شناسهٔ خبر: 30676790 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تجارت نیوز | لینک خبر

پرداخت تسهیلات ۴ هزار میلیاردی به قطعه‌سازان

وزیر صنعت با بیان اینکه نوسازی و بازسازی صنایع یکی از پروژه‌های اساسی دولت است، گفت: ۴ هزار میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای قطعه‌سازی پرداخت شده است.

صاحب‌خبر -

وزیر صنعت، معدن و تجارت از پرداخت ۴ هزار میلیارد تومان به واحدهای قطعه‌سازی خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز، رضا رحمانی با بیان اینکه نوسازی و بازسازی صنایع یکی از پروژه‌های اساسی دولت است، گفت: اتمام طرح‌های نیمه‌تمام با بیش از ۶۰ درصد پیشرفت، تامین نقدینگی و سرمایه در گردش واحدهای تولیدی از برنامه‌های دولت برای بخش تولید است که امسال پیگیری شد و سال آینده نیز ادامه پیدا می‌کند.

وی راه‌اندازی کلینک‌های صنعت را از دیگر برنامه‌های دولت عنوان کرد و افزود: حفظ تولید و اشتغال اولویت دولت برای ماه‌های باقی‌مانده امسال و سال آینده است و در این راه، هر کسی مسئولیتی دارد باید تلاش خود را انجام دهد؛ از دستگاه‌های خدمات‌رسان، بانک‌ها و حتی مصرف‌کننده که می‌تواند با خرید کالاهای ایرانی از این هدف حمایت کند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره برنامه دولت برای رفع مشکل قطعه‌سازان، با تاکید بر اینکه صنعت قطعه‌سازی تنها منحصر به قطعه‌سازی خودرو نیست، گفت: قطعه‌سازی از صنایع مورد توجه دولت است که در اولویت برنامه‌های قرار دارد؛ چراکه بیش از ۴۰۰ هزار نفر در آن اشتغال دارند و هدف ما نیز حفظ اشتغال و تولید است.

وی افزود: میزان حمایتی که در دولت برای قطعه‌سازان تصویب شده، ۴ هزار میلیارد تومان است که در قالب تسهیلات برای افزایش نقدینگی و سرمایه در گردش قطعه‌سازان پرداخت می‌شود تا وضع فعلی تولید تقویت و عرضه افزایش یابد.

رحمانی با بیان اینکه با فعال شدن شرکت‌های قطعه‌سازی، خودروسازان هم می‌توانند به تعهدات خود عمل کنند و تیراژ تولید را بالا ببرند، گفت: در حال حاضر قیمت کارخانه و بازار فاصله دارد که با افزایش تیراژ تولید خودرو، قیمت خودرو در بازار و فاصله آن با قیمت کارخانه کاهش می‌یابد.

وی با اشاره به افزایش نرخ ارز، این اتفاق را فرصتی برای شرکت‌های تولید لوازم خانگی و پوشاک دانست و افزود: شرکت‌های تولید لوازم خانگی با افزایش نرخ ارز می‌توانند در حوزه صادرات ورود کنند اما باید بررسی شود که موانع آنها چیست و این موانع را رفع کرد.

 

منبع: ایلنا


برچسب‌ها:

نظر شما