شناسهٔ خبر: 30674374 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

فرماندار بندر آستارا:

پرستاران دارای مسئولیت اجتماعی در جامعه هستند

فرماندار بندر آستارا گفت: جامعه سلامت بدون توجه به جامعه پزشکی و پرستاری راه به جایی نمی‌تواند ببرد و پزشکان و پرستاران در کنار هم در راستای ارتقای شاخصه های بهداشتی و درمانی تلاش می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، «یونس رنجکش» امروز( پنجشنبه، ۲۷ دی) در آیین تجلیل از پرستاران نمونه که در محل سالن سینما دریا این شهرستان برگزار شد، اظهارکرد: پرستاران با پیشه کردن صبر، بی‌خوابی و خستگی مفرط سلامت را برای انسان‌ها به ارمغان می‌آورند.

 

فرماندار بندر آستارا با بیان اینکه پرستاران سرمایه‌های اجتماعی جامعه هستند، افزود: پرستاران در جامعه مسئولیت اجتماعی دارند و با برقراری ارتباط عاطفی با بیماران، آرامش روحی را برای آنان ایجاد می‌کنند.

 

وی تصریح کرد: در جامعه امروزی اهمیت کار پرستاری مهم و سخت و دشوار است و همه با این آشنا هستند.

 

 رنجکش با بیان اینکه پرستاران راه حضرت زینب (سلام الله علیها) را ادامه می‌دهند، گفت: جامعه سلامت ما بدون توجه به جامعه پزشکی و پرستاری راه به جایی نمی‌تواند ببرد و پزشکان و پرستاران در کنار هم در راستای ارتقای شاخصه‌های بهداشتی و درمانی تلاش می‌کنند.

 

*طرح نظام سلامت از افتخارات دولت است

« ولی داداشی» نیز در این آیین با اشاره به اینکه پرستاری در دین اسلام جایگاه ویژه‌ای دارد، اظهارکرد: کار شما پرستاران خدایی و مقدس است.

 

رییس مجمع نمایندگان گیلان با بیان اینکه پرستاران اسوه بارز صبر و ایثار هستند، افزود: بزرگترین افتخار قشر پرستار، نام گذاری روز ولادت حضرت زینب (سلام الله علیها) به نام روز پرستار است.

 

وی با اشاره به اینکه حوزه بهداشت و درمان به بودجه‌های زیادی نیاز دارد، تصریح کرد: وزارت بهداشت و درمان ۲۳ هزار میلیارد تومان از دولت برای طرح تحول نظام سلامت درخواست کرده بود که ۱۲ هزار میلیارد تومان اختصاص پیدا کرد و وزیر بهداشت و درمان نیز به خاطر این موضوع از وزارتخانه استعفاء دادند.

 

داداشی یکی از افتخارات دولت را اجرای طرح تحول نظام سلامت در کشور دانست و خاطرنشان کرد: دولت در تامین اعتبار برای اجرای طرح تحول نظام سلامت با کسر بودجه مواجه است.

 

نماینده مردم بندر آستارا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امروز حوزه بهداشت و درمان در کشور دچار چالش است، تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی گیلان ۵۰۰ میلیارد تومان بدهی دارد و ما کمک می‌کنیم در بودجه سنواتی سال ۹۸ این بدهی جبران شود.

 

داداشی با بیان اینکه احداث بیمارستان لوندویل در سال آینده شروع می‌شود، گفت: امیدواریم تا پایان سال جاری بیمارستان بندر آستارا به دستگاه سی تی اسکن مجهز شود.

 

*کار پرستاری مقدس است

« نظام عباسی» نیز در این آیین با اشاره به اینکه پرستاران در سخت ترین لحظات زندگی انسان همراه او هستند، اظهارکرد: کار پرستاری مقدس است و کسانی که به همنوعان خود خدمت می‌کنند نزد خدا اجر و پاداشی والا دارند.

 

مدیر شبکه بهداشت و درمان بندر آستارا افزود: کار پرستاری پر مشقت است و افرادی که در این شغل فعالیت می‌کنند با الگو گیری از بزرگ پرستار تاریخ اسلام حضرت زینب(سلام الله علیها) در خدمت همنوعانشان هستند.

 

عباسی گفت: مهمترین ویژگی های شخصیتی حضرت زینب (سلام الله علیها) صبر و حفظ حیا در مواجهه با مشکلات زندگی بود و پرستاران باید در برخورد با بیماران، این ویژگی را سرمشق خود قرار دهند.

 

*مسئولان در راستای حل مشکلات پرستاران گام بردارند

«عهدیه مهرآور» نیز در این آیین، اظهارکرد: نقش پرستاران در بهداشت و سلامت جامعه انکارناپذیر است.

 

رییس نظام پرستاری بندر آستارا افزود: از مسئولان ذیربط انتظار داریم نگاه ویژه ای به پرستاران داشته باشند و در راستای حل مشکلاتشان گام بردارند.

 

مهرآور گفت: بر اساس استانداردهای تعریف شده باید برای دو تخت بیمارستان، سه پرستار وجود داشته باشد ولی در حال حاضر این وضعیت حاکم نیست و ۱۵۳ پرستار در بیمارستان ۱۳۲ تختخوابی آستارا فعایت می کنند.

 

گفتنی است، این آیین که با اجرای برنامه های متنوع همراه بود در پایان از پرستاران نمونه شهرستان آستارا با اهدای لوح و جوایزی تجلیل شد.

 

 

 

نظر شما