شناسهٔ خبر: 30675115 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

نکوداشت سي‌امين سالگرد نامه امام خميني (ره) به گورباچف

صاحب‌خبر -
نکوداشت سي‌امين سالگرد نامه امام خميني (ره) به گورباچف
خبرگزاري آريا - توليت حرم مطهر امام خميني (ره) بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران گفت: نامه امام خميني (ره) به گورباچف راه گفت و گو را نشان داد و هشدار به همه تاريخ است؛ يعني هرکس از خداوند و معنويت جدا شود، به بيراهه رفته است.
به گزارش خبرگزاري آريا؛ حجت الاسلام و المسلمين «سيد حسن خميني» عصر پنجشنبه در همايش «مصلح شرق» نکوداشت سي‌امين سالگرد نامه امام خميني (ره) به گورباچف، تصريح کرد: شوروي براي نسل حاضر يک نام تاريخي بوده اما واقعيت اين است که شوروي در زمان خودش ابرقدرتي بود.
توليت حرم مطهر امام خميني (ره) افزود: امام خميني (ره) در نامه خود به گورباچف مي‌خواست راه را از بيراهه نشان دهد و امپراتوري و جبهه شرق را به راه بياورد.
حضرت امام خميني (ره) در نخستين روز سال 1989 نامه معروف و تاريخي خطاب به «ميخائيل گورباچف» آخرين رئيس جمهوري شوروي در زمينه مرگ کمونيسم و ضرورت پرهيز از اتکاء به غرب نوشتند.
حجت الاسلام و المسلمين «سيد حسن خميني» همچنين اظهار کرد: در آن زمان مي‌گفتند پيمان ورشو شکست خورد؛ اکنون ورشوي جديد نيز ضد مردم ايران است و قطعا به شکست خواهد انجاميد.
مايک پمپئو، وزير خارجه آمريکا جمعه گذشته (11 ژانويه جاري) از برگزاري نشستي با موضوع ايران در روزهاي 13 و 14 فوريه 2019 در ورشو، پايتخت لهستان خبر داد.
سخنگوي وزارت خارجه ايران گفت: لهستان تحت تاثير فضاسازي، وعده و وعيدها و فشارهاي دولت آمريکا در مسير سياست‌هاي ضدايراني کاخ سفيد قرار گرفته است.
«بهرام قاسمي» درباره برگزاري نشست ضد ايراني در لهستان، ميزباني چنين نشستي ضد يک کشور ديگر را اقدامي نادرست و برخلاف موازين حقوق بين‌الملل و غيرقابل توجيه عنوان کرد و افزود: سابقه ضديت مقامات کنوني دولت آمريکا با ايرانيان بر کسي پوشيده نيست و اهداف اين همايش هم براساس برخي اطلاعات دريافتي کاملا روشن و در همين راستاست.118
کليدواژه امام خميني

نظر شما