شناسهٔ خبر: 30675167 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

۱۰ خبر پربازدید هفته/ از ماهواره پیام و افشاگری امام‌جمعه لواسان تا نامه متملقانه یک مسئول و بی‌حجابی اجباری

اخبار پربازدید الف در هفته ای که گذشت در ادامه آمده است. برای مشاهده متن کامل خبر می توان بر روی عنوان خبر کلیک کرد تا در صفحه ای آن را مطالعه کرد.

صاحب‌خبر -

۱- واکنش روحانی به قرار نگرفتن ماهواره "پیام "در جایگاه خود

در هفته‌ای که گذشت، ماهواره پیام به فضا پرتاب شد اما در مدار قرار نگرفت. واکنش رئیس‌جمهور به این اتفاق را می‌خوانیم.

 

۲- نامه عجیب استاندار اصفهان به رئیس جمهور

استاندار اصفهان در نامه‌ای به رئیس جمهور در خصوص تصویب طرح احیای زاینده رود و ساماندهی کمی و کیفی رودخانه کارون بزرگ قدردانی کرد، این در حالی است که نوع نگارش نامه سئوالات بسیاری را برای اصفهانی‌ها ایجاد کرده است. 

 

۳- افشاگری امام جمعه لواسان علیه وزیر سابق دولت روحانی

در هفته‌ای که گذشت ماجرای تخلفات برخی صاحب‌منصبان در ساخت‌وساز در لواسان مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت.

 

۴- پدر و پسری که از ایران فرار کردند

شاهان حکومت پهلوی سه بار از ایران فرار کردند. رضاشاه در سال ۱۳۲۰ از ایران فرار و به آفریقای جنوبی تبعید شد. محمدرضاشاه نیز در سال ۳۲ از ایران فرار کرد و پس از کودتای آمریکایی-انگلیسی توانست مجددا به عرصه قدرت بازگردد، اما آخرین فرار محمدرضاشاه مربوط به ۲۶ دی‌ماه ۵۷ است که فراری بی‌بازگشت بود.

 

۵- توکلی: سه قوه با تبانی برخورد با حقوق‌های نجومی را بر زمین گذاشتند

توکلی گفت: قانون می گوید که همه دریافتی ها اول باید در سامانه گذاشته شود بعد دریافت کنند و ما هم چون جلوگیری از اجرای قانون جرم است تصمیم گرفتیم از اقای انصاری شکایت کنیم تا امر به معروف و نهی از منکر هم کرده باشیم.

 

۶- درباره صحبت های بازیکن مشهور راجع به افغانستانی ها

حداقل در دو دهه و نیم گذشته، بنا به دلایل مختلف، سیاست کلی مبنی بر عدم ادغام مهاجرین با جامعه میزبان بوده است. بنابراین مهاجرین افغانستانی به‌عنوان «دیگری» و قاعدتاً «دیگری بد» که به لحاظ اجتماعی نسبت به خودی‌ها جایگاه نازل‌تری دارند شان‌زدایی و شناسایی شدند. بیشتر بار این رسالت بر دوش رسانه‌ها و در راس آن‌ها صداوسیما بود.

 

۷- بی حجابی اجباری!

مثلا ۱۰-۱۵ سال قبل اگر از کسی که شش برادر و دو خواهر داشت، می پرسیدند اعضای خانواده شما چند نفر هستند جرئت نمی کرد جواب بدهد!زیرا فضای غالب رسانه ای چنان افکار عمومی را مهندسی کرده بود که همه باور کرده بودند تعداد زیاد فرزندان نشانه عقب ماندگی و سطح پایین خانواده است!

 

۸- وعده حجاریان برای اغتشاش از جنوب تا شمال تهران

حجاریان نوشته است: به‌نظر می‌رسد این سنخ توصیه‌ها و شقه کردن جامعه به دو بخش ۹۶ و ۴ درصدی خاستگاهی مشترک دارند. توصیه و تاکید بر رفتار انقلابی، ایجاد و تشدید شکاف، و حتی اعدام سلاطین سکه و قیر و… حامل پیام‌های پنهانی است برای مغشوش کردن ذهن ساکنان محدوده «انقلاب به پایین».

 

۹- واکنش عباس عبدی به مناظره جنجالی زاکانی و تاجزاده

واقعیت این است که هیچ‌کدام از طرفین مناظره به صفت فردی قادر نیستند از مواضع پیشین خود کوتاه بیایند چراکه در این صورت اطرافیان معمولا او را متهم به سازش و عقب‌نشینی می‌کنند. بنابراین تا زمانی که تاریخ و گذشته را در خوانشی سیاسی تحلیل می‌کنیم، غیرممکن است که این گفت‌وگوها موثر و مفید باشد.

 

۱۰- پیش‌بینی یک اقتصاددان از وضعیت بازار تا پایان سال

یک اقتصاددان گفت: پیک افزایش قیمت در بازارهایی همچون بازار لوازم خانگی، خودرو، مسکن سپری شده و توان قدرتی مردم برای خرید در این بازارها کاهش یافته و انتظار نمی رود که بازار افزایش چندانی را تا پایان سال در این بخشها تجربه کند.
 

نظر شما