شناسهٔ خبر: 30670547 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

هفته آینده صورت می گیرد

حضور ۸ وزیر در کمیسیون های تخصصی مجلس

کمیسیون های تخصصی مجلس شورای اسلامی هفته آینده روزهای شنبه تا چهارشنبه جلسه دارند و هشت وزیر در این هفته مهمان کمیسیون های تخصصی مجلس می شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، کمیسیون های تخصصی مجلس شورای اسلامی هفته آینده روزهای شنبه تا چهارشنبه جلسه دارند و وزرای آموزش و پرورش، نیرو، راه و شهرسازی، نفت، خارجه و فرهنگ و ارشاد اسلامی مهمان کمیسیون های تخصصی مجلس می شوند.

برنامه جلسات کمیسیون های تخصصی مجلس شورای اسلامی در هفته آتی به شرح زیر است:

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی:

یکشنبه 30 دی ماه اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس آینده روابط اقتصادی ایران و سوریه را بررسی می کنند. همجنین وزیران نیرو و جهاد کشاورزی نیز مهمان نشست دوشنبه دوم بهمن ماه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ملس شورای اسلامی هستند و در این نشست مسائل مربوط به زاینده رود بررسی می شود.

 

کمیسیون فرهنگی:

یکشنبه 30 دی ماه «طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده» از سوی اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بررسی می شود. همچنین اعضای این کمیسیون دوشنبه دوم بهمن ماه جلسه ای با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دارند.

 

کمیسیون آموزش:

یکشنبه 30 دی ماه سه طرح «نحوه تشکیل اجتماعات و برگزاری راهپیمایی ها»، «اصلاح موادی از قانون دیوان عدالت اداری» و «مبارزه با تبعیض نژادی، تنفر قومی و مذهبی» از سوی اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بررسی می شود. همچنین دوشنبه دوم بهمن ماه «منصور غلامی»، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برای پاسخ به سوال پنج نماینده در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی حاضر می شود.

 

در همین روز «محمد بطحایی»، وزیر آموزش و پرورش نیز برای پاسخ به سوال چهار نماینده مهمان اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی می شود.

 

کمیسیون انرژی:

اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی یکشنبه 30 دی ماه تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت ملی پخش فراورده های نفتی ایران و تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت مهندسی و توسعه نفت را بررسی می کنند.

 

در ادامه جلسات هفته آینده کمیسیون انرژی «رضا اردکانیان»، وزیر نیرو دوشنبه دوم بهمن ماه برای بررسی مسائل مربوط به آب های مرزی انتقال آب بین حوزه ای و پاسخ به سوال 2 نماینده در کمیسیون انرژی مجلس حاضر می شود.

 

کمیسیون عمران:

اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی نیز در یکشنبه 30 دی ماه تحقیق و تفحص از عملکرد وزارت راه و شهرسازی در توزیع قیر رایگان بین شهرستان های مختلف برای احداث و بهسازی راه های اصلی و فرعی و طرح مسکن مهر از ابتدا تاکنون را با حضور «محمد اسلامی»، وزیر راه و شهرسازی بررسی می کنند.

 

دوشنبه دوم بهمن ماه نیز «بیژن نامدار زنگنه»، وزیر نفت برای بررسی عملکرد وزارت نفت و پاسخ به سوال 2 نماینده در این کمیسیون حاضر می شود.

 

در ادامه جلسات کمیسیون عمران مجلس شورای در هفته آینده سه شنبه سوم بهمن ماه «محمد اسلامی»، وزیر راه و شهرسازی برای پاسخ به سوال 6 نماینده مهمان اعضای این کمیسیون می شود. همچنین در همین روز اعضای این کمیسیون با حضور «محمد جواد ظریف»، وزیر امور خارجه نقش دیپلماسی اقتصادی در صدور خدمات فنی و مهندسی و رفع موانع جذب سرمایه خارجی در حوزه عمرانی را بررسی می کنند./

 

 

نظر شما