شناسهٔ خبر: 30675870 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

در گفتگو با آنا عنوان شد؛

واکاوی مسائل زنان‌وخانواده با مشارکت نخبگان علمی و مسئولان اجرایی

مسئول اندیشکده زنان و خانواده دانشگاه‌های استان البرز گفت: دغدغه اصلی اندیشکده شناسایی و واکاوی مشکلات زنان و خانواده با مشارکت نخبگان علمی و ارائه راهکار است.

صاحب‌خبر -

کبری دیندار در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا اظهار کرد: با توجه به ضرورت بررسی مسائل از زوایای مختلف، اندیشکده زنان و خانواده برای ارائه راه‌های بررون‌رفت از معضلات زنان و خانواده با مشارکت نخبگان و متخصصان دانشگاهی و بومی  وارد این فاز مطالعاتی  شده است.

وی افزود: به طور کلی اندیشکده مطالعات راهبردی زنان و خانواده به عنوان مجموعه پژوهشی، تحلیلی، سیاستگذاری عمومی و تعاملی  قصد دارد در چارچوب اسناد بالادستی نظام و در راستای تحکیم و تعالی جایگاه زنان و خانواده و رفع برخی مسائل با جهت‌دهی و ساماندهی فعالیت‌های پژوهشی استادان و نخبگان علمی به پژوهش، تحلیل و توصیه‌های مبتنی بر سیاستگذاری بپردازد.

مسئول اندیشکده زنان و خانواده دانشگاه‌های البرز خاطرنشان کرد: با مطالعات علمی و ایده‌پردازی در اندیشکده، فرصت ارزشمندی برای گفتمان و مطالبه‌گری دوسویه میان نخبگان علمی و مسئولان اجرایی استان برای اتخاذ تصمیمات شایسته در خصوص مسائل زنان و خانواده فراهم خواهد شد.

دیندار یادآور شد: اندیشکده زنان و خانواده از نظر علمی مستقل و مجاز به تعامل با مراکز و مؤسسات علمی فرهنگی آموزشی داخل و خارج  استان البرز بوده و از نظر سیاست‌ها تابع سازمان بسیج اساتید و در زمینه ارتباطات اداری و امکانات وابسته به کانون بسیج اساتید دانشگاه است.

وی افزود: با توجه به تجربه حضور استادان دانشگاه‌های استان البرز در دوره‌های آموزشی و نشست‌های مختلف و تعامل ارزشمند آنان در سال‌های قبل، سعی داریم تا بیش از بیش  از تجربه علمی آنان در تحقق اهداف اندیشکده  برخوردار شویم.

مسئول اندیشکده زنان و خانواده دانشگاه‌های استان البرز خاطرنشان کرد: این اندیشکده برای نخستین‌بار در استان البرز و در محل دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج افتتاح شده است و مسئولان بسیج اساتید استان و دانشگاه آزاد کرج نهایت همکاری را برای تأمین فضای اندیشکده داشته‌اند.

دیندار متذکر شد: برای تحقق اهداف اندیشکده، افزون بر استقبال از مشارکت استادان و نخبگان علمی و اجرایی، اکنون درصدد پیگیری و  احصای موضوعات از طریق معاونت‌های مختلف دستگاه‌های اجرایی مرتبط با موضوع برای طرح در شورای علمی هستیم.

انتهای پیام/4078/4117/4062/

نظر شما