شناسهٔ خبر: 30676450 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

فارس من| صباغیان بافقی در گفت‌وگو با فارس مطرح کرد

استمرار محرومیت و بی عدالتی با اجرای استانی شدن انتخابات در شهرستان‌های کوچک

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت: در حال حاضر با اجرای طرح استانی شدن انتخابات نماینده به جای کار کردن برای حوزه انتخابیه شهرستان به استان خود توجه کرده و نگاه و توجه نمایندگان به مراکز پرجمعیت و مراکز استانها خواهد بود. ضمن اینکه محرومیت شهرستان‌های کوچک همچنان وجود خواهد داشت.

صاحب‌خبر -

محمدرضا صباغیان بافقی عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، درباره استانی شدن انتخابات مجلس گفت: می‌گویند بر اساس این طرح می‌خواهند نمایندگان را اجرای وظایف نمایندگانی محلی به ملی و منطقه‌ای سوق دهند تا آنها به دنبال اجرای وظایف خود یعنی قانون گذاری و نظارت باشند ولی در عمل به نظر می‌رسد این موضوع محقق نخواهد شد. 

وی افزود: بر اساس طرح استانی شدن انتخابات مجلس گفته می‌شود نامزدها باید حداقل ۱۰ درصد آرا را بدست آورند ولی قطعا افرادی که به دور دوم انتخابات خواهند رفت زیاد است.

این عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در صورت اجرای انتخابات استانی نمایندگان باز هم به دلیل رای و جذب نظر رای دهندگان‌شان و موکلین آنها به کارهای محلی و منطقه روی خواهد آورد لذا باید سازوکاری دیده شود تا نمایندگان به جای اینکه به مسائل اجرایی بپردازند به دنبال کارهای اساسی مملکت باشند.

وی اظهار داشت: در حال حاضر ۸۰ درصد مکاتبات نمایندگان برای صدور معرفی‌نامه کار، وام و مجوز است که اگر این موضوع حذف شود عملا نمایندگان به کارهای اساسی خود خواهند رسید ضمن اینکه اگر این موضوع جرم تلقی شود در آن صورت آنها می‌تواند در اجرای وظایف و نمایندگی تاثیر زیادی داشته باشد این در حالی است که نوع شغل نمایندگی مخالفت شدیدی با سفارش پذیری دارد.

صباغیان بافقی گفت: در حال حاضر با اجرای طرح استانی شدن انتخابات نماینده به جای کار کردن برای حوزه انتخابیه شهرستان به استان خود توجه کرده که در حقیقت همان وضعیت اولیه و فعلی است ضمن اینکه نگاه و توجه نمایندگان به مراکز پرجمعیت و مراکز استانها خواهد بود.

وی در پایان افزود: با اجرای طرح استانی شدن انتخابات عملاً شهرستان‌های کوچک، دور افتاده و کم جمعیت، همچنان محروم و بدون عدالت باقی خواهند مان

این مصاحبه بر اساس ثبت سوژه‌ای در بخش «فارس من» با عنوان «تکلیف انتخابات استانی مجلس چه شد؟» تولید شده است. 

انتهای پیام/ 

نظر شما