شناسهٔ خبر: 30675578 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

انگلیس هنوز تصمیم قطعی برای حضور در نشست ضدایرانی ورشو ندارد

باشگاه خبرنگاران نوشت: سخنگوی دولت انگلیس ضمن تأکید بر موضع ثابت کشورش در قبال برجام از قطعی نبودن حضور این کشور در نشست لهستان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، ادوین ساموئل، سخنگوی دولت انگلیس ضمن تأکید بر موضع ثابت کشورش در مورد توافقنامه هسته‌ای ایران از قطعی نبودن حضور انگلیس در نشست لهستان خبر داد.

ادوین ساموئل، سخنگوی حوزه غرب آسیا و شمال آفریقا در دولت انگلیس در گفتگوی اختصاصی با شبکه المیادین در خصوص تحولات سوریه گفت: "بازگشایی سفارت سایر کشورها در دمشق تصمیمی است که به خود آن‌ها ارتباط دارد، ولی موضع دولت انگلیس در این خصوص هیچ تغییری نکرده است و ما هیچ برنامه‌ای برای بازگشایی سفارت خود در دمشق نداریم. "

او با ادعای اینکه نظام بشار اسد مدتهاست اعتبار خود را از دست داده است، افزود:" از این رو دولت انگلیس به رویکرد قبلی خود در این خصوص ادامه می‌دهد و همچنان منتظر بازگشت همه طرف‌ها به میز مذاکره با نظارت سازمان ملل در ژنو باقی می‌ماند".

سخنگوی دولت انگلیس تصریح کرد: "موضع دولت انگلیس در مورد توافقنامه هسته‌ای ایران تغییری نکرده است و ما این توافقنامه را نخستین گام برای بازگرداندن ایران به عنوان یک کشور بزرگ در دنیا به آغوش جامعه جهانی می‌دانیم".

او با اشاره به اینکه دولت انگلیس هنوز تصمیم قطعی برای شرکت در نشست لهستان نگرفته و از مقامات ورشو خواسته است در مورد اهداف این نشست توضیح دهند، اظهار کرد: "اطلاعاتی که ما از طرف لهستان دریافت کرده ایم نشان می‌دهد این نشست به اوضاع امنیتی خاورمیانه به صورت کلی و نه فقط ایران خواهد پرداخت، ولی ما در این خصوص به دقت تحقیق خواهیم کرد و تاکنون حضور انگلیس در این نشست قطعی نشده است".

41231

نظر شما