شناسهٔ خبر: 30673642 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

۷۰۰ کیلومتر بزرگراه در کشور افتتاح می‌شود

وزیر راه و شهرسازی گفت: به میمنت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی ۷۰۰ کیلومتر پروژه بزرگراهی در استان‌ها تا اواسط بهار و پروژه‌های ریلی در مسیرهای برون مرزی و داخلی افتتاح می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، محمد اسلامی امشب در آیین آغاز ساخت قطعه ۱۰ شبکه ریلی بوشهر به شیراز با قدردانی از تلاش و همکاری استاندار و نمایندگان مردم استان بوشهر در مجلس اظهار داشت: شان ما شانی جزء خدمتگزاری به مردم نیست و مردم هم استحقاق برخورداری از بهترین‌ها را دارند و ما باید خودمان را ملکف بدانیم که بی‌منت خدمتگزاری کنیم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه منابع کشور محدود است تصریح کرد: با وجود محدودیت منابع کشور ولی در دولت‌های یازدهم و دوازدهم اقدامات مهم و مطلوبی در راستای خدمت گذاری به مردم انجام شده است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به افتتاح پروژه‌های جدید راهسازی در کشور خاطر نشان کرد: باموازات افتتاح بزرگراه دیلم به گناوه، به میمنت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی ۷۰۰ کیلومتر پروژه بزرگراهی در استان‌ها تا اواسط بهار افتتاح می‌شود که خدمات بزرگ و تاثیرگذار برای ایمنی و رفاه مردم محسوب می‌شود.

اسلامی بیان کرد: در این راستا نیز پروژه‌های ریلی در مسیرهای برون مرزی و دو استان در ایام چهلمین سال پیروزی انقلاب برای ترانزیت و حمل و نقل افتتاح می‌شود.

وی، با تاکید بر اتصال عسلویه و بوشهر به خط ریلی افزود: اتصال عسلویه و بوشهر به خط ریلی به عنوان دو مرکز بار و مسافر و شهرهای در مسیر حائز اهمیت است که با تدبیری که انجام شده برای پیشبرد پروژه‌های ریلی در استان بوشهر اقدام می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: ان‌شاالله خط ریلی ۴۵۰ کیلومتری بوشهر بر اساس برنامه زمان بندی و توافقات صورت گرفته همه قطعات آن فعال شود و آنها به ثمر برسانیم تا هم مردم بهره ببرند و هم بار روی کریدور شمال به جنوب قرار بگیرد و عسلویه هم به خط ریلی متصل شود.

اسلامی با بیان اینکه جاده‌ها در مسیر شهرها و ابادی‌ها در ترافیک‌های سنگین برای مردم مشکلاتی ایجاد می‌کند گفت: باید تلاش شود حداکثر استفاده از خط ریلی به عمل آید به نحوی که از ازدحام در جاده‌ها کمتر شود تا سفرهای ایمن برای مردم به ارمغان بیاوریم و از لحاظ اقتصادی هم صاحبان بار قدرت رقابت پیدا کنند و حمل و نقل ارزان‌تری از طریق برای مردم فراهم شود.

برچسب‌ها:

نظر شما