شناسهٔ خبر: 30675813 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

راهبرد موشکی آمریکا برای ردگیری تهدیدهای تازه تمرکز دارد

سرپرست وزارت دفاع آمریکا، ایران، روسیه و کره شمالی را مایه نگرانی دانست و گفت راهبرد جدید موشکی ما برای ردگیری تهدیدهای تازه و بهبود بخشیدن محدوده تحت پوشش آن، تمرکز دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، پت شاناهان در آئین رونمایی از راهبرد جدید موشکی وزارت دفاع آمریکا این مطلب را مطرح کرد و با بیان اینکه رقبای آمریکا به توسعه هواپیما روی نیاورده اند بلکه موشک هایشان را گسترش داده اند، گفت: توسعه موشکی در جهان بسیار اهمیت یافته و این راهبرد را مهم کرده است. 

 

سرپرست وزارت دفاع آمریکا افزود: این راهبرد در راستای راهبرد امنیت ملی رئیس جمهوری ترامپ است و بر اساس تهدید استوار شده است و گستره بیشتری از امنیت ملی را شامل می شود.

 

شاناهان ادامه داد: چین و روسیه سامانه و توانایی های موشکی خود را افزایش می دهند و موشک های پیشرفته دیگری را در زرادخانه های خود از جمله موشک های مافوق صوت تولید می کنند.

 

وی با بیان اینکه به دنبال افزایش این توانایی، تهدیدات سیاسی و حتی نظامی را افزایش می دهند، اضافه کرد: هنوز تهدید موشکی کره شمالی و ایران نگران کننده است. اشتباه نکنید توانایی هایی کنونی ما برای شرایط کنونی بسیار مناسب است اما با توجه به توانایی های بالای پدافندی ما هر روز به دنبال فناوری های نوین می روند و این، تهدیدهای نوینی را به همراه می آورند که گاه تشخیص، رد یابی و شکست دادن آنها مشکل است.

 

سرپرست وزارت دفاع آمریکا خطاب به رقبای خود گفت: می بینیم چه می کنید و در مقابل آن اقدام می کنیم. این راهبرد موشکی خواستار حفظ پایه های سامانه دفاع موشکی ما است و همین طور بهبود بخشیدن به محدوده تحت پوشش ما از جمله اقیانوس آرام و هند است.

 

شاناهان با بیان اینکه بر توانایی های تازه برای مقابله با تهدیدهای نوین متمرکز هستیم، افزود: ردگیری و تشخیص موشک ها را افزاش می دهیم و این طیف بیشتری از توانایی های تهاجمی و تدافعی ما را شامل می شود. پدافند موشکی باید شامل توانایی تهاجمی باشد.

 

وی ادامه داد: روسیه سال ها به دنبال تحقیقات مافوق صوت بوده و خواسته است در تسلیحات استفاده کند. چین و کشورهای دیگر راه های مختلفی را در پیش گرفته اند. ممکن است کشورهای دیگر در حال دشمنی باشند که آنها را فراموش نمی کنیم. ما فقط محدود به جغرافیای فعلی نیستیم بلکه این برنامه موشکی ما را به آگاهی کامل از جهان قادر می سازد.

 

سرپرست پنتاگون با بیان اینکه کنگره از این توانایی حمایت کرده است، اضافه کرد: در بودجه آینده ما این مساله لحاظ خواهد شد. ما حاضر نیستیم با تهدیدهایی که در راهند همپا باشیم بلکه می خواهیم جلوتر از آنها حرکت کنیم. این شامل جنگ افزارهای پدافندی و فناوری های دیگری است.

 

شاناهان با تاکید بر اینکه این وزارت خانه قادر به انجام این کار است، اظهار کرد: ما همه بخشی از ماموریت پدافند موشکی هستیم و دست در دست با پایه های صنعتی، آزمایشگاه ها و دانشگاهیانمان همکاری می کنیم و همین طور با شرکای خود در خاورمیانه، آسیا و اروپا کار می کنیم تا بتوانیم این سپر را ایجاد کنیم.

 

وی با بیان اینکه با ژاپن برای استقرار رهگیر جدید و ناتو برای مقابله با تهدید موشکی جدید همکاری می کنیم، گفت: آنها هم این تهدیدها را درک کرده اند و این بار را در کنار ما بر دوش خواهند گرفت. 

 

سرپرست وزارت دفاع آمریکا در پایان اظهاراتش، بخشی از سخنان جان اف کندی رئیس جمهوری پیشین آمریکا را بیان کرد که بزرگترین خطر دست روی دست نشاندن و کاری نکردن دانسته است و گفت: ترامپ این کار را یکی از اولویت های اصلی امنیت ملی قرار داده است.

 

 

برچسب‌ها:

نظر شما