شناسهٔ خبر: 30676422 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

همدان| طهرانچی: اقتصاد دانش بنیان را در دانشگاه آزاد دنبال می‌کنیم

R41405/P/S6,75/CT11

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه این دانشگاه اقتصاد دانش بنیان را دنبال می‌کند، گفت: مردم با حمایت خود برای ایجاد و توسعه دانشگاه آزاد سرمایه‌گذاری کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، محمدمهدی طهرانچی شامگاه پنج شنبه در دیدار با نمایندگان اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشگاه آزاد واحد ملایر و تویسرکان اظهار داشت: اقتصاد دانشگاه آزاد اسلامی باید با اقتصاد شهرها گره بخورد و محصول کشاورزی کشمش و صنعت مبل دو محصول شاخص ملایر است.

طهرانچی بیان کرد: زمانی که دو محصول کشمش و مبل در این استان رونق دارد و درآمد مردم به آن وابسته است، نیاز نیست واحد ملایر به موضوعات دیگری بپردازد و باید تمرکز خود را بر روی این دو موضوع بگذارد به طوری که اگر رشته طراحی صنعتی، مدیریت بازرگانی، کشاورزی، نساجی و گرافیک ارائه می شود، باید محوریت آن صنعت مبل یا محصول کشمش باشد.

وی تأکید کرد: مردم ملایر و سایر شهرها برای ایجاد و توسعه دانشگاه آزاد سرمایه گذاری کردند، پس این دانشگاه هم باید در توسعه شهرها نقش آفرین باشد و اگر به مردم فکر کردیم، آنها هم جوانانشان را برای تحصیل و آموزش به ما می سپارند.

طهرانچی گفت: اقتصاد دانش بنیان باید مقوم آموزش و پژوهش باشد و فعالیت های اقتصادی در دانشگاه باید جلادهنده و قوام بخش این دو حوزه باشد.

وی با تاکید بر اینکه واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه ورود به استارتاپ ها توجه ویژه داشته باشند، مطرح کرد: با توجه به ظرفیت های شهر ملایر، انتظار است که 20 استارتاپ در حوزه تولید، بسته بندی، خشک کردن و صادرات کشمش در واحد ملایر فعال باشد.

رئیس دانشگاه آزاد بیان کرد: انتظار نداریم که یک دانشگاه در همه حوزه ها کار کند، بلکه تأکید ما این است که وقتی می بینیم دو محصول کشمش و مبل در شهری رونق دارد، دانشگاه آزاد هم فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی خود را در آن واحد به این موضوعات اختصاص دهد.

طهرانچی با اشاره به راه اندازی طرح پایش یا پژوهش اثرگذار یکپارچه شبکه ای گفت: با توجه به اینکه واحد ملایر قرار است یکی از سوله های خود را به فروشگاه زنجیره ای تبدیل کند، مدیریت بازرگانی و مدل اداره فروشگاه زنجیره ای در کنار موضوع کشمش و صنعت مبل می تواند به عنوان یکی از چالش ها و موضوعات پژوهشی در طرح پایش ثبت شود و دانشجویان این واحد دانشگاهی می توانند دوره های مهارتی خود را در این فروشگاه طی کنند.

وی از مسئولان و استادان دانشگاه آزاد خواست که به خواسته ها و وضعیت دانشجویان رسیدگی کرده و امانت‌دار خوبی باشند، چرا که خانواده ها فرزندانشان را به دانشگاه آزاد اسلامی می سپارند که از شهرشان دور نشوند و فرهنگ شان حفظ شود، بنابراین باید به موضوعات دینی و فرهنگی توجه ویژه ای داشته باشیم.

انتهای پیام/ش

نظر شما