شناسهٔ خبر: 30672488 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

50 خانوار عشایری در دزفول به مکان های امن منتقل شدند

دزفول - ایرنا - معاون عمران و برنامه ریزی فرمانداری ویژه دزفول با اشاره به آماده باش تمام دستگاه های اجرایی در پی افزایش دبی رودخانه دز گفت: 50 خانوار عشایری که احتمال میرفت با افزایش دبی رودخانه دز دچار مشکل شوند به مکان های امن منتقل شدند.

صاحب‌خبر -

عبدالحسین پوررکنی شامگاه پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بدلیل افزایش بارندگی و ورودی دریاچه دز مدیریت بحران تصمیم گرفت خروجی سد دز در صورت نیاز تا سقف یکهزارو 500 مترمکعب بر ثانیه افزایش یابد.
وی با بیان اینکه حداکثر دبی رودخانه دز که امروز اعمال شده یکهزارو 200 مترمکعب بر ثانیه بوده است، گفت: اطلاع رسانی کاملی به عشایر و روستاهای پائین دست که خطر آبگرفتگی یا سیل آنها را تهدید می کرد، انجام شد.
پوررکنی افزود: عشایر ساکن در بیشه عباس آباد و زاویه ها که در معرض خطر بودند با همکاری ارتش، سپاه، هلال احمر، امورعشایر و شهرداری به مکان های امن منتقل شدند.
وی دبی رودخانه دز درحال حاضر را حدود یکهزار و 200 مترمکعب بر ثانیه دانست و اظهار داشت: بخشی از سیل بند زاویه ها(دز) با افزایش دبی رودخانه آسیب دید که با کمک دستگاه های اجرایی مشکل در حال رفع شدن است.
7278/3022

نظر شما