شناسهٔ خبر: 30676093 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

هیئت آمریکایی به داووس نمی‌رود

در پی تعطیلی دولت آمریکا، هیئت آمریکایی به مجمع جهانی اقتصادی در داووس سوئیس نمی‌رود.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد: با توجه به اینکه 800 هزار کارمند آمریکایی حقوق دریافت نمی‌کنند، هیئت آمریکایی به داوس سفر نمی‌کنند تا در صورت نیاز به رئیس جمهور کمک کنند.
پیش از این نیز دونالد ترامپ اعلام کرده بود در اجلاس داووس شرکت نمی‌کند، اما وزرای خزانه‌داری، خارجه، بازرگانی و برخی مقامات دیگر را به این نشست اعزام می‌کند.
خبر لغو سفر هیات آمریکایی پس از آن مطرح شد که ترامپ سفرهای خارجی رئیس مجلس نمایندگان را لغو کرد. 
ترامپ دیروز اعلام کرد نمی‌تواند هواپیمای دولتی را در اختیار نانسی پلوسی برای سفر به بروکسل، افغانستان و مصر قرار دهد. این تصمیم ترامپ با انتقادات گسترده در رسانه‌ها روبرو شد و کاخ سفید برای کاهش این انتقادات سفر مقامات کابینه ترامپ به سوئیس را لغو کرد. تعطیلی دولت آمریکا وارد روز بیست و هشتم شده.
بر اساس نظرسنجی موسسه کویین پایک 56 درصد مردم آمریکا ترامپ را مسوول تعطیلی دولت می دانند. رئیس اکثریت دمکرات مجلس نمایندگان آمریکا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی بلومبرگ گفت: تعطیلی دولت به وجهه آمریکا در جهان آسیب وارد کرده است.
استنی هویر (Steny Hoyer) افزود این موضوع بر صدها هزار فرصت شغلی در آمریکا اثرگذار است و هشتصد هزار نفر به خاطر این اقدام رییس جمهور به گروگان گرفته شده‌اند.

نظر شما