شناسهٔ خبر: 30669889 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مهاجمان تیم ملی: امارات میزبان جام شگفتی ها است

دبی - ایرنا - «مهدی طارمی» و «علیرضا جهانبخش» مهاجمان تیم ملی فوتبال ایران معتقدند هفدهمین دوره جام ملت های آسیا به میزبانی امارات جام شگفتی ها است و در ادامه این رقابت ها نتایج خاصی رقم زده می شود.

صاحب‌خبر -

طارمی امروز پنجشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار اعزامی ایرنا به ابوظبی اظهار داشت: هفدهمین دوره جام ملت های آسیا قطعا جام شگفتی ها است و در این رقابت ها اتفاقات خاص و متفاوتی رخ داده و خواهد داد؛ زیرا در مرحله گروهی دیدیم که تیم هایی مانند استرالیا که قهرمان دوره قبل این مسابقات است در دیدار نخست متحمل شکست شد و سایر تیم های حاضر در این مسابقات نیز حریفان ساده ای برای تیم های مقابل خود نبودند.
وی درباره شانس ایران برای پایان دادن به حسرت 43 سال قهرمانی در جام ملت های آسیا تصریح کرد:‌ بهترین اتفاقی که از طریق این مسابقات می توانیم برای تیم ملی رقم بزنیم، شاد کردن دل مردم است و امیدوارم بهترین نتیجه را برای آنها در این رقابت ها کسب کنیم.
مهاجم تیم ملی فوتبال ایران و الغرافه قطر در خصوص آرزوی قلبی خود در جریان این تورنمنت، با کمی تامل گفت: در حقیقت همان شاد کردن دل مردم بهترین نتیجه است و امیدوارم اتفاقات خوبی برای تیم ملی در این دوره از رقابت ها رخ دهد.
طارمی به نبود «سعید عزت اللهی» در این مسابقات اشاره کرد و اظهار داشت: واقعا جای سعید در امارات خالی است و مصدومیت او سبب دور ماندش از امارات شد و ما نیز با همه توان برای کسب بهترین نتیجه و شاد کردن دل او تلاش می کنیم.
علیرضا جهانبخش نیز در این گفت و گو اظهار داشت: تیم هایی که در این مسابقات حضور دارند همه خوب و باکیفیت هستند؛ تیم هایی مانند اردن و عراق از بار فنی و فیزیکی قابل قبولی برخوردارند، اما همه بازیکنان و اعضای تیم ملی فوتبال ایران، بازی به بازی پیش می روند و امیدوارم بهترین نتیجه را در کنار یکدیگر بدست آوریم.
وی درباره نخستین بازی خود در این رقابت ها پس از مصدومیت طولانی مدت تاکید کرد: باید زودتر از این بازی می کردم، ولی تشدید دوباره مصدومیت مانع از این امر شد؛ از طرفی اگرچه فشار و سطح بازی با عراق از نظر فیزیکی و روانی بالا بود، اما از کادر فنی ممنونم که اعتماد کردند تا به میدان بروم.
مهاجم تیم ملی فوتبال ایران و باشگاه برایتون انگلیس در خصوص اینکه اگر 90 دقیقه در زمین بازی حاضر بود و تعویض نمی شد، امکان گلزنی برای او وجود داشت یا خیر، خاطرنشان کرد: این اتفاق را نمی توان پیش بینی کرد، در فوتبال هیچ چیز قابل پیش بینی نیست.
تیم ملی فوتبال ایران در آخرین دیدار مرحله گروهی خود مقابل عراق به تساوی بدون گل رسید تا با هفت امتیاز و با توجه به تفاضل گل بهتر نسبت به عراق به عنوان صدرنشین به مرحله بعدی مسابقات صعود کند.
ملی پوشان ایران که در سه دیدار برگزار شده مرحله گروهی هیچ گلی دریافت نکردند، همراه با تیم کره جنوبی از این حیث آمار قابل قبولی از خود برجای گذاشته اند؛ البته تیم های عربستان و قطر نیز در 2 بازی گذشته خود گلی دریافت نکردند و در صورتی که در بازی امروز خود نیز این روند را ادامه دهند، آنها نیز به جمع تیم هایی خواهند پیوست که در مرحله گروهی جام ملت ها هیچ گلی دریافت نکرده اند.
براساس برنامه، کاروان تیم ملی فوتبال ایران برای برگزاری دیدار مرحله یک هشتم نهایی خود که یکشنبه هفته آینده در ورزشگاه محمد بن زاید برگزار می شود، امشب دبی را به مقصد ابوظبی ترک می کند.
پس از برگزاری دیدارهای سوم مرحله گروهی جام ملت های آسیا، حریف مرحله حذفی تیم ملی ایران مشخص می شود که قطعا یکی از تیم های سوم گروه های B، E، F خواهد بود.
ورزشی**9029**3991**1584

نظر شما