شناسهٔ خبر: 30671243 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

در مراسم افتتاح خوابگاه در دانشگاه امیرکبیر:

محسن هاشمی: ارتباط دانشگاه و شورای شهر باید گسترش یابد

همشهری آنلاین: رئیس شورای شهر تهران گفت: ارتباط دانشگاه و شورای شهر هم اکنون در حال رکود است که باید گسترش داده شود

صاحب‌خبر -

به گزارش دانشگاه ایرنا، محسن هاشمی روز پنجشنبه در مراسم 'افتتاح خوابگاه دانشجویی دخترانه دانشگاه صنعتی امیرکبیر موقوفه حسن رفتاری' اظهار کرد: بودجه پژوهشی شورای شهر در حد ۲۰۰ میلیارد تومان است که این امکان وجود دارد این بودجه برای تعامل بیشتر با دانشگاه ها برای مدیریت شهری صرف شود.

وی ادامه داد: در باره ساخت خوابگاه ها شورای شهر به دانشگاه برای خرید زمین، ساخت، قرارداد ها و برنامه ریزی و مطالعات شهری در کنار دانشگاه ها است و همواری می کند.
رئیس شورای شهر تهران در دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: رسیدگی به مشکلات مردم و تلاش برای بهتر کردن زندگی آن ها از اخلاق پسندیده اسلام است که برای خیرین باقیات صالحات می شود.
وی ادامه داد: با توجه به گفته مقام معظم رهبری که با افزایش آسیب‌های اجتماعی روبرو هستیم تلاش خیرین برای بهتر کردن و تسهیل زندگی مردم امری پسندیده است.
هاشمی عنوان کرد: برای توسعه اقتصادی تعاریف زیادی وجود دارد که وقف خیرین نیز در این بخش قرار می گیرد.

وی در خصوص ماهواره پیام امیرکبیر گفت: این ماهواره زبانزد است و باید از محققان آن برای ساخت این ماهواره تشکر کرد.
رئیس شورای شهر با اشاره به اینکه ماهواره خوب ساخته شده بود و می توانست به درستی کار خود را انجام دهد، اظهار کرد: به دلیل کمبود سرعت موشک این هدف محقق نشد که سرعت پرتاب باید به عدد ۷.۲ میرسید اما سرعت نوشک از ۶ بیشتر نشد.
وی ادامه داد: با وجود این که همه فکر می‌کنند این ماهواره شکست خورده باید بگویم ماهواره به درستی کار خود را انجام داد و در تمامی عملیات های علمی این چنین مشکلاتی وجود دارد که باید ادامه داد زیرا تازه کار شروع شده است.

هاشمی با بیان اینکه محققان امیرکبیر باید فعالیت خود را مجددا آغاز کنند و مطمئنا ماهواره بهتری می سازند، گفت: زمانی در دولت سازندگی دیگر کشورها با دریافت ۵۰۰ میلیون دلار می خواستند برای ایران ماهواره بسازند اما امروزه محققان ما خود به فکر ساخت ماهواره‌ با تکنولوژی بالا هستند.
وی با اشاره به سخنان اخیر ریاست جمهوری که آیت الله هاشمی رفسنجانی را پدر تحقیقات و ساخت موشک دانسته اند، افزود: خانواده آقای مقدم به دلیل این لقبی که رئیس جمهور به پدر بنده داد ناراحت شدند در حالیکه در خصوص تحقیقات و ساخت ماهواره هرکس نقش خود را داشته است.

هاشمی توضیح داد: در زمان جنگ صدام موشک هایی با برد ۳۰۰ کیلومتر به شهرهای مرزی ایران پرتاب می‌کرد و اواخر جنگ دو موشک با نام‌های العباس و الحسین با برد ۸۰۰ کیلومتر ساخت که به شهرهای مرکزی ایران از جمله تهران فرستاد.
وی ادامه داد: صدام در زمان جنگ تحمیلی حدود ۴۵۰ موشک به شهرهای ایران فرستاده بود و تقریبا ۲۰ هزار نفر شهید موشک‌باران داشتیم.

رئیس شورای شهر تهران اظهار کرد: در دوران جنگ موشک های ضد تانک و ضد هوایی برای کشور لازم بود که ساخت آن از سال ۶۳ آغاز شد.
وی افزود: موشک هایی از قبیل نازعات، زلزال و سجیل در سال ۶۳ با هدف حمله به بغداد ساخته شد. با ساخت موشک با برد بالا، ساختموشک ضد تانک نیز عملیاتی شد.

هاشمی همچنین ادامه داد: در آن زمان آقای روحانی و پدرم در کنار هم در قرارگاه خاتم الانبیا همکاری می‌کردند و شاید به همین دلیل است که آقای روحانی به پدر بنده لقب پدر ساخت و تحقیقات موشک را داده است. در حال حاضر نیز دانشگاه امیرکبیر پدر ساخت ماهواره در کشور است.

برچسب‌ها:

نظر شما