شناسهٔ خبر: 30673008 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

نمايشگاه تخصصي بهره وري آب و انرژي در اصفهان گشايش يافت

صاحب‌خبر -
نمايشگاه تخصصي بهره وري آب و انرژي در اصفهان گشايش يافت
خبرگزاري آريا - اصفهان - ايرنا - اولين نمايشگاه تخصصي بهره وري آب و انرژي در ساختمان، صنعت و حمل و نقل با رويکرد حفاظت از محيط زيست روز پنجشنبه در محل نمايشگاه هاي بين المللي اصفهان واقع در پل شهرستان گشايش يافت.

به گزارش ايرنا، در اين نمايشگاه توانمندي فعالان حوزه سيستم‌ هاي بازيافت انرژي، تجهيزات انرژي‌هاي نو، تجهيزات و مصالح ساختماني سازگار با محيط زيست 55 شرکت کننده از استان هاي اصفهان و تهران در فضاي پنج هزار و 500 مترمربع به نمايش گذاشته شده است.
در اين نمايشگاه در بخش بهره وري انرژي ساختمان، انواع تجهيزات و مصالح ساختماني سازگار با محيط زيست و ساختمان سبز، انواع عايق ها(رطوبتي، حرارتي و صوتي) و سيستم هاي کاهنده آب و انرژي، درب و پنجره هاي دو جداره و سيستم هاي گرمايشي، سرمايشي و تهويه مطبوع با راندمان انرژي مثبت و همچنين سيستم هاي کنترل هوشمند ساختماني در زمينه انرژي در معرض نمايش قرار داده شده است.
همچنين در بخش بهره وري انرژي در صنعت، شرکت هاي خدمات انرژي و بازرسي در زمينه برچسب انرژي، معايه فني وو موتورخانه و همچنين سيستم هاي بازيافت انرژي و همچنين شرکت ها و موسسات فعال در زمينه آموزش مباحث انرژي و نرم افزارهاي مرتبط حضور دارند.
در بخش ديگري از نمايشگاه، مجموعه فعاليت هاي و سيستم هاي نوين در بهره وري انرژي در حمل و نقل و تجهيزات انرژي هاي نو و تجديد ناپذير به نمايش گذاشته شده است.
شرکت کننندگان شاخص اصفهان در اين نمايشگاه شامل شرکت ذوب آهن اصفهان، معاونت معماري و شهرسازي، اداره برق، مخابرات، آجرنماچين، معاونت حمل و نقل و ترافيک استان هستند.
در حاشيه برگزاري اين نمايشگاه اولين همايش ملي ساختمان پايدار و انرژي، چالش ها، ضرورت ها و راهکارها نيز در روزهاي آينده برپا مي شود.
اين نمايشگاه به مدت چهار روز تا 30 دي ماه از ساعت 15 تا 21 ميزبان براي بازديد عموم داير است.
به گفته رييس کميسيون انرژي، استاندارد مصالح و محيط زيست سازمان نظام مهندسي کشور، مقررات ملي ساختمان که 20 سال پيش تدوين شده و اکنون بخش هايي از آن مورد بازنگري قرار گرفته است جوابگوي بحران هاي کنوني از جمله آب، انرژي، محيط زيست و تغيير اقليم نيست و نيازمند مقررات جهاني و بين المللي براي رشد و توسعه خدمات مهندسي است.
احمد رضا طاهري در نشست خبري اين نمايشگاه عپاعلام کرده بود که 20 تا 50 درصد مصرف انرژي در ساختمان هاي سبز به انرژي تجديد پذير تبديل مي شود از اين رو پديداري شهر سبز و شهر هوشمند نيازمند همت ارگان هاي مختلف است.
رئيس کميسيون انرژي، استاندارد مصالح و محيط زيست سازمان نظام مهندسي کشور افزود: بايد هدف از ساختمان سازي و خريد ساختمان را عوض کنيم چون هدف از ساختمان سازي حفظ آسايش، ايمني، رفاه و بهداشت است.
وي همچنين راهکار حل آلودگي هوا و هدررفت انرژي توسط ساختمان ها را در گرو توسعه پايدار دانست و گفت: بايد در ساخت و ساز به سه اصل اقتصاد، اجتماع و زيست محيط توجه شود اما در زمان حال تنها به مقوله اقتصاد توجه مي شود.
رئيس کميسيون انرژي، استاندارد مصالح و محيط زيست سازمان نظام مهندسي کشور با اشاره به قوانين کشور در راستاي انرژي بيان کرد: در کشور ما 20 قانون انرژي اصلاح الگوي مصرف، مبحث 19 مقررات ملي ساختمان، رفع موانع توليد رقابت پذير و استاندارد وجود دارد اما مجري براي قوانين نداريم.
6026/6994
انتهاي پيام /*

برچسب‌ها:

نظر شما