شناسهٔ خبر: 30668240 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

بخاری نفتی از مدارس سروآباد جمع آوری شد

به گزارش خبرنگار ایرنا، کوهسار دادور روز پنجشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان اظهار داشت: سروآباد اولین شهرستان استان است که تمام مدارس آن از لحاظ وجود

صاحب‌خبر - به گزارش خبرنگار ایرنا، کوهسار دادور روز پنجشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان اظهار داشت: سروآباد اولین شهرستان استان است که تمام مدارس آن از لحاظ وجود بخاری های نفتی ایمن سازی شدند.
وی افزود: سوخت لازم تمامی مدارس شهرستان تامین شده است و انتظار می رود با تجهیز مدارس به سیستم گرمایشی متمرکز دیگر شاهد بروز حوادث تلخ و ناگوار نباشیم.
فرماندار سروآباد از مقاوم سازی مدارس این شهرستان خبر داد و گفت: براساس برنامه ریزی انجام شده و با شروع فعالیت بنیاد علوی، در سال آینده فضاهای آموزشی در شهرستان توسعه و مقاوم سازی می شوند.
وی اضافه کرد: باتوجه به کمبود اعتبارات دولتی، برطرف کردن مشکلات آموزش و پرورش در حوزه های مختلف زیساختی نیازمند ورود خیرین و توانمندان جامعه به این حوزه است.
سرپرست آموزش و پرورش سروآباد نیز در این جلسه اظهار داشت: براساس اصل 30 قانون اساسی وظیفه دولت فراهم کردن شرایط مناسب برای تحصیل و آموزش همه افراد جامعه است اما آموزش و پرورش به تنهایی قادر به فراهم کردن این شرایط نیست.
احمد مرادی افزود: حل مشکلات آموزش و پرورش و توسعه فضاهای آموزشی نیازمند همت و تلاش همه دستگاه های اجرایی و همچنین مردم به ویژه خیرین و توانمندان جامعه است.
وی با اشاره به تشکیل شوراهای آموزش و پرورش در دی 72 تاکید کرد: شوراهای آموزش و پرورش پتانسیلی مهم برای آموزش و پرورش است و باید از این ظرفیت به خوبی استفاده کرد.
به گزارش ایرنا، در پایان این جلسه از تعدادی از اعضای فعال شوراهای آموزش و پرورش این شهرستان تقدیر و تجلیل شد.
شهرستان سروآباد با 2 شهر، 73 روستا، 2 بخش مرکزی و هورامان دارای 128 ساختمان آموزشی بوده که 113 مدرسه در روستاها و 15 مدرسه نیز در 2 شهر (سروآباد و هورامان) دایر است و بیش از هفت هزار و 500 دانش آموز در مقاطع تحصیلی مختلف دارد.
شهرستان سروآباد با 2 بخش مرکزی و هورامان با بیش از 50 هزار نفر جمعیت در فاصله 90 کیلومتری از غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و 24 کیلومتر مرز با کشور عراق دارد.
7354 /3034
انتهای پیام

نظر شما