شناسهٔ خبر: 30676867 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سردبیر نشریه زافترای روسیه در گفت وگو با ایرنا:

آمریکا با رفتاردوگانه برابرخبرنگار پرس تی وی رسوا می شود

مسکو - ایرنا - سردبیر نشریه «زافترای» مسکو با بیان اینکه بسیاری از کشورهای غربی ازجمله آمریکا آزادی بیان، دمکراسی و حقوق بشر را ابزاری برای رسیدن به منافع می دانند، اظهار داشت: آمریکا با اتخاذ رفتاری دوگانه مقابل خبرنگار پرس تی وی بار دیگر رسوا می شود.

صاحب‌خبر -

«آلکساندر پروخانوف» که مجری شبکه تلویزیونی روسیه 24 نیز است، روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا درباره بازداشت مرضیه هاشمی خبرنگار شبکه تلویزیونی پرس تی وی در آمریکا گفت: این موضوع تنها نمونه ای از نادیده گرفتن حقوق خبرنگاران کشورهایی است که سیاست مستقلی نسبت به آمریکا یا برخی کشورهای غربی دارند.
وی افزود: متاسفانه این رفتارها در کشورهای غربی که خود را الگوی آزادی بیان می دانند کم نیستند و رفتار خشنی که با مرضیه هاشمی در امریکا شده و بازداشت وی یک بار دیگر این واقعیت را به وضوح نشان داد که آمریکا به عنوان مدعی آزادی بیان و دفاع از حقوق رسانه ها، کشوری نیست که ادعای آن را دارد.
پروخانوف ادامه داد: آمریکا عادت کرده است مانند آموزگار به همه کشورها درس دمکراسی و آزادی بیان بدهد و هر ساله نیز گزارش هایی از این دست درباره وضعیت این مباحث در کشورهای مختلف جهان منتشر می کند.
وی ادامه داد: نباید از آمریکا بویژه در دوره حکومت ترامپ که رسانه های منتقد خود را بنگاه های دروغ پراکنی و منتشر کننده اخبار فیک و جعلی می خواند انتظار احترام به خبرنگاران داشت.
روزنامه نگار برجسته روس خاطرنشان کرد: روسیه، ایران و چین باید هر ساله گزارشی از وضع حقوق بشر و فعالیت رسانه ها و آزادی ادیان در انگلیس و آمریکا تنظیم و منتشر کنند.
وی معتقد است که رسانه های کشورهای مستقل باید نقض حقوق خبرنگاران در آمریکا را به صورت مستمر پیگیری کرده و به مردم اطلاع دهند تا با پرداختن به چنین مواردی سیاست های عوام فریبانه غرب افشا شود.
پروخانوف به دستگیری کریل ویشینسکی، رئیس خبرگزاری ریانووستی در اوکراین اشاره کرد و گفت: چون ویشینسکی روس است و در اوکراین که حکومت مرکزی آن مورد حمایت غرب قرار دارد دستگیر و روانه زندان شده است، غربی ها سیاست سکوت در پیش گرفته اند.
وی نتیجه گیری کرد: رفتارهای دوگانه آمریکا و برخی کشورهای غربی در خصوص موضوعاتی همچون آزادی بیان، دمکراسی و حقوق بشر نشان می دهد که این مباحث به ابزار سیاسی آنها برای رسیدن به منافع تبدیل شده و کاربرد واقعی خود را از دست داده است.
اروپام*391*1346*

برچسب‌ها:

نظر شما