شناسهٔ خبر: 30670657 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

همه شهرستان‌های حوضه آبریز «دز» در آماده‌باش کامل

نمایندگی خوزستان

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان با بیان این‌که ورودی سد دز در شب گذشته به ۲۴۰۰ مترمکعب رسید، گفت: روستاییان، کشاورزان و عشایر تا اطلاع ثانوی از نزدیک شدن به مسیل‌ها و حاشیه رودخانه دز خودداری کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، «کیامرث حاجی‌زاده» در حاشیه نشست  شورای هماهنگی مدیریت بحران که امروز (۲۷ دی ماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: از ۴۰ روز پیش کارگروه مقابله با سیلاب خوزستان تشکیل شد و در این مدت نیز چندین جلسه دیگر در شهرستان‌های خوزستان تشکیل و همه فرمانداران، اعضای شورای مدیریت بحران و شهرستان‌های حوضه آبریز دز آماده‌باش شدند.

 وی افزود: اخطاریه‌های لازم در خصوص اندیشیدن تمهیدات لازم خصوصاً در روستاها و بخش کشاورزی حاشیه رودخانه دز در مقطع دزفول، شوش، شوشتر، شعیبیه، اهواز، باوی و کارون داده شده است.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان گفت: بارندگی‌های اخیر در لرستان و بخش‌هایی از شمال و شرق خوزستان حجم زیادی داشته و میزان آورد رودخانه دز افزایش یافته است به گونه‌ای که شب گذشته ورودی سد دز به ۲۴۰۰ مترمکعب رسید.

حاجی‌زاده خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام شد خروجی از سد دز را با دبی‌های مختلف افزایش دادیم. در این جهت سازمان آب و برق حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ مترمکعب خروجی سد دز افزایش داده است.

وی ادامه داد: با افزایش ورودی سد دز از شب گذشته، اکنون خروجی این سد به ۱۰۰۰ مترمکعب رسیده است. همچنین ستاد مدیریت بحران فرمانداری‌ها در شهرستان‌های دزفول، شوش، شیعیبیه شوشتر، باوی و اهواز تشکیل و تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان تصریح کرد: اعضای شورای مدیریت بحران خوزستان و شهرستان‌های حوضه آبریز، فرمانداران، مدیران، شهرداران، بخشداران، نیروهای انتظامی و مسلح، نیروهای امداد و نجات و اورژانس تا زمان عادی شدن شرایط به حالت آماده‌باش درآمده‌اند.

حاجی‌زاده گفت: تاکنون مشکل خاصی نداشته‌ایم. چند مورد آبگرفتگی در بعضی روستاها داشتیم که رفع شد. شرکت‌های مستقر در خوزستان تجهیزات و امکانات خود را پای کار آوردند اما باید تجهیزات بیشتری در اختیار ما قرار دهند تا از وارد آمدن خسارت‌های احتمالی به روستاییان جلوگیری کنیم.

وی توصیه کرد: روستاییان، کشاورزان و عشایر تا اطلاع ثانوی از نزدیک شدن به مسیل‌ها و حاشیه رودخانه دز خودداری کنند و به اخطارهای اعضای شورای مدیریت بحران، فرماندارن و نیروهای انتظامی که در منطقه حضور دارند توجه جدی شود. هم‌چنین اگر روستایی در نزدیک حاشیه رودخانه قرار دارد و در شورای مدیریت بحران مصوب می‌شود که باید تخلیه شود و اهالی تا رفع خطر در منطقه امن اسکان یابند، حتماً باید در اسرع زمان انجام شود.

انتهای پیام

نظر شما