شناسهٔ خبر: 30672500 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ساخت قطعه ۱۰ راه‌آهن بوشهر- شیراز آغاز شد

ساخت قطعه ۱۰ راه آهن بوشهر- شیراز با حضور وزیر راه و شهرسازی آغاز شد.

صاحب‌خبر -

عملیات اجرایی قطعه ۱۰ راه‌آهن بوشهر- شیراز کلنگ‌زنی شدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  طول راه آهن بوشهر- شیراز  ۴۵۰ کیلومتر است که قطعه ۱۰ آن به طول ۲۵ کیلومتر و عرض شش متر ساخته می‌شود.

در کل طرح شش کیلومتر پل ساخته می‌شود که از این تعداد سه کیلومتر پل در قطعه ۱۰ قرار دارد.

اتصال مرکز استان بوشهر به شبکه ریلی کشور، جابه‌جایی سه میلیون تن بار در سال اول بهره‌برداری و افزایش تا شش میلیون تن طی ۱۰ سال، جابه‌جایی یک میلیون مسافر در سال اول بهره‌برداری و افزایش تا دو میلیون نفر طی ۱۰ سال آینده و نیز رونق اقتصادی و اجتماعی استان بوشهر از اهداف این پروژه عنوان شده است.

وزیر راه و شهرسازی در آیین کلنگ‌زنی ساخت راه‌آهن بوشهر -شیراز گفت : اتصال استان بوشهر به شبکه ریلی کشور یکی از اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی است.

محمد اسلامی ادامه داد: امیدواریم شاهد تکمیل راه‌آهن بوشهر -شیراز و اتصال بوشهر به خط ریلی کشور باشیم.

توجه ویژه نمایندگان به راه‌آهن بوشهر-شیراز

استاندار بوشهر نیز در آیین آغاز ساخت راه آهن بوشهر- شیراز گفت: طرح راه آهن بوشهر به شیراز، پس از به وجود آمدن مشکل مالی، سال ۱۳۹۰ متوقف شد.

عبدالکریم گراوند با اشاره به تلاش نمایندگان استان برای ازسرگیری این خط ریلی افزود: چهار نماینده استان بوشهر بودجه‌ای در اختیار داشتند و می‌توانستند در طرح‌های مختلف هزینه کنند اما وقتی تاثیر راه آهن را در توسعه استان بررسی کردند، به این طرح ۱۰۳ میلیارد تومان اعتبار اختصاص دادند.

وی همچنین با قدردانی از معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته و توجه معاون وزیر راه و شهرسازی، ۲۳۸ میلیارد تومان از اعتبارات ملی به طرح راه آهن بوشهر-شیراز اختصاص یافت.

ساخت ۲۲ دهانه تونل و ۶ کیلومتر پل راه‌آهن بوشهر-شیراز

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل‌ونقل هم گفت: ساخت قطعه ۱۰ راه آهن بوشهر به شیراز با اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومان آغاز شده است.

عباس خطیبی افزود: ساخت خط ریلی بوشهر به شیراز سال ۱۳۸۶ آغاز شد و ایجاد ۱۰۰ کیلومتر در محدوده استان فارس و حدود ۱۰۰ کیلومتر هم در محدوده استان بوشهر در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: این خط آهن از ایستگاه مرودشت در استان فارس از راه آهن اصفهان - شیراز منشعب می‌شود و پس از عبور از مسیر‌های جنوبی استان فارس از طریق شهرستان تنگستان وارد استان بوشهر می‌شود.

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل‌ونقل ادامه داد: مسیر ریلی یاد شده از اهرم به چُغادک و بندر بوشهر متصل می‌شود.

خطیبی تصریح کرد: قطعه ۱۰ راه آهن بوشهر به شیراز جزو سخت‌ترین بخش‌های این خط ریلی است به‌گونه‌ای که در مسیر ۴۵۰ کیلومتر خط ریلی بوشهر به شیراز شش کیلومتر پل خاص ساخته می‌شود که سه کیلومتر از این پل‌ها در قطعه ۱۰ در استان بوشهر قرار دارد.

او با اشاره به اینکه ۲۲ دهانه تونل در این مسیر ریلی ایجاد می‌شود، افزود: ۲۵۰ کیلومتر مسیر اول از طریق فاینانس و با همکاری شرکت چینی و کنسرسیومی از پیمانکاران ایرانی ساخته می‌شود.

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل‌ونقل، گفت: موافقتنامه‌ها برای اجرای ۲۵۰ کیلومتر مسیر ریلی یاد شده به امضا رسیده و منتظر دریافت اصلاحیه مجوز شورای عالی اقتصاد هستیم تا بتوانیم با مذاکرات فشرده به مرحله قرارداد تجاری و آغاز اجرای این طرح ریلی برسیم.

انتهای پیام/م

قطعه ۱۰ راه‌آهن بوشهر - شیراز با حضور وزیر راه کلنگ زنی شد

برچسب‌ها:

نظر شما