقدیم که امنیت را بدون اشتغال‌زایی و رفع محرومیت نمی‌توان ایجاد کرد.

بررسی ۵۰ پرونده در دیدارهای مردمی فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص)
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) طی سه هفته اخیر در دیدار با مردم و پیمانکاران پروژه‌ها، دستور بررسی بیش از ۵۰ پرونده را به منظور حل مشکلات آن‌ها صادر کرد.

سرلشکر باقری با رئیس جمهوری آذربایجان دیدار کرد
رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح کشورمان که به جمهوری آذربایجان سفر کرده است، با رئیس جمهور این کشور دیدار کرد.

واکنش سرلشکر جعفری به تهدیدات نتانیاهو؛ بترسید از روزی که موشک‌های نقطه‌زن ایران غرش‌کنان بر سرتان فرود آید/ با دُم شیر بازی می‌کنید
فرمانده کل سپاه با مضحک و خنده دار دانستن تهدیدات اخیر نخست وزیر رژیم صهیونیستی، گفت: جمهوری اسلامی ایران مستشاران نظامی و انقلابی و نیز تجهیزات و سلاح‌هایی که برای توانمند سازی مقاومت اسلامی در سوریه دارد را حفظ خواهد کرد.

انتهای پیام/

نظر شما