شناسهٔ خبر: 30675792 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

چهل‌سالگی انقلاب/ 12

اولین کشوری هستیم که دموکراسی مبتنی بر اسلام را ارائه کردیم

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: اولین کشوری هستیم که دموکراسی مبتنی بر اسلام را به دنیا ارائه کردیم و به‌عنوان یک الگوی موفق در جهان مطرح شده است.

صاحب‌خبر -

محمدجواد آرین‌منش در گفتگو با خبرنگار حوزه احزاب گروه سیاسی خبرگزاری آنا، درباره ارکان موفقیت گفتمان انقلاب اسلامی در جهان اسلام، گفت: وقتی صحبت از انقلاب اسلامی می‌شود، حضور مردم در عرصه‎‌‌‎های مختلف تداعی می‌شود؛ زیرا انقلاب اسلامی اساساً در سه رکن مردم، رهبری و ایدئولوژی اسلامی بنا شده است.

وی ادامه داد: پیروزی انقلاب اسلامی مرهون حضور و مشارکت مردم در صحنه‌های مختلف انقلاب است که موفقیت در جنگ تحمیلی نمونه‌ای از حضور و مشارکت مردمی است.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گفتمان انقلاب اسلامی در عرصه‌های سیاسی دارای دستاوردهایی است، تصریح کرد: مردم قریب به 40 دفعه در انتخابات مختلف شرکت کرده‌اند و مردم‌سالاری دینی را به نمایش گذاشتند.

آرین‌منش رهبری را رکن اصلی انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: ما تنها کشوری هستیم که حکومتی مبتنی بر اسلام شیعی و ولایت فقیه را در جهان پایه‌گذاری کردیم و به همین سبب یک الگویی از حکومت اسلامی مبتنی بر رهبری دینی و امامت به منصه‌ظهور گذاشته شده است.

وی تصریح کرد: آثار این مشارکت، بیداری و حرکت در منطقه و به‌خصوص کشورهای همسایه کاملاً‌ مشهود است و شاهد این مهم هستیم که کشورهای مختلف از حرکت‌های مردمی کشورمان الگوبرداری کرده‌اند و حتی امروز هم الگوبرداری می‌کنند، لذا اولین کشوری هستیم که دموکراسی مبتنی بر اسلام را به دنیا ارائه کردیم و به‌عنوان یک الگوی موفق در جهان مطرح شده است.

کارشناس مسائل سیاسی در پایان گفت: هرچند در برخی حوزه‌ها کاستی‌هایی وجود دارد و نتوانستیم به تمام اهداف انقلاب به‌دلیل وجود فشارهای خارجی دست یابیم، اما در منطقه و جهان به تنها حکومت دینی مبتنی بر دموکراسی و اقتدار منطقه‌ای مشهور هستیم.

انتهای پیام/4079 

نظر شما