شناسهٔ خبر: 30674666 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

دبیر چهارمین جشنواره سرودهای حماسی و آواهای انقلابی:

۷۰ هزار نفر به آثار بخش رقابتی جشنواره «آوای بیداری» رأی دادند

خرم‌آباد- دبیر چهارمین جشنواره سرودهای حماسی و آواهای انقلابی گفت: ۷۰ هزار نفر از مردم و علاقمندان به موسیقی، به آثار بخش رقابتی جشنواره «آوای بیداری» رأی دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، جمشید جم شامگاه پنجشنبه در اختتامیه چهارمین جشنواره سرودهای حماسی و آواهای انقلابی با اشاره به اینکه سرود در این سال ها بسیار در بضاعت پایین قرار داشت، اظهار داشت: در همان دوران انقلاب و دفاع مقدس تعدادی سرود شکل گرفت و سپس فراموش شد.

وی با بیان اینکه نهادهای فرهنگی در این حوزه کم کاری کردند، تصریح کرد: مقام معظم رهبری بارها زمزمه می کردند چرا سرود نمی سازید، همانطور که اوایل انقلاب بود.

دبیر چهارمین جشنواره سرودهای حماسی و آواهای انقلابی با تاکید بر اینکه بسیج هنرمندان در این عرصه قدم گذاشت و این چهارمین بار است که جشنواره ای را برای سرود برگزار می کند، افزود: در یک فراخوان به استان ها و مراکز بسیج هنرمندان دعوت نامه ای برای همه هنرمندان دادیم؛ فوق العاده استقبال زیاد بود و جوان ها نقش بندان و نگارگران این عرصه بودند.

جم با اشاره به اینکه بسیاری از جوانان با ذوق و عشق و علاقه آمدند و مردم هم در سایت آوای بیداری رای دادند، گفت: ۵۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره آمد که از میان آن ها ۱۰۰ اثر به علت تکراری بودن و یا کیفیت پایین کنار گذاشته شد و در نهایت ۴۰۰ اثر داوری شد و ۷۰ هزار شرکت کننده آمدند و رای دادند و جشنواره را رونق دادند.

وی با بیان اینکه ۱۷ گروه آمدند و در صدر قرار گرفتند، هیئت داوران از نخبگان و بزرگان و ارجمندان عرصه موسیقی و به ویژه سرود کشور تعدادی از این آثار را رای گیری کردند که امشب معرفی می شوند، تصریح کرد: سابقه نداشته که ۷۰ هزار شرکت کننده بیایند و به آثار رای بدهند.

جم خاطرنشان کرد: در سطح کشور بی نظیر بوده است این انتخاب که در لرستان جشنواره را برگزار کردیم، این میزبانی فوق العاده ارزشمند است برای ما، می بینیم که سرود در آستانه چهل سالگی انقلاب دوباره دارد جان می گیرد و نظر رهبری تامین می شود.

نظر شما