شناسهٔ خبر: 30675853 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

چرایی بالا بودن هزینه خدمات دندانپزشکی در کشور

رئیس اداره دندان پزشکی وزارت بهداشت با اشاره به تعرفه های درمانی بالا خدمات دندانپزشکی گفت: مبلغ این تعرفه باید در هیئت وزیران باید به تصویب برسد.

صاحب‌خبر -

قاسم صادقی رئیس اداره دندان پزشکی وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: تعرفه‌های خدمات دندانپزشکی هیچ ارتباطی با بخش بودجه و اختصاص ردیف ندارد بلکه این موضوع به نوعی قیمت ‌گذاری در حوزه دندان پزشکی محسوب می‌شود.

رئیس اداره دندان پزشکی وزارت بهداشت ادامه داد: وزارت بهداشت هر سال قیمتی را تعیین می‌کند که این تعرفه در هیئت وزیران سالیانه یک ضریب مشخصی می‌گیرد و در نهایت تعرفه خدمات در سال مذکور تعیین  می‌شود.

وی افزود: اگر خدمات دندان پزشکی از یک قیمت مشخص برخوردار باشد مشکلی برای بیماران و مراجعه کنندگان پیش نمی‌آید اما مسئله مهم این است که اکنون تعرفه خدمات ناچیز و در خدمات اصلی و ضروری مردم هنوز تعرفه تعیین نشده است.

صادقی تاکید کرد: در چنین شرایطی باید خدمات اصلی و ضروری تعریف و در هئیت وزیران به تصویب برسد تا علاوه بر مردم کار کارشناسان نظارت در این بخش آسان شود.

رئیس اداره دندان پزشکی وزارت بهداشت اضافه کرد: بر اساس نظر کارشناسان وزارت بهداشت و دبیر‌خانه شورای عالی بیمه برای جلوگیری از سردرگمی بخش خصوصی خیریه و عمومی باید تعرفه خدمات دندان پزشکی به طور کامل تعیین و به تصویب هئیت وزیران برسد.

وی بیان کرد: تعرفه گذاری خدمات دندانپزشکی از سردرگمی بازار و قیمت‌های مختلف و اخذ هزینه‌های مختلف از مراجعان جلوگیری می‌شود و نهاد های نظارتی تکلیفشان مشخص خواهد شد.

تعریف نشدن تعرفه خدمات دندان پزشکی سبب بروز مشکل برای کارشناسان نظارت

صادقی تاکید کرد:برخی از خدمات دندان پزشکی تعریف نشده لذا برای برخورد با تخلفات ما دچار خلع قانونی و سردرگمی می‌شویم و اگر تعرفه ها تعیین شود کار کارشناسان نظارت دقیق و بهتر انجام می‌شود.

رئیس اداره دندان پزشکی وزارت بهداشت گفت: هئیت امنای هر دانشگاه علوم پزشکی سراسر کشور می‌تواند برای منطقه جغرافیایی خود در  زمان تصویب هئیت وزیران خدمات دندان پزشکی را تعیین و قیمت تمام شده را اعلام کنند.

وی در خصوص طرح نورآوران گفت: موسسه نورآوران یک موسسه غیردولتی و در مناطق محروم اقدام به ارائه خدمات دندان پزشکی و چشم پزشکی می‌کنند و در حال حاضر در منطقه سیستان و بولچستان مشغول به انجام فعالیت های بهداشتی درمانی هستند.

انتهای پیام/

نظر شما