شناسهٔ خبر: 30675474 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

جام ملت هاي آسيا؛

پيروزي قطر مقابل عربستان در ديداري حيثيتي/ حذف لبنان يا وجود برد پرگل برابر کره شمالي

صاحب‌خبر -
پيروزي قطر مقابل عربستان در ديداري حيثيتي/ حذف لبنان يا وجود برد پرگل برابر کره شمالي

خبرگزاري آريا_ خبرگزاري آريا- تيم ملي فوتبال قطر با شکست عربستان به عنوان صدرنشين گروه E به مرحله يک هشتم نهايي جام ملت‌هاي آسيا 2019 صعود کرد و لبنان نيز با وجود شکست کره شمالي از راهيابي به مرحله بعدي اين مسابقات بازماند.

به گزارش آريا، در آخرين روز از مرحله گروهي رقابت‌هاي فوتبال جام ملت‌هاي آسيا 2019 دو ديدار از گروه E به طور همزمان از ساعت 19:30 امروز (پنجشنبه - به وقت تهران) برگزار شد که نتايج  اين دو ديدار به شرح زير است:

* عربستان صفر - قطر 2
گل‌ها:
 المعز علي (1+45 و 80)
کارت زرد: عاصم ماديبو، المعز علي و عبدالعزير حاتم از قطر و علي البليهي و محمد السياري از عربستان
در نيمه نخست و در دقيقه 42 محمد العويس، دروازه‌بان عربستان پنالتي حسن الهيدوس را مهار کرد. همچنين در دقيقه 59 اين ديدار تيم فوتبال قطر با ارسال توپ از روي نقطه کرنر و اشتباه دروازه‌بان عربستان که به اشتباه دروازه خود را باز کرد به گل دوم رسيد، اما «کيم دونگ جين»، داور کره‌اي اين ديدار در تصميمي بحث‌‌برانگيز اين گل را مردود اعلام کرد.

* لبنان 4 - کره شمالي يک
گل‌ها:
 جورج فليکس ملکي (27) ، هلال الحلوه (8+90 و 65)، حسن معتوق (80 - پنالتي) براي لبنان و پاک کوانگ ريونگ (9) براي کره شمالي
کارت زرد: روبرت ملکي از لبنان و آن سونگ ايل، کيم چول بوم و ري هيوک چول از کره شمالي 

در جدول رده‌بندي گروه E،  قطر با 9 امتياز و بالاتر از عربستان در صدر جدول قرار گرفت. عربستان با شش امتياز و کسب جايگاه دوم به مرحله بعد صعود کرد. لبنان  نيز با سه امتياز در رتبه سوم قرار گرفت، اما شانس صعود به عنوان يکي از چهار تيم برتر سوم گروه‌هاي شش‌گانه را پيدا نکرد و کره شمالي نيز بدون امتياز با مسابقات وداع کرد.

تقابل قطر و عربستان که در ماه‌هاي اخير درگير منازعات سياسي بودند، تحت تأثير اين اتفاقات قرار گرفته بود که قطري‌ها با شکست عربستان، انتقام سختي از سعودي‌ها گرفتند. 

نظر شما