شناسهٔ خبر: 30675722 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

معز علی یک قدم مانده به علی دایی؛ این گل‌ها اتفاقی نیست

حامد اسماعیلی

معز علی با دو گلی که برابر عربستان به ثمر رساند در جام ملت‌ها ۷ گله شد و اگر قطر وداعی زودهنگام با جام ملت‌های آسیا نداشته باشد او گزینه اول و اصلی برای آقای گلی است. او همچنین تا رکورد ۸ گل علی دایی به عنوان آقای گل جام ملت‌های ۱۹۹۶ فقط یک گل فاصله دارد.

صاحب‌خبر -

طرفداری - اگر از مهند علی ۱۸ ساله در خط حمله عراق به عنوان سورپرایز جام ملت‌های آسیا صحبت می‌کنید معز علی را نباید فراموش کنید. او همه را شگفت زده کرده است. ۷ گل در ۳ بازی در مسابقاتی در این سطح آماری فوق العاده است.

پس از یک گل برابر لبنان و پوکر برابر کره شمالی، حالا ۲ گل او برابر عربستان، سعودی‌ها را در پلی آف به مسلخ ژاپن فرستاده است و او را در صدر جدول گلزنان قرار داده است. او اگر در این تورنمنت فقط یک گل دیگر بزند با آمار ۸ گل علی دایی در جام ملت‌های آسیا ۱۹۹۶ برابری می‌کند و برای تبدیل شدن به بهترین گلزن جام ملت‌های آسیا دورخیز خواهد کرد.

نگاهی به سبک بازی او نشان می‌دهد گل‌های او اتفاقی نیست. او هم در جاگیری و قرار دادن خود در موقعیت‌های گلزنی فوق العاده است و هم در ضربه آخر. به عنوان یک مهاجم جوان، او قابلیت تبدیل شدن به یک بازیکن بزرگ را دارد و سخنی به گزاف نیست اگر پیشرفت فوق العاده او را به حضورش در الدحیل، تیم قدرتمند و حرفه ای لیگ قطر مرتبط بدانیم.

نکته دیگر در مورد ستاره جذاب جام ملت‌های آسیا و عضو الدحیل این است که او تنها ۲۲ سال سن دارد. این بدان معنا است که او می‌تواند آمار گل فوق العاده اش در این تورنمنت را حداقل در ۲ دوره دیگر این مسابقات ارتقا دهد و تبدیل به برترین گلزن تمام ادوار این مسابقات در آمار مجموع گل‌های به ثمر رسیده توسط یک بازیکن شود.

معز علی در بازی نخست قطر در مرحله پلی آف خط دفاع سرسختی به نام عراق را در پیش رو دارد و باید دید آیا او می‌تواند به سرعت از علی دایی عبور کند تا نوار گلزنی های سریالی او قطع می‌شود.

نظر شما