شناسهٔ خبر: 30676411 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مقام روس: آمریکا با اتهام‌زنی علیه روسیه در پی توجیه سیاستهای بی‌ثبات‌کننده خود در جهان است

سفیر روسیه در کره شمالی ادعای آمریکا مبنی بر وجود روابط موشکی میان مسکو و پیونگ‌یانگ را ساختگی و بی‌اساس خواند.

صاحب‌خبر -

آمریکا با اتهام‌زنی علیه روسیه در پی توجیه سیاستهای بی‌ثبات‌کننده خود در جهان استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، الکساندر ماتسِگورا، سفیر روسیه در کره شمالی ادعای آمریکا مبنی بر اینکه مسکو فناوری سامانه دفاع موشکی را در اختیار پیونگ یانگ قرار داده است، کاملاً بی‌اساس خواند.

وزارت دفاع آمریکا روز پنج‌شنبه سند ۸۰ صفحه‌ایِ استراتژی جدید برنامه موشکی این کشور را تحت عنوان «بازنگری در دفاع موشکی» منتشر کرد.

در بخشی از این سند گفته شده است «کره شمالی فناوری سامانه دفاع موشکی روسیه را به دست آورده و هم‌اکنون در حال توسعه توانمندیهای دفاع موشکی محرک خود است. گرچه این محصولات بومی هستند، سامانه راداری و رهگیرهای آنها شباهتهایی با سامانه‌های دفاع موشکی روسیه دارند».

الکساندر ماتسِگورا روز جمعه در گفتگو با خبرگزاری اسپوتنیک این ادعای آمریکا را ساختگی و کاملا بی‌اساس خواند و افزود: «واشنگتن همیشه در پیداکردن بهانه برای اتهام‌زنی علیه ما ناکام می‌ماند، به همین دلیل اکنون در حال بافتن یک دروغ دیگر است».

وی همچنین تأکید کرد: « آمریکا با این شیوه غیرمنصفانه (اتهام‌زنی به روسیه) تلاش دارد تا سیاستهای بی‌ثبات‌کننده خود در عرصه امنیت بین‌المللی را توجیه کند».

انتهای پیام/

نظر شما