شناسهٔ خبر: 30669181 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

استاندار فارس در جلسه شورای آموزش و پرورش استان تاکید کرد:

پویایی جامعه از پویایی آموزش و پرورش نشأت می گیرد / لزوم بهره گیری از ظرفیت های موجود استان برای کاهش مشکلات آموزش و پرورش

استاندار فارس گفت: پویایی جامعه از پویایی آموزش و پرورش نشأت می گیرد وجامعه ای توسعه یافته خواهد بود که نهاد آموزش و پروش آن توسعه یابد و حرکت رو به جلو داشته باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، دکتر عنایت الله رحیمی در یکصد و سی امین جلسه شورای آموزش و پرورش استان که همزمان با هفته شوراهای آموزش و پرورش برگزار شد،  گفت: پویایی جامعه از پویایی آموزش و پرورش نشأت می گیرد وجامعه ای توسعه یافته خواهد بود که نهاد آموزش و پروش آن توسعه یابد و حرکت رو به جلو داشته باشد.

استاندار فارس پایه ی پرورش و تربیت مسئولین آینده کشور را در آموزش و پرورش دانست و گفت: عشق ورزیدن به کشور و نظام ، اخلاق مداری ، مسئولیت پذیری، اعتقاد به ارزشهای اسلامی و نشاط و امید به آینده باید در آموزش و پرورش رقم خورده و تمرین شود.

وی با تاکید بر اهیمت جایگاه شورای آموزش و پرورش ، گفت:بخش زیادی از جامعه با نظام تعلیم و تربیت در ارتباط است و هر اقدامی که برای آموزش و پرورش انجام شود، برای کل جامعه و آینده استان و کشور انجام شده  است.

رییس شورای آموزش و پرورش فارس افزود: طی چهل سال اخیر و در دوران شکوهمند انقلاب اسلامی،اقدامات بسیار خوبی در آموزش و پرورش استان و کشور انجام شده و در دولت تدبیر و امید نیز تلاش های بسیار خوبی در ابعاد مختلف نظام تعلیم و تربیت کشور صورت گرفته که نیازمند اطلاع رسانی و آگاهی بخشی در این زمینه است.

وی گسترش دانشگاه فرهنگیان، ترویج موضوع پژوهش در مدارس  و فرهنگ سازی در این زمینه ، اجرایی شدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و توجه به تربیت چند بعدی دانش آموزان، توجه به گسترش شبانه روزی ها و پوشش تحصیلی دانش آموزان در سطح استان را از جمله مواردی دانست که در دولت کنونی به آن توجه ویژه ای شده است.

دکتر رحیمی گفت: باید به سمت و سویی حرکت کنیم تا محیط آموزشی  و مدرسه ها برای دانش آموزان جذابیت داشته باشد و برای این مهم باید تلاش کنیم تا بین خواسته های روحی و روانی دانش آموزان و محیط مدرسه صلح ایجاد کنیم.

وی مدرسه را محل عشق ورزیدن، تربیت، مشارکت ، دوست یابی و پایه ریزی زندگی آینده برای دانش آموزان دانست و گفت: باید دانش آموزان را علاقمند به مدرسه کنیم تا در همه موراد بتوانند به سمت فراگیری بهتر حرکت کرده تا بتوانند پاسخگوی نیاز آینده کشور باشند.

استاندار فارس تاکید کرد:تمرین مشارکت و زندگی جمعی ، فراگیری مهارت های زندگی ، بستر سازی برای تربیت افراد خلّاق و نخبه، ترویج فرهنگ ایرانی و اسلامی ، مسئولیت پذیری ، انظباط اجتماعی و قانون مداری ، نوع دوستی و ایثار ، تاب آوری فردی و اجتماعی و فرهنگ کارآفرینی از مهمترین مواردی است که باید زمینه های آن در آموزش و پرورش شروع شود و مسیرحرکت کنوی نظام تعلیم و تربیت ما نیز به همین سمت است.

وی همچنین با اشاره به مشکلات کنونی آموزش و پرورش در زمینه های مختلف ، گفت: باید از امکانات موجود برای رفع و کاهش مشکلات استفاده کرد که از آن جمله می توان به بهره گیری از فضای مجازی ، ظرفیت خانواده ها و امکانات سایر دستگاه ها برای اجرای برنامه های آموزش و پرورش اشاره کرد.  

نظر شما