شناسهٔ خبر: 30676080 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

تقسیم بودجه های قرآنی در کشور عادلانه نیست

مدیرعامل اتحادیه موسسات قرآنی استان کرمان از میزان اعتبارات و نیز تفسیم بودجه های قرآنی اظهار ناراحتی کرد و گفت: این بودجه مغایر با شان جامعه ای است که بر پایه معارف دینی استوار است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از رفسنجان محمدعلی مشهدی در همایش مدیران ارشد قرآنی استان کرمان در محل سالن سینما آزادی شهر سرچشمه اظهار داشت: استان کرمان بیشترین موسسات قرانی را در بین دیگر استانهای کشور داراست.

وی بیان کرد: با توجه به این ظرفیت بالا در حوزه های تربیت حافظانی همچون سعید شاهرخی، آموزش، تفسیر  و دیگر زمینه های قرآن آموزی می تواند کمکی به جامعه فرهنگی  و دینی جامعه باشد تا بر مشکلات فایق آییم.

مشهدی خاطرنشان کرد: مهم ترین دغدغه ما پس از تأسیس این اتحادیه  در استان کرمان که در سال 96 تأسیس شد شناساندن جایگاه این اتحادیه به اهالی فرهنگ و قرآن این استان است.

وی ادامه داد: این اتحادیه می تواند بازوی توانمند اجرایی دستگاهها تلقی شود، در جنوب و شرق این استان که جمع کثیری از این اهالی اهل تسنن هستند ودشمن هم درصدد ایجاد تفرقه بین مسلمانان است لذا برنامه های قرآنی متعددی نیاز است که اجرا شود.

این مسئول بیان کرد: طبق گفته ها 70 درصد بودجه های قرآنی کشور در لایحه بودجه 98 کم شده که معضل است در حالی که در برخی بخش های مختلف با توجه به تورم و مسایل گرانی بودجه ها بیشتر شده است.

وی ادامه داد: از سال 1394 تا کنون تنها ۱۰ درصد از بودجه سال 94 را دریافت می کنیم و این در شأن جامعه ای که بر پایه های معارف دینی استوار است نیست.

مشهدی به مالیات بخش ها و موسسات قرآنی اشاره و عنوان کرد: در بند  " ل " ماده 139 قانون مالیاتی کشور امده است که موسسات فرهنگی و آموزشی از مالیات معاف هستند اما هنوز بحث مالیات موسسات قرآنی در کشور جا نیفتاده و در برخی استانها مثل استان کرمان  به صورت سلیقه ای عمل می شود و به قانون عمل نمی شود.تقسیم بودجه های قرآنی در کشور عادلانه نیست.

نظر شما