شناسهٔ خبر: 30668067 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

معاون استاندار: دانش آموزان همدانی آسیب شناسی می شوند

به گزارش ایرنا، ابوالقاسم الماسی روز پنجشنبه در جلسه اعضای شورای آموزش و پرورش استان همدان اظهار داشت: این طرح به صورت آزمونه (پایلوت) در سراسر کشور در حال

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا، ابوالقاسم الماسی روز پنجشنبه در جلسه اعضای شورای آموزش و پرورش استان همدان اظهار داشت: این طرح به صورت آزمونه (پایلوت) در سراسر کشور در حال اجراست و در سطح استان نیز از مهرماه امسال در برخی از مدارس شهرستان بهار اجرا می شود.
وی اضافه کرد: توسعه فناوری و تغییرات فرهنگی، آحاد مختلف جامعه به ویژه دانش آموزان را در معرض آسیب قرار داده و طرح نماد به لحاظ پیشگیری، آسیب شناسی و درمان بسیار اهمیت دارد.
رئیس شورای آموزش و پرورش استان به اجرای بهینه این طرح در مدارس شهرستان بهار تاکید کرد و گفت: در این طرح برخی دستگاه های اجرایی نیز مشارکت کرده و به یاری خانواده ها و سیستم آموزش و پرورش می آیند.
مدیرکل آموزش و پرورش همدان نیز در این جلسه به اجرای طرح اقامه نماز در مدارس استان به عنوان یک راهبرد موثر اشاره و اضافه کرد: نواختن زنگ نماز در مدارس مورد استقبال خوب دانش آموزان قرار گرفته است.
محمد پورداود گفت: از یک هزار و 700 نمازخانه مدارس استان یک هزار و 200 نمازخانه به فرش سجاده ای و دیگر ملزومات مجهز شده که در تشویق دانش آموزان به نمازخواندن تاثیر بسیار دارد.
وی یادآوری کرد: مدارس استان همدان در گذشته از حیث اقامه نماز رتبه پانزدهم کشوری را داشت و امسال به رتبه پنجم رسیده و همچنین سرانه نمازخانه ها در مدارس استان 41 سانتی متر افزایش پیداکرده که این رقم در کشور 32 سانتی متر است.
پورداود اظهار داشت: نوسازی و زیباسازی فضا در جذب دانش آموزان به اقامه نماز تاثیر بسیاری دارد و با اجرای کارهای فرهنگی، نماز در ذهن کودکان و نوجوانان به یک اشتیاق ماندگار تبدیل می شود.
7527/2090
انتهای پیام

نظر شما