شناسهٔ خبر: 30668347 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

سردار شهسواری؛

بسیچ یک مجموعه ارزشی است که ریشه در مکتب عاشورای حسینی دارد

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی گفت: بسیجیان با تاسی از مکتب عاشورایی امام حسین (ع) در مسیر اعتلای آرمان های قرآنی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران گام بر می دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار شبستان از ارومیه، با توجه به اینکه عرصه‌ی بسیج یک عرصه‌ی عمومی بوده و به  قشر خاصی اختصاص ندارد بلکه در همه‌ی جاها، در همه‌ی مکان ها، زمان ها، عرصه‌ها و در همه‌ی قشرها، این وجود داشته و  این معنای بسیج است که در بسیج پاک ترین و فداکارترین انسان ها بوده که با تمام توان خود آمده خدمت به مردم و کشور عزیزمان ایران بودند.  بسیج و بسیجی همیشه در صحنه بوده و افتخار آفرینی می کند.

در ادامه برای اینکه در مورد بسیج و تاثیرات آن در جامعه امروز بپردازیم خبرنگار شبستان گفتگویی با سردار حبیب شهسواری، فرمانده سپاه شهدا آذربایچان غربی داشته است.

شیستان: بسیج در تقویت ارزش ، هنجارها و تقویت نگرش های جوانان چقد اثر بخش است؟

بانام و یاد خدا و درود به ارواح مطهر شهدا و روح پرفتوح امام راحل عظیم الشان

بسیچ یک مجموعه ارزشی است که ریشه در مکتب عاشورای حسینی (ع) دارد. رستنگاه بسیج خود منبع تمامی فیوضات است. ریشه این شجره طیبه بر مقدس ترین خاک هاست، بنابراین هر کس خود را در مسیر تلالو این تفکر و فرهنگ قرار دهد چون اصل آن پاک و طاهر است بنابراین تحت تاثیر آن به سوی پاکی ها و هنجارها و ارزش های والای الهی سوق پیدا می کند.

شبستان: نقش اندیشه بسیج و فرهنگ شهادت طلبی در ایستادگی در برابر دشمن چیست؟

سال های ابتدایی انقلاب و ایام دفاع مقدس بهترین شاهد برای تبیین نقش و فرهنگ بسیج و شهادت طلبی در ایستادگی ئر برابر دشمنان است. امروز نیز تنها راه فلاح و رستگاری و پیروزی امت اسلامی در ساحه های مختلف نبرد با استکبار اعم از : فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی تمسک به اندیشه بسیج و فرهتگ شهادت طلبی است.

شبستان: بسیج در مقابله با جنگ نرم چه نقشی دارد؟

بسیج یک فرهنگ و تفکر است.بسیج بدنه فعال یک ملت است. ما هر جا که لغزشی در ارکان نظام اسلامی احساس نمودیم آن را با فرهنگ و تفکر بسیج اصلاح نمودیم. بسیج در عرصه های مختلف نبرد با دشمنان اعم از جبهه های سخت، نیمه سخت و نرم در نوک پیکان رویارویی قرار داشته و بحمدالله برابر فرمایش مقام عظمای ولایت توانسته در میدان نابرابر جنگ نرم و فرهنگی استکبار جهانی و ایادی مرتجع منطقه ای و اذناب داخلی آن نیز به توفیق الهی به پیروزی های ارزشمند نایل آید.

شبستان: بسیج چه تاثیری در اجرای فریضه امر به معروف و نهي از منكر دارد؟

امر به معروف و نهی از منکر فرضیه ای است که دوام و قوام سایر فرایض و فروعات دین به آن وابسه است. بسیج به عنوان بدنه فعال جامعه می تواند بهترین امر کننده به معروف ها و ارزش های والای اسلامی و انسانی و همچنین ناهی از زذائل و منکرات باشد؛ تذکرلسانی توسط آحاد جامعه اسلامی نقشی مهم در توسعه سجایای اخلاقی و پیشگیری از انحرافات اخلاقی و اجتماعی دارد.

شبستان: ايجاد تشكل‌هاي فرهنگي و آموزشي و فعالیت های اجتماعی بسیج تا چه حد در جامعه دخیل و موثر است؟

فرهنگ، تفکر و نشکیل بسیج به عنوان موتور محرکه فعالیت های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و ... می تواند ایفای نقش کند. بسیج به عنوان یک موجود پیش برنده و پیشرونده در تمامی عرصه ها می تواند امید آفرین و شتاب آفرین به سمت مولفه های پیشرفت و توسعه باشد. نمونه بارز این حرکت در شکل گیری انقلاب اسلامی، مدیریت دفاع مقدس و عرصه سازندگی بعد از آن کاملا مشهود است.

شبستان: فعالیت‌های بسیج تا چه اندازه در امنیت بهداشتی  و واکسینه ساختن مردم موثر است؟

بسیج یک تشکل مردمی است و پایه و اساس شکل گیری آن خدمتگزاری و در خدمت مردم بودن در تمامی شرایط و لحاظ حساس می بشد. در هر بخشی از جامعه که نقصان یا کاستی احساس شود برای جبران و ترمیم آن بسیج با تمام وجود وارد می شود. عرصه بهداشت و درمان نیز مستثنی از این قاعده نبوده و در برهه های مختلف از نعمت وجود بسیج در مسیر تعالی و بالندگی خود بهره ها برده است که نمونه آن مشارکت گسترده بسیجیان در واکسیناسیون عمومی و ارائه خدماتی بهداشتی به مناطق محروم و دور افتاده و کم برخوردار است که هم اکنون نیز بسیج در این ساحه پیشگام و پیشقراول است.

شبستان: آیا شرکت در فعالیت‌های بسیج را می توان موثر در تقویت بنیه فرهنگی سیاسی دانست؟

بسیج مدرسه عشق است. مکتب شاهدان و شهیدان گمنام، بسیج یک فرهنگ است و حضور در این مدرسه انسان ساز در تمامی ابعاد رشد و تعالی انسان قطع یقین تاثیرگذار و موجب بالندگی است.

شبستان: شرکت در فعالیتهای بسیج تا چه اندازه در تقویت نگرش غرب ستیزی می تواند موثر باشد؟

بسیچ میقات پابرهنگان و مستضعفان جهان است، بسیج میراث دار تفکر هیات من الذله است. غرب و در راس آن آمریکا سردمدار کفر و استکبار و تفکر استعمار و استثمار کشورهای مظلوم و مسلمان می باشند. بنابراین ما بایستی به طرفداری از مظلومین عالم که همانا فلسفه وجود بسیج است ، استکبار ستیزی  را در راس امور قرار داده و تا استقرار عدالت و حکومت بر حق جهانی طلایه دار این تفکر و فرهنگ باشیم.

شبستان: فعالیت‌های بسیج چه اندازه می تواند افکار جوانان را در مقابله با فن آوری غربی مانند ماهواره تقویت کند؟

آنچه که مسلم است امروز ما با جبهه استکبار در عرصه جنگ نرم با یک رویارویی تمام عیار و نابرابر مواجهیم و جوانان ما متاثر از این رویارویی و در مسیر امواج زهرآگین و مسموم تبلیغات گسترده دشمن با بهره گیری از فناوری های جدید ماهواره ای و ارتباطاتی می باشند. یقینا آنچه که می تواند ما را در این جنگ نابرابر بیمه کند ارتقا بصیرت و بینش جوانان عزیز است که با بستری که از طریق شبکه صالجین در سیستم تربیتی بسیج ایجاد گردیده این امید وجود دارد که حضور جوانان در فعالیت های بسیچ بتواند آنان را در این رویارویی تا حدودی واکسینه نماید.

شبستان: چه راهکارهایی برای اشتغال جوانان دارید؟ و توصیه تان به جوانان چیست؟

امروز موضوع اشتغال یکی از دغدغه های مهم جوانان و خانواده ها می باشد یقینا نگاه به ظرفیت های درونی کشور و بهره گیری از توانمندی های موجود در عرصه های مختلف تولیدی و مولد می تواند بسترساز خوبی برای اشتغال جوانان باشد.جرکت به سمت بنگاه های تولیدی زودبازده و ایجاد ارتباط صحیح بین دستاوردها و ایده های علمی، صنعتی و احتراعی جوانان با چرخه صنعت و تولید و اختصاص وام های کم بهره و هدایت نقدینگی موجود به این جهت می تواند بری اشتغال ثابت و دائم جوانان موقر باشد.

وی در خاتمه افزود: بهترین توصیه به جوانان فرمایش متین و پرمعنای رهبر معطم انقلاب است که می فرمایند توصیه من به جوانان، نحصیل، تهذیب و ورزش است. آینده این کشور و نطام متعلق به جوانان سازندگان و صاحبان اصلی این کشور و نظام اند بنابراین باید با عمل به توصیه مذکور در سنگر دانش، خودسازی و خودباوری بتوانند خود را برای نحقق جشم انداز ایرانی قدرتمند و بالنده در تمامی عصه ها آماده کنند.

 

 

نظر شما