شناسهٔ خبر: 30675932 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

در آمریکا؛

دام دیجیتال دانشگاه‎ها برای دانشجویان

امروزه دانشگاه‌ها می‌توانند به‌راحتی اطلاعات زیادی از دانشجویان به دست آورند و از آنها در کارهای مختلفی استفاده کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه‌ دانشگاه‌های جهان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از اجوکیشن دایو،  کالج‌ها و دانشگاه‌های زیادی اطلاعات دانشجویان را استخراج می‌کنند و از آنها برای ساخت پیام‌های متنی سفارشی و ترویج فرهنگ دانشگاهی استفاده می‌کنند، بااین‌حال متخصصان هشدار می‌دهند که این امر می‌تواند عواقب منفی زیادی در پی داشته باشد.

گفتنی است که دانشگاه‎ها موظف هستند که از این اطلاعات استفاده‌های مفید کنند. بنابراین دانشگاه‌ها سعی دارند با به‌کارگیری سیاست تلنگر یا سقلمه از اطلاعات دانشجویان استفاده مفید داشته باشند.

تلنگر مفهومی در علوم رفتاری، نظریه سیاسی و اقتصاد است که تقویت مثبت و پیشنهادهای غیرمستقیم خود را برای تلاش در جهت رسیدن به انطباق غیراجباری و تأثیر بر انگیزه‌ها، مشوق‌ها و تصمیم‌گیری گروهی فردی را مطرح می‌کند. ادعای تئوری تلنگر این است که حداقل به‌اندازه آموزش مستقیم یا اجرای قانون مؤثر است، اگر بیشتر مؤثر نباشد.

مفهوم تلنگر از سال 2008 به حوزه آموزش عالی وارد شد. به زبان ساده تلنگر مداخله و تعاملی است که فرد را به راه و تصمیم بهتری هدایت می‌کند. دانشگاه‌ها از اطلاعات دانشجویان برای ایجاد پیام‌هایی استفاده می‌کنند و آنها را از طریق پیام تلفنی، ایمیل و سیستم مدیریتی به دانشجویان می‌رسانند.

این امر به دانشجویان کمک می‌کند تا از برنامه‌های درسی عقب نمانند، مهلت‌های نهایی را به آنها یادآوری می‌کند و فهرستی کامل از منابع پردیس را در اختیار آنها قرار می‌دهد.

انتهای پیام/4021/

نظر شما