شناسهٔ خبر: 30669995 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

قرآن،ولایت و شهدا سپرهای دفاعی کشور در برابر دشمنان هستند

تهران-ایرنا-برادر شهیدان اقبالی و جانباز مدافع حرم، قرآن، ولایت و شهدا را ارکان اساسی جمهوری اسلامی دانست و گفت: دشمنان ما این سپرهای دفاعی را هدف قرار داده‌اند و ما باید به بهترین وجه ممکن از آنان حفاظت کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی مراکز فرهنگی هنری منطقه 8 و فرهنگسرای گلستان، یکصد و سی و ششمین ویژه برنامه «در کوی نیکنامان» همزمان با ایام عزاداری شهادت حضرت زهرا (س) و بزرگداشت فاطمیه اول با حضور خانواده معزز شهیدان مرتضی و مصطفی اقبالی و امیر سرتیپ حسین الیاسی امروز در این فرهنگسرا برگزار شد.
مرتضی اقبالی متولد پنج مرداد 1343 در تهران، چهارم دی 1361 در عملیات ام الرصاص کربلای چهار، مصطفی اقبالی متولد یکم شهریور 1346 در تهران، 12 مهر 1361 در منطقه سومار و حسین الیاسی متولد 15 اسفند 1340 در تهران، 21 دی 1367 در منطقه پنجوین به درجه رفیع شهادت نائل شده اند.
مجتبی اقبالی جانباز مدافع حرم و برادر 2شهید والامقام مرتضی و مصطفی اقبالی در این برنامه اظهارداشت: ما چهار برادر و سه خواهر هستیم که 2 برادر وسطی به شهادت رسیدند، آقا مصطفی 15 ساله بود که به شهادت رسید.
وی گفت: آقا مصطفی با توجه به اینکه سن کمی داشت و اجازه حضور در جبهه را نداشت، به راحتی نمی‌توانست به جبهه برود، ایشان در عملیات مسلم بن عقیل در سومار به شهادت رسید.
اقبالی افزود: برادر دیگرم، آقا مرتضی 20 ساله بود که در عملیات کربلای چهار و در میان شهدای غواص به شهادت رسید، ایشان سرباز سردار قاسم سلیمانی بود و در تیپ ایشان می‌جنگید، سردار سلیمانی بارها از ایشان تعریف می‌کرد و ویژگی‌های خلق و خویی مرتضی را تحسین می‌کرد.
این جانباز مدافع حرم، توجه به قرآن، ولایت و شهدا را ارکان اساسی جمهوری اسلامی دانست و گفت: ما از سه نعمت بزرگ برخوردار هستیم که کشورهای دیگر آن را ندارند، دشمنان ما این سپرهای دفاعی را هدف قرار داده‌اند و ما باید به بهترین وجه ممکن از آنان حفاظت کنیم.
وی اظهارداشت: در بسیاری از کشورهای اسلامی، شهدا را تا قبرستان همراهی می‌کنند و پس از تدفین، یادی از او نمی‌کنند در حالی که در ایران اصلا این‌گونه نیست، می‌بینید که بعد از 30 سال، وقتی که استخوان‌های یک شهید را می‌آورند، مردم آنان را روی سرشان می‌گذارند.
برادر شهیدان اقبالی با اشاره به اینکه شهدا «عند ربهم یرزقون» هستند، گفت: شهدای ما از آینده آگاهند اگر وصیت نامه برادرم مرتضی را بخوانید با یک جمله عجیب مواجه خواهید شد، ایشان می‌گوید که روزی بالاخره جنگ تمام می‌شود اما 30 سال بعد، باید خودمان را برای جنگیدن با اسرائیل آماده کنیم، این سخن، این روزها محقق شده و ما در تقابل با اسرائیل هستیم.
در ادامه، برادر شهید حسین الیاسی اظهارداشت: ما سه برادر و سه خواهر هستیم که برادر ارشدم به شهادت رسید، ایشان از همان دوران نوجوانی وارد هنرستان شد و کارهای فنی برق انجام می‌داد.
وی گفت: بعد از شهادت برادرم، عده‌ای از همسایه‌ها که وضع مالی خوبی نداشتند، پیش ما آمدند و می‌گفتند که پسرتان، کارهای فنی برق خانه‌مان را بدون دریافت هیچ دستمزدی انجام داده است.
برادر شهید حسین الیاسی افزود: در همان سال‌های ابتدای انقلاب، ایشان قصد داشت که برای ادامه تحصیل به دانشگاه برود اما با وقوع انقلاب فرهنگی، دانشگاه بسته شد و ایشان وارد دانشگاه افسری امام علی شد، لیسانس افسری خود را از دریافت کرد و وارد نیروی زمینی شد، وقتی برادرم می‌خواست انتخاب رشته کند، عده‌ای از بستگان می‌گفتند که بهتر است به توپخانه برود تا آسیب‌های کمتری به ایشان برسد اما برادرم قبول نمی‌کرد و می‌گفت که مگر خون من رنگین‌تر است؟
سخنرانی مذهبی حجت‌الاسلام و المسلمین حمید وحیدی، قرائت دعای پر فیض زیارت عاشورا، مداحی ذاکر اهل بیت(ع) و تجلیل از خانواده‌های شهیدان مرتضی و مصطفی اقبالی و امیر سرتیپ حسین الیاسی از دیگر بخش های ویژه برنامه در کوی نیکنامان بود.
این ویژه برنامه با هدف تجلیل از خانواده‌های شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، مرور آموزه‌های دینی مناسبتی، ترویج سبک زندگی شهدا، تجدید میثاق با آرمان‌های امام (ره) و شهدا، ترویج باورهای دینی و بیان مواضع فکری و عقیدتی شیعه هر هفته در فرهنگسرای گلستان برگزار می‌شود.
تهرام/7245/ 1539

نظر شما