شناسهٔ خبر: 30674060 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

معرفی چند سایت برای خرید بلیط هواپیما

صاحب‌خبر -

در مقاله خرید اینترنتی بلیط هواپیما ارزان از سایت کوکا می خوانیم که:

اگر قصد مسافرت هوایی به شهرهای داخلی یا خارج از کشور را دارید بی شک یکی از دغدغه های اصلی شما خرید بلیط هواپیما از وبسایت های معتبر با بهترین قیمت و متناسب با معیارهای مورد نظرتان می باشد.

توجه : برای ورود به سایت ها کافیست نام آن ها را در گوگل جست و جو کنید!

1. علی بابا

سایت علی بابا بزرگ ترین و پرفروش ترین سامانه ایرانی خرید اینترنتی بلیط هواپیما، قطار و اتوبوس و رزو هتل می باشد که فعالیت خود را از سال 1393 و با فروش بلیط هواپیما برای سفرهای داخلی آغاز کرد و در مدتی کوتاه سایر خدمات فروش را به برنامه خود اضافه کرده است.

علی بابا با پوشش صد در صد پروازهای داخلی سیستمی و چارتر، همکاری با 15 شرکت هواپیمایی خارجی، ارائه خدمات با مناسبت ترین قیمت، جستجو براساس معیارهای مشتری و امکان استرداد آنلاین پروازهای کنسل شده به یکی از معتبرترین سایت های اینترنتی خرید بلیط هواپیما به خصوص بلیط چارتر تبدیل شده است.

از دیگر خدمات علی بابا می توان به رزرو هتل های داخلی و خارجی و پشتیبانی 24 ساعته اشاره کرد.

این سایت امکان استرداد بلیط های چارتری را نیز فراهم کرده که البته با در نظر گرفتن شرایط خاصی انجام می شود.

2. قاصدک 24

سایت قاصدک 24 (فرش تا عرش کارمانیا) وبسایت معتبر دیگری در زمینه فروش بلیط هواپیما و قطار می باشد.

این سایت با کلیه چارتر کننده ها و پروازهای سیستمی دارای پرواز داخلی و خارجی قرارداد دارد و مشتری با ورود به سامانه خرید، می تواند با توجه به معیار مورد نظر خود (هزینه، ایرلاین مورد نظر، نوع بلیط و ساعت پرواز) به جستجو بپردازد.

از دیگر خدمات قاصدک 24 می توان به پشتیبانی 24 ساعته، فعال بودن گزینه بیمه مسافرتی (طرف قرارداد، بیمه سامان می باشد) و امکان مقایسه و تهیه بلیط با مناسب ترین قیمت اشاره کرد.

3. فلایتیو

سایت فلایتیو یکی از برترین وبسایت های خرید بلیط هواپیما، قطار و رزرو هتل می باشد که از سال 1394 فعالیت خود را رسما آغاز کرده است.

فلایتیو با تمامی شرکت های هواپیمایی داخل و خارج کشور قرارداد دارد و مشتریان با ورود به سامانه و مقایسه قیمت های ایرلاین های مختلف می توانند بهترین خرید با هزینه مناسب برای بیش از 5 هزار شهر داخلی و خارجی و بیش از 320 هزار هتل را داشته و در صورت تمایل از جاذبه های گردشگری شهرها و کشورهای مختلف دنیا در سایت دیدن کنند.

از دیگر خدمات این سایت می توان به پشتیبانی 24 ساعته، جستجو براساس معیارهای مشتری، استرداد آنلاین بلیط، ارائه ویزا و ضمانت ویژه بلیط های معمولی و چارتری اشاره کرد.

4. الی گشت

سایت الی گشت از دیگر وب سایت های فعال در زمینه فروش بلیط هواپیما، قطار و رزرو هتل می باشد.

آژانس هواپیمایی الی گشت از سال 1379 فعالیت خود را آغاز کرده و در حال حاضر با قرارداد با بیش از 900 ایرلاین داخلی و خارجی به ارائه خدمات در زمینه فروش بلیط هواپیما (چارتری و سیستمی) می پردازد.

الی گشت با توجه به سبک سفر شما (ساحلی، تاریخی، مدرن، خانوادگی، ماه عسل و خرید) پیشنهادات جالبی به شما می دهد.

از دیگر خدمات سایت الی گشت می توان به فعال بودن گزینه تور ترکیبی (خرید بلیط و رزرو همزمان هتل های داخلی و خارجی)، جستجو براساس معیارهای مشتری، پشتیبانی آنلاین و امکان خرید خدمات به همراه بلیط ( از جمله ترانسفر فرودگاهی، بیمه مسافرتی، اخذ ویزا و خدمات تشریفات فرودگاهی) اشاره کرد.

5. سامتیک

وب سایت سامتیک وابسته به شرکت خدمات هوایی، جهانگردی و زیارتی ساعی، از دیگر سامانه های معتبر خرید بلیط هواپیما و قطار به صورت آنلاین می باشد.

شرکت ساعی از سال 1380 فعالیت خود را آغاز کرده است و وب سایت سامتیک از سال 1394 در زمینه ارائه خدمات آنلاین از جمله فروش بلیط های چارتری و سیستمی ایرلاین های مختلف داخلی و خارجی فعالیت می کند.

این وب سایت دارای گواهینامه امنیت بین المللی SSL و دو ستاره اعتماد الکترونیک می باشد و از دیگر خدمات آن می توان به پشتیبانی 24 ساعته، رزرو هتل های داخلی، جستجو براساس معیارهای مشتری، استرداد بلیط و صدور بیمه نامه مسافرتی اشاره کرد.

انواع رایج بلیط هواپیما کدامند؟

اگر از زمره کسانی هستید که از هواپیما برای سفرهای داخلی و خارجی خود استفاده می کنید حتما با اصطلاح بلیط چارتری، سیستمی و غیره آشنایی دارید، اما اگر در این زمینه تجربه کافی ندارید لازم است با اصطلاحات رایج آژانس های مسافرتی و هوایی آشنا شوید تا بتوانید بهترین خرید را با توجه به بودجه مورد نظر خود انجام دهید.

بلیط سیستمی چیست؟

بلیط سیستمی به بلیط هایی گفته می شود که توسط ایرلاین های مختلف در زمان های مشخص و با قیمت مشخص و ثابت ارائه می شود.

مشتری پس از خرید بلیط سیستمی در صورت تمایل می تواند تاریخ پرواز را تغییر دهد و یا حتی در صورت انصراف، با کسر جریمه از قبل تعیین شده پرواز خود را کنسل کند.

نکته مثبت درباره بلیط های سیستمی این است که قیمت بلیط ها براساس گروه سنی تعیین شده و برای نوزادان و کودکان از تخفیف ویژه برخوردار است.

بلیط چارتری چیست؟

کلمه “چارتر” به معنای اجاره کردن دربست هواپیما، هتل یا قطار و غیره می باشد اما امروزه به یکی از انواع بلیط هواپیما اطلاق می شود که هزینه کمتری برای مشتریان به همراه خواهد داشت.

فلسفه ارزان بودن قیمت های بلیط چارتری در خرید عمده بلیط توسط آژانس های هواپیمایی و چارتر کننده ها نهفته است.

آژانس های هواپیمایی یا شرکت های چارتر کننده معمولا تعداد زیادی بلیط بخصوص برای پروازهای پر رفت و آمد را به صورت یکجا از ایرلاین خریداری می کنند – خرید عمده هزینه کمتری برای این شرکت ها به دنبال خواهد داشت – و به مرور زمان به فروش این بلیط ها می پردازند.

این شرکت ها برای فروش تمامی بلیط های خود، معمولا در روزهای پایانی قیمت بلیط را کاهش خواهند داد که هرچه این زمان به تاریخ مورد نظر نزدیک تر باشد قیمت نیز کاهش قابل توجه تری خواهد یافت.

با توجه به این که در ایرلاین ها فروش بلیط تحت عنوان بلیط چارتری وجود ندارد مشتریان برای خرید این نوع بلیط ها باید به آژانس های هواپیمایی یا چارترکننده ها مراجعه کنند و با توجه به این که قیمت گذاری بلیط چارتری به عهده این شرکت ها می باشد ممکن است قیمت از شرکتی به شرکت دیگر و در زمان های مختلف متفاوت باشد.

جالب است بدانید چارتر بودن بلیط به هیچ عنوان از کیفیت خدمات ارائه شده در طول پرواز نخواهد کاست.

نکاتی که هنگام خرید بلیط چارتری باید به آن ها توجه کرد

  1. بلیط چارتری معمولا برای پروازهای پر رفت و آمد بیش از سایر پروازها می باشد

  2. در فصولی از سال که مسافرت تا حد زیادی کاهش می یابد – مانند ایام امتحانات مدارس یا فصول سرد سال – امکان خرید بلیط چارتری با قیمت های کمتر بیشتر است

  3. معمولا در روزهای شلوغ تر سال از جمله روزهای پایانی سال، تعطیلات مدارس و مناسبت های مذهبی خرید بلیط چارتری به صرف مشتری نمی باشد زیرا معمولا هم قیمت و گاهی گران تر از بلیط های سیستمی نیز به فروش خواهد رسید

  4. هنگام خرید بلیط چارتری به این نکته دقت کنید که قیمت بلیط چارتری برخلاف بلیط سیستمی تقریبا برای همه سنین یکسان است

  5. بلیط چارتری در موارد بسیار کم و نادر قابل کنسل هستند و در صورت کنسل شدن، درصد جریمه آن بیشتر از بلیط های سیستمی می باشد بنابراین لازم است قبل از تهیه بلیط از خرید خود مطمئن شوید

  6. تاریخ بلیط چارتری برخلاف بلیط سیستمی قابل تغییر نمی باشد

  7. هنگام خرید بلیط چارتری به تاریخ بازگشت و قیمت های بلیط برگشت نیز توجه داشته باشید زیرا در صورت برگشت در روزهای پر سفر، هزینه بلیط برگشت تا حد قابل توجهی افزایش خواهد یافت

  8. پرواز چارتر به پروازی گفته می شود که تمام صندلی های هواپیما به صورت دربست توسط شرکت چارتر کننده یا ارگانی کرایه شود. به عنوان مثال گاهی برخی سازمان ها برای مسافرت کاری تعداد زیادی از کارکنان به جای خرید تک تک بلیط، از پرواز چارتر استفاده می کنند

  9. برای پروازهای داخلی پرطرفدار از قبیل پرواز مشهد، کیش، شیراز، بندر عباس، اصفهان و پروازهای خارجی تهران – استانبول، تهران – دبی و تهران – تفلیس معمولا بیشتر از سایر پروازها بلیط چارتری ارائه می شود

بلیط لحظه آخری چیست؟

بلیط لحظه آخری تا حد زیادی مشابه بلیط چارتری است با این تفاوت که در لحظات بسیار نزدیک زمان پرواز قابل خرید است و معمولا تاریخ پرواز 1 یا 2 روز بعد خواهد بود، در حالی که بلیط چارتری گاهی از هفته ها قبل از تاریخ حرکت به فروش می رسد.

این نوع بلیط در روزهای بسیار خلوت و کم سفر سال که معمولا تا آخرین لحظات به دلیل عدم فروش بلیط ها، تعدادی صندلی خالی باقی می ماند قابل تهیه است.

خدماتی که به مسافران دارای بلیط لحظه آخری ارائه می شود هیچ تفاوتی با سایر مسافران نخواهد داشت.

سایر فوت و فن های خرید بلیط هواپیما

نکته 1: معمولا قیمت بلیط هواپیما در روزهای ابتدایی و انتهایی هفته بیشتر از اواسط هفته می باشد.

نکته 2: در روزهای خاص، اعیاد و مناسبت های مذهبی اگرچه قیمت بلیط یک طرفه به برخی مناطق افزایش می یابد اما به همان میزان معمولا قیمت بلیط از آن مناطق به سایر نواحی کاهش می یابد، به عنوان مثال در ایام تعطیلات اگرچه قیمت بلیط تهران – کیش افزایش قابل توجهی می یابد اما قیمت بلیط کیش – تهران در این ایام معمولا کمتر از سایر روزهای سال خواهد بود.

نکته 3: از شبکه های اجتماعی برای اطلاع از بلیط های لحظه آخری و ارزان قیمت نهایت استفاده را داشته باشید.

نکته 4: قبل از خرید بلیط حتما به قوانین استرداد بلیط توجه ویژه داشته باشید.

نکته 5: برای کاهش تاخیر پرواز، قبل از خرید حتما از شرایط آب و هوایی آگاه شوید و دقت کنید که معمولا پروازهای ابتدای روز کمتر از پروازهای ساعات پایانی روز با تاخیر مواجه می شوند.

نکته 6: قبل از خرید بلیط نسبت به مقایسه قیمت بلیط چارتری در سایت های معتبر مختلف اقدام کنید زیرا قیمت بلیط چارتری در وبسایت ها ممکن است تفاوت زیادی با هم داشته باشد.

سایت های خارجی خرید آنلاین بلیط هواپیما

سایت هات وایر – Hotwire

این سایت پنل ساده ای دارد و برای افرادی که به دنبال خرید بلیط هواپیما به همراه رزرو هتل هستند مناسب است زیرا در بخش تبلیغات و پاپ آپ هایی که ظاهر می شود گاهی پیشنهادهای فوق العاده برای پکیج (بلیط هواپیما + هتل) وجود دارد که گاهی تا چند صد دلار در هزینه شما صرفه جویی خواهد کرد.

برخی مزایا

  • ارائه بلیط های Hot Rate که با قیمت پایین تری نسبت به بلیط های معمولی به فروش می رسد.

  • سیاست لغو 24 ساعته

  • گارانتی با هزینه کم

برخی معایب

  • این سایت معمولا هزینه اضافه جهت رزرو دریافت می کند.

  • با توجه به شرایط ذکر شده برای بلیط های Hot Rate در داخل سایت، این نوع بلیط ها همیشه هم مقرون به صرفه نیستند.

سایت پرایس لاین – Priceline

این وبسایت نیز از سایت های معروف در زمینه خرید بلیط هواپیما است که دارای ابزار Name Your Own Price و رزروهای مبهم است که به کاهش قیمت رزرو بلیط کمک زیادی می کند اگرچه ابزار Name Your Own Price از سال 2016 غیر فعال شده است.

لازم به ذکر است هنگام استفاده از رزرو مبهم، مواردی همچون تاریخ حرکت، تاریخ رسیدن به مقصد و حتی نام ایرلاین تا بعد از تکمیل فرایند رزرو پنهان خواهد بود.

قیمت بلیط در این سایت تقریبا مشابه سایر سایت ها می باشد.

برخی مزایا

  • در صورتی که انعطاف پذیری لازم در تاریخ حرکت و سایر موارد داشته باشید می توانید بلیط با تخفیف های خوب از این سایت تهیه کنید.

  • تضمین مناسب بودن قیمت بلیط

  • امکان کنسل کردن آنلاین بلیط تا 24 ساعت بدون کسر جریمه (به استثنای پروازهای تخفیف خورده)

برخی معایب

  • این وبسایت قابلیت جستجوی در بازه مشخصی از تاریخ را ارائه نمی دهد، در حالی که این قابلیت به صرفه جویی در هزینه ها کمک زیادی می کند.

  • گاهی استفاده از بلیط های تخفیف خورده چندان هم به صرفه نیست زیرا درصد تخفیف ممکن است ارزش پنهان بودن زمان حرکت و سایر جزئیات را نداشته باشد.

منابع :  upgradedpoints

نظر شما