شناسهٔ خبر: 30674936 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل بحران خوزستان:

وضعیت سیل در شعیبیه تحت کنترل است/ تخلیه چند منزل در نزدیکی مسیل

اهواز ـ مدیرکل بحران خوزستان با اشاره به تحت کنترل بودن وضعیت شعیبیه گفت: تنها چند خانوار از روستاهای شعیبیه که منازل آنها نزدیک به مسیل بود، جابجا شدند.

صاحب‌خبر -

کیامرث حاجی زاده در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: جلسه ستاد بحران استان از ساعت ۱۸ امشب در شعبیه تشکیل و تا ساعت ۲۱ ادامه داشت؛ اعضای شورای مدیریت بحران، ارتش، سپاه و نیروهای امداد و نجات در این جلسه حضور داشتند.

وی افزود: بعد از سیل سال ۹۵ اکثر سیل بندها با همکاری بین بخشی ترمیم و همه سازمان ها نسبت به استقرار ماشین آلات و دستگاه ها با محوریت بنیاد مسکن اقدام کردند؛ عملیات بازسازی بخشی از سیل بندهای ترمیم نشده ای که باقی مانده بود نیز از سه هفته پیش شروع و تاکنون هم ادامه دارد.

مدیرکل بحران خوزستان تصریح کرد: با توجه به اینکه بارش امسال در سه دهه اخیر بی سابقه بود ولی با تمهیدات انجام شده خطرات احتمالی بسیار کاهش داشته است؛ به ویژه اینکه کارگروه مقابله با سیلاب برای سد دز از ۳۵ روز قبل برگزار شده بود.

حاجی زاده با اشاره به اینکه رهاسازی آب به صورت برنامه ریزی از حوزه سد دز توسط سازمان آب و برق انجام شده گفت: با این حال از شب گذشته و امروز صبح که حجم ورودی آب به مخازن سد دز به صورت بی سابقه ای تا سه هزار مترمکعب بالا رفت در مقابل خروجی را به یک هزار و ۲۰۰ مترمکعب افزایش دادیم.

وی در پایان عنوان کرد: در حال حاضر تجهیزات و امکانات استانی و شهرستانی در شعیبیه مستقر شده و از هر روستا فقط خانوارهای نزدیک به مسیل ها تخلیه شده اند؛ با توجه به استقرار نیروهای عملیاتی و ماشین آلات در منطقه جای نگرانی نیست و وضعیت تحت کنترل است.

نظر شما