شناسهٔ خبر: 30672789 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

عالم اهل سنت خراسان شمالی:

اهل سنت خراسان شمالی دلبستگی خود به نظام را در دفاع مقدس ثابت کردند

حوزه/ عالم اهل سنت خراسان شمالی گفت: اهل سنت این استان همراهی، همگامی و دل‌بستگی خود نسبت به نظام اسلامی را در دفاع مقدس و مناسبت‌های انقلابی ثابت کرده و می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، آخوند خال محمد سرفراز، امروز در نشست علما و روحانیان اهل سنت این استان با حجت‌الاسلام والمسلمین احمد واعظی، رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و معاونان این نهاد، در بجنورد، اظهار کرد: اهل سنت خراسان شمالی همواره همراه و هم گام با ولایت و نظام اسلامی بوده و هستند.

وی با اشاره به سکونت اغلب اهالی اهل سنت خراسان شمالی در شهرستان مرزی راز و جرگلان، افزود: اهل سنت این استان مرزبانانی کم‌توقع و مطیع رهبری هستند و نظام اسلامی هم تاکنون خدمات و برکات فراوانی برای این منطقه داشته است، اما منطقه مرزی و محروم راز و جرگلان همچنان شایسته دریافت خدمات بهتری است.

آخوند سرفراز که مدیر مدرسه علمیه هدایتی روستای کلاته ابریشم شهرستان راز و جرگلان استان خراسان شمالی هم هست، خاطرنشان کرد: اهل سنت این استان در جنگ تحمیلی و مناسبت‌های ملی و مذهبی نشان دادند که هم سو با نظام هستند و این موضوع را در انتخابات مختلف هم به نمایش می‌گذارند.

به گفته این عالم اهل سنت خراسان شمالی، اکنون در بجنورد حدود 30 هزار نفر از پیروان اهل سنت زندگی می‌کنند و در انتخابات گذشته هم نزدیک به 10 هزار نفر از اهل سنت در رأی‌گیری شرکت داشتند که این نشان‌دهنده علاقه و دل‌بستگی اهل سنت خراسان شمالی به نظام اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه حدود 100 هزار نفر از جمعیت خراسان شمالی را اهل سنت تشکیل داده است که در شهرستان‌های مانه و سملقان راز و جرگلان و بجنورد ساکن هستند، افزود: به برکت اتحاد و انسجام موجود در بین شیعیان و اهل سنت خراسان شمالی، اکنون فضای آرام و صمیمی در استان برقرار بوده و مراودات مناسبی هم بین مسئولان و جامعه اهل سنت خراسان شمالی وجود دارد.

آخوند سرفراز خاطرنشان کرد: از سوی دیگر علمای اهل سنت پل ارتباطی بین مسئولان و مردم هستند، به‌گونه‌ای که اهل سنت استان اعتماد شایسته‌ای به علمای خود داشته و از آن‌ها حرف‌شنوی دارند و اکنون حوزه‌های علمیه اهل سنت و مسائل مذهبی ما روال عادی خود را طی می‌کند.

این عالم اهل سنت در ادامه با اشاره به برپایی نماز جمعه اهل سنت در چند نقطه روستایی شهرستان راز و جرگلان، خواستار زمینه‌سازی به‌منظور برپایی نماز جمعه اهل سنت در بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی شد.

انتهای پیام/

نظر شما