شناسهٔ خبر: 30674930 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

تاکتیک ما مبارزه با رژیم صهیونیستی است

عضو هیأت علمی موسسه امام خمینی(ره) گفت: تاکتیک ما مبارزه با رژیم صهیونیستی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، حجت الاسلام «محمدرضا باقرزاده» در نشست خبری تشکل های حوزوی با موضوع «بررسی کنوانسیون پالرمو» که امروز (پنجشنبه 27 دی ماه) برگزار شد، گفت: این کنوانسیون در سال 2000 به تصویب رسید و کشورهای زیادی با فضاسازی بین المللی به آن پیوسته اند.


عضو هیأت علمی موسسه امام خمینی(ره) افزود: این کنسوانسیون بین المللی برای کشوری که در شرایط عادی قرار دارد تهدید حساب نمی شود اما بین کشورهایی که در شرایط عادی یا جنگ نظامی و سیاسی و اقتصادی هستند، تفاوت وجود دارد.


وی مقایسه ایران با کشورهای عادی را یکی از نقاط آسیب زا توصیف کرد و اظهار داشت: مطمئنا اگر در دوران پیوستن به کنوانسیون در شرایط کنونی قرار داشتیم، این تصمیم گرفته نمی شد. برخی کنوانسیون ها نظیر منع سلاح هسته ای تنها به ابزاری برای فشار علیه ما مبدل شده است.


باقرزاده ادامه داد: قرار بر این بود که از بمب هسته ای جلوگیری شود اما آیا NPT به این سمت حرکت کرده است؟ آیا NPT ابزاری برای تجهیز ما برای دارا شدن تکنولوژی مسالمت آمیز هسته ای است یا یک ابزار محدود کننده بوده و بر ما فشار وارد کرده است؟


وی با اشاره به نظارت شدید نیروگاه های هسته ای ایران توسط آژانس بین المللی اتمی تصریح کرد: ما به اختیار خودمان می توانستیم جاهایی را در شفاف سازی گام برداریم اما وقتی عضو این کنوانسیون شدیم فقط زیر منگنه قرار گرفتیم.


این کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان ساخت: رد پیوستن به کنوانسیون توسط شورای نگهبان نشان دهنده غیرشرعی بودن آن است. هم اکنون در مجمع تشخیص مصلحت بررسی می شود که آیا وضع ما آنقدر اضطراری است که با وجود غیرشرعی بودن به آن تن بدهیم؟


وی مردم را بهترین قاضی برای تبیین وضع کنونی دانست و تأکید کرد: مواد کنوانسیون سبب می شود که ایران به ضابط قضایی نهادهای قضایی بین المللی و ضابط قضایی سازمان ملل متحد مبدل شود که در این صورت بیشتر تحت فشار خواهیم بود.


باقرزاده با تأکید بر اینکه پیوستن به کنوانسیون از نظر اجتماعی و سیاسی سبب افزایش شدید بر کشور خواهد شد، گفت: یکی از مواد کنوانسیون اینست که جرایم بین المللی سازمان یافته را تحریم و در تحریم مالی مشارکت کنیم. تروریسم و پولشویی از موارد این جرایم است و اگر روزی فرارسد که سپاه را تروریسم اعلام کند دولت ایران ملزم به تحریم سپاه خواهد بود.


وی افزود: قرار گرفتن حماس در لیست تروریستی سبب می شود تا دیگر نتوانیم به این جنبش کمک کنیم و حتی پولی که در نماز جمعه برای مردم فلسطین و یمن جمع آوری شود نیز حمایت مالی از تروریسم به شمار می آید.


عضو هیأت علمی موسسه امام خمینی(ره) بیان داشت: سپاه قدس یک واحد بین المللی در سپاه است که باید به یاری ملت فلسطین بپردازد. تظاهرات های بازگشت ملت فلسطین از نظر سازمان ملل غیرقانونی است چرا که سازمان ملل، رژیم صهیونیستی را به رسمیت می شناسد.


وی ادامه داد: ما نمی گوییم با عدم پیوستن متحمل فشار نخواهیم شد اما اگر بپیوندیم با پای خودمان به سوی فشار بیشتر گام برداشته ایم.


باقرزاده تأکید کرد که سازمان ملل می تواند مبانی حاکمیتی کشور را با کنوانسیون و قانون هایی که جعل می کند، مورد تجاوز قرار دهد.


وی با اشاره به اینکه تنها راه آزادی فلسطین جنگ با رژیم صهیونیستی است، گفت: تاکتیک ما مبارزه با رژیم صهیونیستی است چرا که مذاکره هیچ نتیجه ای به همراه نداشته است. در برابر زیاده خواهی استکبار باید مقاومت کرد.

نظر شما