شناسهٔ خبر: 30675313 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

نوجوانان، حاملان مبانی قرآن هستند/ تقویت زیرساخت‌های قرآنی در شهرستان‌ها

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی نوجوانان قرآنی را حاملان مبانی قرآن دانست و خطاب به آنان گفت: تحصصی و دقیق آموزش ببینید زیرا اشتباه در یادگیری به سادگی اصلاح نمی‌‌شود، لذا آموزش دقیق برای سال‌های آینده خود و جامعه مفید است.

صاحب‌خبر -

نوجوانان، حاملان مبانی قرآن هستند/ لزوم نخبه‌پروری جهت حضور در مسابقاتبه گزارش ایکنا از استان مرکزی، حجت‌الاسلام صفر قربان‌پور، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با حضور در دوره آموزش تخصصی استعدادهای قرآنی پسر استان مرکزی، که طی روزهای 27 و 28 دی‌ماه در خمین در حال برگزاری است، نوجوانان قرآنی را حاملان مبانی قرآن دانست و گفت: جشنواره گل‌های محمدی و فاطمی(ع) تنها به نوع برگزاری محدود نمی‌شود و پرورش نخبگان جوان قرآنی از اهم اهداف برگزاری جشنواره است.
وی از نوجوانان حاضر در اردوی تقویت استعدادهای قرآنی خواستار جدی گرفتن کار و دنبال کردن تخصصی مبانی قرآن شد و اظهار کرد: نباید به سادگی از کنار آموزش‌های تخصصی بگذرید، هماهنگی برپایی دوره کار ساده‌ای نیست و باید به هر موضوعی در این حوزه تخصصی نگاه کنید.
قربان‌پور با بیان این نکته که نوجوانان مستعد به نکته‌های تخصصی قرآن توجه بیشتر کنند، تصریح کرد: تحصصی و دقیق آموزش ببینید زیرا اشتباه در یادگیری به سادگی اصلاح نمی‌‌شود، لذا آموزش دقیق برای سال‌های آینده خود و جامعه مفید است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی برگزاری دوره‌های تخصصی را فرصت مناسبی برای آموزش فعالیت گروهی دانست و گفت: افراد در کار گروهی یکدیگر را پیدا می‌کنند، کار جمعی شما را تقویت و نقاط ضعف شما را برطرف می‌کند، ارتقای افزایش روحیه همکاری زمینه رشد و ایجاد خلاقیت را اعتلا می‌بخشد.
حجت‌الاسلام محمد‌رضا شفیعی، مسئول دارالقرآن اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی نیز در ادامه گفت: برنامه‌های استعدادیابی از سال ۹۵ در سطح شهرستان و استان و اعزام افراد مستعد قرآنی به کرج و همدان آغاز شده است.
وی تصریح کرد: پرورش استعدادها به جایگزینی قاریان جوان به جای دیگر قاریان کمک می‌کند، ما برای تمام مسابقات باید نخبه‌پروری داشته باشیم. تبلیغات اسلامی متولی برگزاری مسابقه‌ای نیست اما تربیت نوجوانان و جوانان و پرورش استعدادها را در دستور کار قرار دارد. دوره‌های شناسایی استعدادها به رشد نوجوانان قرآنی کمک و برای دیگر نوجوانان ایجاد انگیزه می‌کند.
محسن یار‌احمدی، قاری و داور مسابقات قرآن هم از زمینه‌سازی و تقویت زیرساخت‌های قرآنی در شهرستان‌ها ابراز خرسندی کرد و گفت: ما برای تربیت و تقویت نوجوانان مستعد در حوزه قرآن دوره‌های استعداد‌یابی را در سطح کشور برگزار ‌می‌کنیم.
یاراحمدی اضافه کرد: امسال برای اولین‌بار مسابقه استعداد‌های قرآنی دوم و سوم اسفند‌ماه در شهر مقدس قم برگزار می‌شود که توانمندی استان‌ها در این مسابقه مشخص می‌شود. قاریان تلاوت مصطفی اسماعیل، منشاوی و غلوش را از سایت تلاوت دانلود کردند، بیش از ۷۰ نوجوان قرآنی در این مسابقه حضور دارند. قاریان باید با توجه به علاقمندی از هر یک از اساتید نام برده دو تلاوت را انتخاب و علاوه بر تلاوت تقلیدی حفظ کنند.
انتهای پیام

نظر شما