شناسهٔ خبر: 30670956 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

روستاییان، ‌‌کشاورزان و عشایر ‌از نزدیک شدن به مسیرها و حاشیه رودخانه دز ‌اجتناب کنند‌

R41468/P/S6,57/CT11

مدیرکل مدیریت بحران استان خوزستان خطاب به مردم به ویژه ساکنان روستاها، کشاورزان و عشایر گفت: از نزدیک شدن به مسیرها و حاشیه رودخانه دز تا اطلاع ثانوی اجتناب کنید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، کیامرث حاجی‌زاده امروز در جلسه فوق‌العاده شورای هماهنگی مدیریت بحران استان خوزستان که در سالن جلسات اداره کل مدیریت بحران استان برگزار شد، به تشکیل کارگروه مقابله با سیلاب استان از 40 روز گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: جلسات بسیاری در سطح استان و شهرستان در این مدت برگزار و تمامی اعضای شورای مدیریت بحران استان و شهرستان‌های حوزه آبریز دز و فرمانداران در حالت آماده‌باش کامل قرار دارند.

وی افزود: برای اتخاذ تدابیر لازم به ویژه در روستاها و بخش کشاورزی حاشیه رودخانه دز در مناطق اهواز، شوش، شوشتر، دزفول، شعیبیه، باوی، کارون و روستاهای بخش مرکزی اخطاریه‌هایی نیز صادر شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان خوزستان با اشاره بارندگی اخیر و افزایش شدت آن در بخش‌هایی از شمال و شمال شرق خوزستان و کل استان لرستان، ادامه داد: در همین راستا میزان آورد رودخانه دز میزان قابل توجهی افزایش و در شامگاه چهارشنبه به حد 2 هزار و 400 رسیده است.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده و افزایش دبی‌های مختلف خروجی به صورت مرتب از سد، عنوان کرد: براساس گزارش سازمان آب و برق خوزستان خروجی 500 تا 600 متر مکعب است.

حاجی‌زاده به افزایش ورودی سد دز از شامگاه چهارشنبه و رسیدن خروجی آن به یک هزار متر اشاره و گفت: ستاد بحران تمامی فرمانداری‌ها نظیر در مناطق اهواز، شوش، شوشتر، دزفول، شعیبیه، باوی، کارون و روستاهای بخش مرکزی برگزار شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان خوزستان به برگزاری جلسه فوق‌العاده شورای مدیریت بحران استان اشاره کرد و گفت: کلیه اعضای شورای مدیریت بحران استان و شهرستان، همه نیروهای نظامی و انتظامی، نیروهای امداد و نجات، مدیران، فرمانداران، شهرداران، بخشداران تا عادی شدن شرایط در آماده باش قرار دارند.

وی با بیان این‌که هیچگونه مشکلی تاکنون در سطح استان خوزستان به ویژه مناطق اهواز، شوش، شوشتر، دزفول، شعیبیه، باوی، کارون و روستاهای بخش مرکزی اتفاق نیفتاده است، خاطرنشان کرد: آب‌گرفتگی در چند روستاها نیز به وقوع برطرف شده است.

حاجی‌زاده بیان کرد: با حضور گسترده تمامی ماشین‌ آلات و تجهیزات سازمان‌ها نظیر بنیاد مسکن، سازمان آب و برق، حمل و نقل جاده‌ای، نفت، توسعه نیشکر و شرکت‌ها می‌توان از ایجاد خسارت احتمالی به روستاییان اجتناب کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استان خوزستان خطاب به مردم به ویژه ساکنان روستاها، کشاورزان و عشایر گفت: از نزدیک شدن به مسیرها و حاشیه رودخانه دز تا اطلاع ثانوی اجتناب کرده و نسبت به اخطاریه‌ها و هشدارهای فرمانداران و اعضای شورای مدیریت بحران جدی باشند.

وی عنوان کرد: اگر نسبت به تخلیه روستا یا منطقه‌ای دستور داده شد حتما انجام شود چراکه اولویت ما نیز حفظ جان و مال مردم است.

حاجی‌زاده ضمن تشکر از حضور اعضای شورای مدیریت بحران استان خوزستان و با گله‌مندی از برخی مدیرانی که تلفن‌های همراه آنها خاموش است، تأکید کرد: تذکر کتبی برای مسئولان مافوق این مدیران ارسال خواهد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استان خوزستان بیان کرد: لغو آماده باش دستگاه‌های استان خوزستان تنها از سوی استاندار خوزستان و مدیرکل مدیریت بحران صورت می‌گیرد و برای خروج از استان باید اطلاع‌رسانی انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: برخی‌ها حال مدیریت کردن در استان خوزستان را ندارند و خسته هستند پس چرا تاکنون مدیر مانده‌اند.

حاجی‌زاده اظهار داشت: عده کمی در استان خوزستان کار عده بسیاری که به خوبی کار انجام می‌دهند را در نزد خدا و مردم بی‌اجر و قرب قرار می‌دهند.

مدیرکل مدیریت بحران استان خوزستان با بیان این‌که مدیریت بحران در استان خوزستان در واقع مدیریت بحران در سطح کشور است، عنوان کرد: 60 درصد از علل ایجاد بحران در خوزستان ناشی از کمبودها، تحریم‌ها و مابقی نیز به‌علت سوءتدبیر‌ و سوء‌مدیریت در سطح استان است.

حاجی‌زاده تصریح کرد: شرکت‌های منطقه میلیاردی سود می‌برند اما به محض اینکه درخواست کمک می‌شود، انگار بنا است که از جیب شخصی خود پرداخت کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان خوزستان با اشاره به این‌که رودخانه‌های استان خوزستان نگهداری و لایروبی نشده‌اند، ادامه داد: در روستای سید نبی اهواز بستر رودخانه 300 تا 400 متر و سیل‌‌بندها نیز جابه‌جا شده‌اند که این مسئله روستاها را به خطر انداخته است.

وی اظهار داشت: تمامی بخش‌های استان باید پای کار و بسیج باشند و مدیران دستگا‌های مختلف حق خاموش کردن تلفن همراه یا از دسترسی خارج کردن آن را حق ندارند.

انتهای پیام/ ع

نظر شما