شناسهٔ خبر: 30675514 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

جعفرزاده ایمن‌آبادی:

سرکوب خشونت بار معترضان در مهد دموکراسی

نایب رئیس فراکسیون مستقلین مجلس شورای اسلامی گفت:ژست های آزادی خواهانه فرانسه و این دخالت‌هایی که در اکثر کشورها دارد با رفتار فرانسه با مردم خودش؛تناقض دارد.

صاحب‌خبر -

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به خیزش جلیقه زردها در فرانسه و کشورهای اروپایی گفت:مدتی است در اروپا یک اعتراضات اجتماعی به پا خواسته که برای خودشان نمادی به عنوان جلیقه زردها را انتخاب کردند تا بتوانند اهدافشان را تبیین کنند.

وی افزود:در این ایام هم به سایر کشورهای اروپایی و کشورهای متحد خودشان سرایت کرده است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد:اتفاقی که افتاده است این است که  فرانسه به عنوان کشوری که قانون اساسی اش را دچار تغییرات بسیاری کرده است و همیشه این شعارهای آزادی بیان  را سر داده است و به عنوان مهد دموکراسی و مهد آزادی می‌خواهد باشد؛ الان در برخورد با این جلیقه زردها تجهیزات پیشرفته نظامی و مقابله با شورش ها را در خیابان ها چیده است و فکر می‌کنم این موضوع حیثیت آنها را دچار خدشه می‌کند.

 

بیشتر بخوانید:

 

عضوکمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس بااشاره به سخنرانی مکرون رئیس جمهور فرانسه در آغاز سال نو میلادی ،تاکید کرد:رئیس‌جمهور فرانسه هم در جشن سال نو یا فراموش کرده بود و یا می خواست این قشر را تحقیر کند و بی اهمیت جلوه بدهد؛هیچ نامی و هیچ موضوعی از جلیقه زردها نگفت؛این در حالی است که بسیاری انتظار می‌کشیدند تا ببینند مکرون دراین سخنرانی بعد از شش هفته اعتراضات تظاهرکنندگان جلیقه زردها چه صحبت‌هایی را مطرح خواهد کرد.

تناقض آشکار ژست های آزادیخواهانه و رفتار فرانسه با مردم 

جعفرزده ایمن آبادی با تاکید براینکه رئیس جمهور فرانسه در سخنرانی خود تلاش کرد تا این بحران را تخفیف دهد و سال 2019 را با لحنی خوش بینانه آغاز کند،تصریح کرد:کشوری که شعار دموکراسی می دهد و به خودش اجازه می‌دهد در هر جای دنیا درباره هر موضوعی که احساس کرد دخالت کند؛در امور کشور ما هم بسیار دخالت کرده است،الان مورد قضاوت مردم  دنیا قرار گرفته است.

نایب رئیس فراکسیون مستقلین مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:الان آن چیزی که افکار عمومی دنیا آن را قضاوت می کند این است که ژست های آزادیخواهانه  و این دخالت‌ها  با بیان این موضوعات و رفتاری که فرانسه با مردم خودش دارد،مطابقت ندارد و تناقض دارد من توصیه می کنم که فرانسه این فاصله طبقاتی مردم را کم کند.

 

جلیقه زردها

 

به گزارش خانه ملت؛نهمین هفته تظاهرات ضددولتی در فرانسه در قالب "جلیقه‌زردها" در حالی برگزار شد که پلیس این کشور امروز 80هزار نیروی امنیتی در سراسر فرانسه مستقر کرد و مقامات دولتی تهدید کرده بودند با این تظاهرات‌ و خشونت‌های ناشی از آن مقابله می‌کنند.

همچنین صدها معترض انگلیسی که از جنبش جلیقه‌زردهای فرانسه الهام گرفته‌اند؛در انگلیس راهپیمایی کردند. آنها به سیاست ریاضت اقتصادی دولت ترزا می نخست وزیر انگلیس که فقرا را تحت فشار بیشتری قرار می‌دهد اعتراض کردند./

پایان پیام

نظر شما