شناسهٔ خبر: 30676720 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه رشت:

تفکر انقلاب در همه لایه های زندگی ملت ها رسوخ کرده است

رشت - ایرنا - نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت به رسوخ تفکر انقلاب اسلامی در همه لایه های زندگی ملت های دنیا اشاره کرد و گفت: انقلاب بر اساس شعار نه غربی نه شرقی شکل گرفته و امروز امپریالیسم شرق به زباله دان تاریخ انداخته شده است.

صاحب‌خبر -

گزارش روز جمعه روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در گیلان به ایرنا حاکیست؛ آیت‌الله رسول فلاحتی در مراسم یادواره شهدای روستاهای حلاج محله و ملسکام در مسجد امام حسن(ع) فومن با اشاره به اینکه سر سفره نورانی و پر برکت شهیدان نشسته ایم اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی امام(ره) فرمودند؛ انقلاب مان را به دنیا صادر می کنیم.
وی ادامه داد: پس از گذشت دهه نخست انقلاب اسلامی قدرت های سلطه گر به این باور رسیدند تاثیر برون مرزی انقلاب در حال بروز است اما جای تاسف اینجاست که امروز برخی از افراد که مسئولیت هایی به عهده دارند آن روز گفتند؛ مگر می شود انقلاب اسلامی صادر شود.
امام جمعه رشت با بیان اینکه نابودی حکومت 2500 ساله شاهنشاهی مقدمه انقلاب اسلامی بود، تصریح کرد: انقلاب اسلامی حکومت شاهنشاهی را از بنیان کَند و از آن زمان زمینه صدور انقلاب اسلامی فراهم شده است.
آیت الله فلاحتی با اشاره به اینکه مردم اروپا به این باور رسیدند زندگی در سایه کاپیتالیسم فایده ای ندارد و قیام کردند و این به معنای صدور انقلاب است.
وی به مدیریت نظام اسلامی در دنیای امروز اشاره کرد و یادآور شد: امروز دنیای بشر تحت زعامت مقام معظم رهبری به عنوان انسان جامع الشرایط مدیریت می شود و این امر برای دشمن ثابت شده اما دوستان داخلی در پیچ و خم هستند.
نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به هجمه سنگین دشمن علیه انقلاب اسلامی، اظهار کرد: ایران با ظرفیت منابع انسانی برای قدرت های سلطه گر خطرناک محسوب می شود و ملت ما همچنان استوار ایستاده است.
آیت الله فلاحتی، بسیج قدرت های سلطه گر علیه جمهوری اسلامی را نشان دهنده اقتدار نظام اسلامی دانست و بیان کرد: وجود جامعه بالنده دستاورد خون شهداست.
وی اقتدار و بصیرت جامعه اسلامی را به برکت خون شهدا عنوان کرد و گفت: هر قدر زمان می گذرد دوستان ما در دنیا بیشتر می شوند و این از آثار جهاد و شهادت است.
امام جمعه رشت با بیان اینکه خیانت برخی از مسئولان مسیر انقلاب را تغییر نمی دهد، تصریح کرد: اگر امروز هر کسی در حرکت مواج انقلاب اسلامی بخواهد در گفتار، رفتار و حتی طنز به مقدسات توهین کند خیانت به خون شهداست.
آیت الله فلاحتی اضافه کرد: امروز جامعه اسلامی نیازمند آن است که برای مقدسات خط قرمز قائل شود.
وی، خون شهدا را خط قرمز ملت ایران بیان کرد و یادآور شد: اکنون دشمن به دنبال هجمه به مقام معظم رهبری، دین و قرآن است.
نماینده ولی فقیه در گیلان، دشمنان انقلاب اسلامی را احمق خواند و اظهار کرد: دشمن هنوز جامعه، دین و ملت ما را نشناخته؛ پس از 40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی مردم ما در مسیر خون شهدا هستند و این اقتدار نظام اسلامی را می رساند.
بر اساس گزارش دیگری از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در گیلان؛ آیت الله فلاحتی پنجشنبه شب در مراسم یادواره شهدای مسجد حاج صمدخان رشت با اشاره به مجاهدت شهیدان در روزهای سخت دوران دفاع مقدس اظهار کرد: اکنون نیز شهدای مدافع حرم که پیروزی انقلاب را ندیدند در سایه نظام اسلامی جان خود را نثار راه خدا کردند.
وی به تعبیر امیر مؤمنان علی(ع) درباره دنیا مبنی براینکه پست‌تر از کاه خشکیده و تفاله خشک شده دامداران است، اشاره کرد و افزود: این نگاه علوی به دنیاست که امیرالمؤمنین علی(ع) بیان فرمودند.
امام جمعه رشت با بیان اینکه از دنیای بی‌ارزش می‌توان برای آخرت بهره برد، بیان کرد: انسان عاقل و حساب‌گر دنیا را برای آخرت می‌خواهد.
آیت‌الله فلاحتی جانفشانی شهدا را در راستای ادای تکلیف دانست و بیان کرد: امنیت و آرامش موجود در جامعه دستاورد تلاش و جهاد شهداست.
وی با تأکید براینکه در قاموس شریعت آنچه که برای انسان لازم بوده ادای تکلیف است، بیان کرد: شهادت گردنه عبور از دنیای مادی برای رسیدن به آخرت است.
نماینده ولی فقیه در گیلان به آثار کوتاه مدت و بلند مدت جانفشانی شهدا اشاره کرد و گفت: آثار کوتاه مدت جانفشانی شهیدان نصیب ما شده و آثار بلندمدت به آنها رسیده است.
آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه شهدا به مقام وصل به خداوند رسیدند، خاطرنشان کرد: شهدا عقل حساب‌گر داشتند و به مقام‌های والا دست پیدا کردند.
وی با اشاره به اینکه بسیاری از کارهای دنیایی بعضی از افراد نمایشی است، اظهار کرد: افراد مذکور در این دنیا و آخرت بیچاره‌اند.
7296/2007/

نظر شما