شناسهٔ خبر: 30672748 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ادیان نیوز-قدیمی | لینک خبر

راهبه‌های واتیکان در راه المپیک ۲۰۲۰

با هماهنگی کمیته ملی المپیک ایتالیا راهبه‌های واتیکان در قالب یک تیم به رقابت در المپیک ۲۰۲۰ توکیو می‌پردازند.

صاحب‌خبر -

واتیکان در راه المپیک ۲۰۲۰

به گزارش ادیان نیوز به نقل از یورونیوز، دیگر حضور یک داروساز، استاد و شاید راهبه‌هایی که از واتیکان به ورزشگاه‌های المپیک می‌روند جنبه شوخی ندارد چراکه این اتفاق هدفی است تازه از طرف واتیکان که قرار است با راه‌اندازی یک تیم مستقل و رسمی در المپیک ۲۰۲۰ به‌زودی اجرا شود.

رشته ورزشی دوومیدانی واتیکان در حال حاضر ۶۰ ورزشکار رسمی دارد که برخی از آن‌ها شامل نگهبان سوئیسی، کشیش‌ها، راهبه‌ها و یک استاد ۶۲ ساله‌ای است که در کتابخانه آپوستلیک واتیکان کار می‌کند.

با توافق کمیته ملی المپیک کشور ایتالیا این تیم به اتحادیه ورزش‌های ایتالیا پیوست و قصد دارد در انجمن بین‌المللی دوومیدانی حضور داشته باشد. تیم مقدس با پرچمش می‌تواند به المپیک ۲۰۲۰ برود.

خوزه سانچز، رئیس گروه و مدیر بخش ورزشی واتیکان در این باره گفت: رؤیایی که ما اغلب داشتیم، دیدن پرچم مقدس واتیکان در میان نمایندگان کشورهای مختلف در مراسم افتتاح بازی‌های المپیک است.

او در ادامه گفت: واتیکان در حال حاضر به دنبال شرکت در مسابقاتی است که دارای ارزش‌های فرهنگی یا نمادین بالا است؛ مانند انجام بازی‌هایی به سبک مدیترانه‌ای با کشورهای اروپایی که جمعیتی کمتر از یک‌میلیون نفر دارند.

همبستگی و فرهنگ‌سازی هدف اصلی واتیکان

میشل، داروساز واتیکان در مصاحبه با خبرنگاران گفت: هدف اول این تیم «ارتقای فرهنگ و اجرای پیام همبستگی علیه نژادپرستی و انواع خشونت علیه بشریت» است.

در سال‌های اخیر تیم‌های غیررسمی زیادی در قالب رشته‌های ورزشی فوتبال و کریکت که از محبوبیت بالایی برخوردار هستند، با هدف برقراری روابط صمیمانه و همبستگی بهتر بین کشورها به رقابت پرداخته‌اند.

با اینکه ورزشکاران واتیکانی مدالی در المپیک ۲۰۲۰ دریافت نمی‌کنند، اما حضورشان به‌اندازه کافی لذت‌بخش و جالب‌توجه است. اولین مسابقه رسمی این ورزشکاران در بخش دوچرخه‌سواری به مسافت ۱۰ کیلومتر است که در شهر رم ایتالیا به تاریخ ۲۰ ژانویه برگزار می‌شود./ باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/م

نظر شما