شناسهٔ خبر: 30671052 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

از اکران نخستین فیلم آقای کارگردان تا حضور فرامرز قریبیان در بزرگترین باند مواد مخدر!

تعطیلات آخر هفته فرصتی برای بودن کنار خانواده و تجربه یک فضای فرهنگی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، تعطیلات آخر هفته همواره فرصت مناسبی است تا در کنار دوستان و اعضای خانواده لحظات شاد و مفرحی را سپری کنیم و کمی از مشغله‌های کاری هفته و ساعات پرترافیک خیابان‌ها در امان باشیم. در این بین تماشای یک فیلم خوب یا دیدن یک تئاتر مناسب می‌تواند گزینه خوبی برای پرکردن اوقات فراغت باشد؛ اما اگر تصمیم دارید بیشتر در خانه وقت خود را سپری کنید، خواندن یک کتاب یا گوش کردن به موسیقی را از دست ندهید. ضمن اینکه هر کدام از شبکه‌های سیما هم برنامه‌های خاص خود را دارند و شما می‌توانید با فیلم‌های سینمایی آخر هفته همراه شوید.

سینمایی آخر هفته

‌فیلم سینمایی ‎ «درساژ» نخستین ساخته پویا بادکوبه است که از نیمه‌های دی ماه در سینما‌های کشور اکران شده است.

«درساژ» به تهیه کنندگی روح الله برادری و سمیرا برادری، در نزدیک بیست جشنواره‌ معتبر جهانی حضور داشته و جوایز مهم و متعددی از جمله جایزه ویژه هیات داوران برلین و سیمرغ بهترین فیلم اول جشنواره جهانی فجر را دریافت کرده است.

در این فیلم سینمایی علی مصفا، شبنم مقدمی، هوشنگ توکلی، علیرضا ثانی‌فر، علیرضا آقاخانی، سیامک ادیب، جلال فاطمی، لویی سیفی، یسنا میرطهماسب، باسط رضایی، به‌آفرید غفاریان، شایان فصیح‌زاده، رامبد مطلبی و با معرفی نگار مقدم به ایفای نقش می‌پردازند.

«درساژ» قصه دختر شانزده ساله‌ای ست که در دوراهی ایستاده است.

تئاتر آخر هفته

نمایش ازدواج اقای می‌سی سی پی به نویسندگی ‎فردریش دورنمات و ترجمه زنده‌یاد حمید سمندریان و به کارگردانی احسان فلاحت‌پیشه دی ماه ١٣٩٧ در سالن اصلی تئاترشهر روی صحنه خواهد رفت.

پیش از این "ازدواج آقای می‌سی سی پی" در سال ٩٤ در تماشاخانه ایرانشهر سالن استاد ناظر زاده کرمانی به روی صحنه رفته بود.

این اثر نمایشی از ١٤ دی ٩٧ در سالن اصلی تئاتر شهر روی صحنه رفته است و تا نیمه‌های بهمن ماه میزبان علاقه‌مندان به هنر تئاتر خواهد بود.

محمدصادق ملک، آرش فلاحت پیشه، آرزو نبوت، محمدرضا مالکی، مهدی نصرتی، سید جواد حسینی، پریسا صنعت‌کار از جمله بازیگران این نمایش هستند.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: «می‌سی‌سی‌پی دادستان کشور بی‌نام و نشانی است که خواستار استقرار عدالت مطلق در جهان به صورت شریعت قانون موسی است. او که مفتخر است در طول ۳۰ سال دادستانی توانسته ۳۵۰ حکم اعدام را به زور عملی کند، در آغاز نمایش به ملاقات آناستازیا بیوه صاحب کارخانه چغندر قند می‌رود. آناستازیا شوهر پیشین خود را کشته، چون ...»

فیلم تلویزیونی آخر هفته

فیلم سینمایی «سناتور» به کارگردانی مهدی صباغ زاده، جمعه ۲۸ دی ماه ساعت ۱۰ از شبکه افق پخش خواهد شد.

در این فیلم خواهید دید: یک باند عظیم مواد مخدر با تکیه بر نفوذ و قدرت یک سناتور انتصابی دربار، محموله‌های بزرگ هروئین را از مرز‌های جنوبی وارد کشور کرده و توزیع می‌کند. استوار حقگو به لحاظ عدم همکاری با قاچاقچیان مورد غضب مسئولان واقع می‌شود و بی گناهی علی حقیقت که نادانسته رانندگی یکی از کامیون‌های حامل مواد مخدر را به عهده گرفته و توقیف شده است را باور می‌کند. در یک سمینار مبارزه با اعتیاد، سناتور انتصابی مشغول سخنرانی درباره مضرات اعتیاد است. استوار حقگو که در میان حاضران نشسته از جا بلند می‌شود و ...

فرامرز قریبیان، عنایت بخشی، بیژن امکانیان، مظفر سلطانی، پریدخت اقبال‌پور، سعید نیوندی و بهزاد رحیم‌خانی در فیلم سینمایی «سناتور» ایفای نقش کرده‌اند.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها:

نظر شما