شناسهٔ خبر: 30675752 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

پیشنهاد ۳ میلیارد دلاری چین برای گسترش میدان نفتی یادآوران

چین تلاش جدیدی ترتیب داده است تا با قراردادی سه میلیارد دلاری میدان نفتی یادآوران ایران را توسعه دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی سیکینگ آلفا، طبق گزارش وال استریت ژورنال، شرکت نفت و گاز چینی ساینوپک (Sinopec) با استفاده از امتیاز تعلیق تحریم های آمریکا و در حالی که شرکت های اروپایی به دلیل خطرات موجود از روابط با ایران خودداری می کنند، تلاش جدیدی ترتیب داده است تا با قراردادی سه میلیارد دلاری میدان نفتی یادآوران واقع در غرب ایران را توسعه دهد.

طبق گزارشات، این شرکت دولتی چینی به شرکت ملی نفت ایران اعلام کرده است بر اساس امتیازاتی که آمریکا در زمینه تحریم های ایران به چین داده، خواهان سهمی از تولیدات این میدان نفتی است.

طبق گزارش منتشر شده، در صورت توافق بر سر این قرارداد، تولید نفت در این میدان نفتی دو برابر می شود و ظرف مدت شش ماه به 180 هزار بشکه در روز خواهد رسید.

شرکت ساینوپک درباره تجارت نفتی اش در ایران به وزارت امور خارجه آمریکا اطلاع داده اما اعلام کرده است چون پیشنهادش برای توسعه بیشتر این میدان نفتی بخشی از یک قرارداد کنونی برای فعالیت در این میدان نفتی به شمار می رود، باور دارد این موضوع علیه ممنوعیت آمریکا در زمینه امضای توافقات جدید با ایران نخواهد بود.

پیشنهاد شرکت چینی در حالی ارائه شده است که شرکت های نفتی اروپایی از جمله شرکت فرانسوی توتال به دلیل تحریم های آمریکا از ایران خارج شده اند.

انتهای پیام/

نظر شما