شناسهٔ خبر: 30670440 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

مناقشه عجيب بر سر يک روابط عمومي! / منتقدان: برخي رسانه ها پولکي شده اند و نمک گير!

صاحب‌خبر -
مناقشه عجيب بر سر يک روابط عمومي! / منتقدان: برخي رسانه ها پولکي شده اند و نمک گير!
خبرگزاري آريا - در اين انتقادات ضمن حمله به عملکرد روابط عمومي دانشگاه گاها برخي رسانه ها هم به پولکي شدن و نمکگير شدن متهم شده اند!
شبکه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)-|| در اين انتقادات ضمن حمله به عملکرد روابط عمومي دانشگاه گاها برخي رسانه ها هم به پولکي شدن و نمکگير شدن متهم شده اند!
چند روزي است که از طرف برخي رسانه ها انتقادات بسيار تندي متوجه روابط عمومي دانشگاه علوم پزشکي شده است به گونه اي که پي در پي اين انتقادات با ادبيات مختلف نثار مدير روابط عمومي اين دستگاه مي شود. در اين انتقادات ضمن حمله به عملکرد روابط عمومي دانشگاه گاها برخي رسانه ها هم به پولکي شدن و نمکگير شدن متهم شده اند!آنچه در ادامه منتشر مي شود ، نظرات هر دو گروه منتقدان و موافقان روابط عمومي دانشگاه علوم پزشکي است.
برخي رسانه ها پولکي شده اند و نمک گير!
برخي از رسانه هاي منتقد موارد متعددي را براي انتقاد از علوم پزشکي و روابط عمومي اين دانشگاه مطرح مي کنند . از موضوع استخدام هاي فله اي تا پاسخگو‌نبودن روابط عمومي به انتقادات و اتهام به نمکگير کردن رسانه هاي پولکي!
واقعيت اين است که پس از سفر وزير بهداشت به استان تعدادي از رسانه ها به صورت مداوم از دانشگاه علوم پزشکي و روابط عمومي آن انتقاد مي کنند که مجال بيان همه اين انتقادات نيست اما به عنوان نمونه ضمن انتقاداتي که در بالا اشاره شده است ، در انتقادي ديگر آمده است: اعمال غيره قانوني مدير روابط عمومي اين دانشگاه که زدوبند هاي ايشان سالهاست خود تبديل به يک معضل براي اين مجموعه و رسانه هاي استان ميباشد (باز کردن حساب دانشگاه در بانک هاي خاص و گرفتن وام هاي کلان+معامله با بعضي از خبرنگارنماها براي انعکاس ندادن تخلف هاي اين مجموعه و...) و استخدام هاي بي حساب و کتاب و بدون ضابطه و شايسته سالاري خبر ميدهند که اکثرا با سفارش و دخالت مستقيم رئيس و روابط عمومي اين مجموعه دانشگاهي انجام مي شود.
بعضي تصميم گيريها و مشاوره هاي غلط و همچنين خرابکاريها ريشه در روابط عمومي و (م.م) دارد!؟!
در ادامه اين انتقاد آمده است: ايشان(مدير روابط عمومي) چون يکي از بستگانش در بانک ....... استان مدير هستند بخش زيادي از اعتبارات و سپرده هاي ميلياردي رديف هاي اعتباري دانشگاه رو به سمت اين بانک سوق داد!!! جالب اينجاست که براي اينکه اين رانت توجيه صوري داشته باشه قرار شد از قِبل معدل گيري اين حساب، به بخشي از کارکنان دانشگاه بر اساس اولويت وام هاي قرص الحسنه بدهند. چند تايي وام هم معمولا براي رعايت ظواهر به کارمندان بخت برگشته داده اند!
اما بعضي و از جمله خود ايشان طي تشکيل چندين پرونده حدود 300ميليون تومان وام 4درصد گرفت!!!
در ادامه انتقادات آمده است : قسمت عجيب ديگر اين موضوع مسئوليت روابط عمومي دانشگاه در تشخيص و معرفي افراد واجد شرايط براي اختصاص اين وام ها بود!!!!! در حالي که دانشگاه واحدي عريض و طويل به نام امور رفاهي دارد و مسئوليت اينکار بر عهده ي اين واحد بايد باشه!!!
ضمنا چون استخدام ايشان(م.م)قراردادي بود براي اينکه اين استخدامش رو تبديل به پيماني کنند،اقدام به تراشيدن يک رديف استخدامي تحت عنوان روابط عمومي وامور بين الملل در شهرستان لنده کردن تا شازده و دردونه ي مکار مدير سابق و فعلي دانشگاه ، با استفاده از رانت بومي گري و شرايطي که فقط مختص ايشان بود استخدام شود.
بخش ديگري از اين انتقادات مي گويد : جالب اينجاست که در تمام سطح زير مجموعه هاي عريض و طويل دانشگاه از ستاد تا شبکه هاي شهرستان ها همچين رديف کاري و با اين شرايط وجود ندارد. خلاصه اينکه ايشان با اين ترفندها نهايتا در آزمون مربوطه پذيرش شده ولي بدون از يک روز کار در شهرستان لنده ، به ستاد دانشگاه منتقل و تحت عنوان کارمند پيماني حکم خوردند!!!
به گزارش تابناک کهگيلويه و بويراحمد ، آنچه که در بالا آمده چکيده انتقادات برخي رسانه هاي استان نسبت به روابط عمومي دانشگاه است که به صورت سريالي تکرار مي شود و البته در طرف ديگر گاها با انتشار يادداشت هايي به اين انتقادات عليه روابط عمومي دانشگاه پاسخ مي دهند. آنچه در ادامه اين گزارش آمده است ، مطلب ارسالي به تحريريه تابناک است که منتشر مي شود.
از حسادت‌هاي رسانه‌اي تا تسويه حساب‌هاي اداري! ؛ دروغ توان رويارويي با صداقت را ندارد
اين روزها برخي به هر بهانه اي مطالبي را عليه مدير روابط عمومي دانشگاه علوم پزشکي استان کهگيلويه و بويراحمد منتشر مي کنند.
برخي استخدام با آزمون وي را زير سوال مي برند، عده اي پرداخت وام هاي قرض الحسنه براي اولين بار در اين دانشگاه را محل ابهام مي دانند و ديگري هم تعامل با رسانه ها را نقد مي کند و مي نويسند که چرا همکاري ندارد!!!
تلاش چند ماهه اخير ما و برخي ديگر از دوستان رسانه اي براي قانع کردن مدير روابط عمومي دانشگاه علوم پزشکي استان، جهت پاسخ به مسائل طرح شده موفقيت آميز نبود. اعتقاد بر اين بوده-و البته ما هم چنين اعتقادي داريم- که روابط عمومي بايد از خودگذشتگي داشته باشد و اگر اينگونه برخورد نکند همه حمله ها به طرف مدير و يا مديران ارشد استاني خواهد بود و البته باور داريم که هر زمان اين مسووليت از همکار رسانه اي ما گرفته شود- که چندان دور نخواهد بود- در قامت همان خبرنگار شناخته شده از خانواده اي بزرگ و فرهنگي–پاسخ ناملايمتي و تهمت هاي اين افراد را خواهد داد بالاخص مدير رسانه اي که سال ها در کنار هم کار کردند و همت او باعث شد اين رسانه مکتوب سال ها برافراشته باشد و پس از او فروغش محو شود.
تا زماني که پاسخ اين بي اخلاقي ها را بدهد – که خواهد داد- و ريشه اين تهمت هاي درون دانشگاهي از مديران برکنار شده شهرستاني تا استاني را با دلايل و مدارک مشخص ارائه دهد، چندنکته به صورت کلي اشاره مي شود:
اولا کار کردن با سه رئيس دانشگاه در مسووليت مهم و حساس روابط عمومي هم قابل تقدير و هم قابل تحسين است، اين نشانه صداقت، کاربلدي و تسلط وي به حوزه پيچيده و حساس روابط عمومي است و اگر همين اعتماد و اعتبار خانوادگي و اجتماعي نبود، هرگز خود را گرفتار چنين شرايطي نمي کرد، کما اينکه همين فشارها و تهمت ها باعث مي شود نخبگان استان ترجيح دهند از کهگيلويه و بويراحمد خارج شده و عطاي ماندن را به لقايش ببخشند.
دوم اينکه، بالاخره مخالفان منتقد ايشان از درون سيستم دانشگاه علوم پزشکي استان که همه حرمت ها را شکسته اند تا محدود افرادي که مثلا جامه خبرنگاري بر تن کرده اند و خود را صاحب سبک نگارش چنين توهين نامه هايي مي دانند، بفرمايند به قول ايشان اگر م. م آزمون داد، سازمان سنجش نتيجه را به صورت رسمي اعلام کرد و بعد پذيرفته شد ديگر چه جاي بحث و توهيني مي ماند؟!
تصور کنيد اين مدير موفق نيز همچون مدير قبلي حوزه رفاهي اين دانشگاه به صورت “موردي” و بدون آزمون استخدامي و تلاش خودش استخدام پيماني مي شد چه مي کرديد؟!
جرم اين فرزند با اصالت هم استاني چيست که اينگونه از روي حسادت بر او تازيد و از ادب و نزاکت سر سوزني باقي نگذاشته ايد!؟!
به نظر شمانويسندگان صاحب سبک در تخريب و تهمت، آزمون دادن، با تلاش شبانه روزي و پشتکار خودش علي رغم مشغله فراوان کاري، و اعلام نتيجه از طرف سازمان سنجش استخدام پيماني شدن، گناه نابخشودني اين روزنامه نگار شناخته شده هست؟!
اگر اين جرم هست – که نيست- پس فردي که بدون آزمون و صرفا با روابط سياسي استخدام موردي شد، سال ها مدير بود، از قراردادي به پيماني تبديل وضع شد، قصه اش عجيب تر است يا آزمون دادن فردي که اتفاقا به عنوان مشکل گشاي سيستم علوم پزشکي و درد آشناي مردم شناخته مي شود و هر کس در ستاد دانشگاه علوم پزشکي–چه سردسيري و چه گرمسيري-با مشکلي مواجه شود حتما و حتما سراغ او و اتاقش خواهد رفت؟!
اين چه فضايي هست که ايجاد کرده ايد و چرا اين همه تهمت نثار افرادي مي کنيد که اصالت، اعتقاد، حجب و بزرگي آنها اجازه نمي‌دهد با شما نيز همين‌گونه برخورد کنند؟!
در مورد وام هاي قرض الحسنه، بفرماييد قبل از ايشان و صد البته با اعتبار و قدرت رايزني که داشته و دارند، بالغ بر 70ميليارد ريال و الان شايد بسيار بيشتر به کارکنان دانشگاه وام پرداخت شد، مگر قبل از فرد محکوم شما جناب م. م اصلا چنين پرداخت هايي وجود داشت؟!
مگر قبل از م. م و شروع به خدمت آقاي دکتر ايلامي به بخش ها و شهرستان هاي اين استان از لوداب گرفته تا بهمئي و لنده و حتي مرکز بهداشت بويراحمد، حتي يک فقره وام قرض الحسنه 70ميليون ريالي پرداخت شد؟!
اصلا مگر چنين خدمتي سابقه داشته است و کارکنان اين دانشگاه رنگ سودهاي بانکي کمتر از 18درصد را در اين رقم ديده بودند که حالا چوب و چماق برداشته و پرده ادب و حيا را دريده ايد که بردند و خوردند و دزديدند!!! و علي رغم تمام تهمت ها و به گواه استعلام هاي موجود حتي يک مورد از تهمت هاي شما درست نبوده و مطمئن هم هستيد که ندارد!
برادر مسلمان، چرا بدون دليل و مدرک تهمت مي زنيد صرفا به خاطر اينکه به فلان رئيس بيمارستان، شبکه و يا هر جاي ديگري تذکر کتبي درج در پرونده داده شده است…
حيا کنيد…
تا همين حد بسنده مي شود، اما به زودي با مدارک مستند و فايل هاي موجود درباره اين مسائل توضيح خواهيم داد، اينکه واقعا رسانه مجازي فلان رسانه مکتوب چرا و به چه دليل به يک باره از مخالف 100درصد به جان بر کف دانشگاه تبديل شد؟! آيا واقعا معامله رسانه اي اتفاق افتاد و يا موضوع چيز ديگري است؟! …
و يا فلان مدير قبلي دانشگاه با انتشار دروغ مطلب لغو حکم م. م مورد نظر شما دنبال چه هدفي بود.
و يا مدير…. برکنار شده چرا با اسامي مستعار و اکانت هاي جعلي براي تخريب چهره دانشگاه و مديران ارشد آن فضاسازي مي کند.
مطمئن باشيد تمام اين موارد را به صورت مکتوب و با مدارک کاملي که در اين مدت جمع آوري کرده ايم براي قضاوت به مردم استان ارايه خواهيم داد تا “سيه روي شود هر که در او غش” باشد./ تابناک کهگيلويه و بويراحمد

اضافه نمودن به: `Share/Save/Bookmark`
نظر شما:
نام:
پست الکترونيکي:
نظر

کد امنيتي:

پربيننده ترين مطالب روابط عمومي
` مقاله روزنامه نگار نبايد «ترتيب داده شده از قبل» و القاء و يا به خواست شخص ثالث باشد
` فراخوان همکاري در انتشار سالنامه تخصصي روابط عمومي 1398
` سومين نشست اعضاي کارگروه روابط عمومي هاي فدراسيون هاي ورزشي برگزار شد
` اثرات منفي تبليغات تجاري در برنامه‌هاي کودک: تبليغات صدا و سيما براي جسم و جان کودکان مضر است
` مديرعامل بانک ملي ايران: روابط عمومي فعال و تهاجمي مطلوب ماست
` کتاب رسانه اجتماعي براي ارتباط استراتژيک
` کاربرد جلسات‌ گروهي‌ در روابط عمومي
` سومين اجلاس مديران و رؤساي روابط عمومي صنعت پتروشيمي برگزار شد
` آقاي روابط عمومي در شهرداري همدان چه مي کند؟
` کتاب سال روابط عمومي ايران منتشر مي شود



مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومي
مديريت
رويدادها
روابط عمومي ايران
کتابخانه
تازه هاي شبکه
آخرين رويدادها
فن آوري هاي نو
تبليغات و بازاريابي
ايده هاي برتر
بادپخش صوتي
گزارش تصويري
پيشنهادهاي کاربران
اخبار بانک و بيمه
نيازمندي ها
خدمات
خبرنگار افتخاري
بخش اعضا
دانلود کتاب
پيوندها
جستجوي پيشرفته
موبايل
آر اس اس
بخشنامه ها
پيشکسوتان
لوح هاي سپاس
پيام هاي تسليت
مناسبت ها
جملات حکيمانه
پايان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب اين سايت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادي و معنوي اين سايت متعلق به شارا است
info@shara.ir
خبر فوري: پنج ويژگي يک متخصص روابط عمومي ممتاز

نظر شما