شناسهٔ خبر: 30667807 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

معاون وزیر:

بیشترین کمک به آموزش و پرورش از سوی مردم است

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی گفت: بیشترین مساعدت به آموزش و پرورش ، کمک های مردم به مدارس بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اجتماعی برنا ، مجتبی زینی وند روز پنجشنبه در همایش گرامیداشت هفته شوراهای آموزش و پرورش در اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران اظهار داشت: کمک های مردمی به مدارس مختلف استان تهران برای برگزاری کلاس های فوق برنامه بوده است.

وی افزود: در کنار کمک های مردمی، استفاده از سرمایه ها و منابع دستگاه های دولتی و غیر دولتی در جهت کمک به نظام تعلیم و تربیت باید مورد توجه مسئولان مربوطه قرار گیرد چراکه مشارکت فکری همه دستگاه ها در اداره امور آموزش و پرورش می تواند در تحقق عدالت آموزشی و دسترسی دانش آموزان به امکانات آموزشی با کیفیت موثر باشد.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی با بیان این که آموزش و پرورش امروز آینه تمام نمای فرداست گفت: از این نهاد آموزشی به عنوان معیار دقیق در جهت پیشرفت جوامع یاد می شود که تاثر مهمی در تربیت نیروی انسانی و رونق اقتصاد و صنعت کشور دارد.

وی اضافه کرد: اگر قرار است که آینده پویایی داشته باشیم باید همه افرادی که دل در گرو این جامعه دارند به کمک آن بیایند تا شاهد رشد و توسعه کشورمان در عرصه های مختلف باشیم.

زینی وند با اشاره به این که باید در حوزه آموزش و پرورش سرمایه گذاری کرد گفت: حوزه تعلیم و تربیت یک بحث چند بعدی و کارکردی است که نیازمند اهتمام ویژه مدیران ارشد دستگاه های دولتی به این امر است.

وی افزود: در کنار نظام آموزش و پروش نقش نظام خانواده، رسانه، فضای مجازی و اندیشمندان تاثیرگذار است همچنین ارتقای جایگاه شوراهای آموزش و پرورش به عنوان هماهنگ کننده با دستگاه های مربوطه و خانوده ها باید مورد توجه قرار گیرد.

وی بر حضور علما و ائمه جماعات در جلسه های شورای آموزش و پرورش تهران تاکید و اظهارداشت: تحقق راهکارهای سند آموزشی و سیاست های فرهنگی با توجه به ماهیت و حجم فزاینده تهاجم های فرهنگی با اهتمام به نقش محوریت روحانیت به عنوان هدایت گر افکار عمومی ضروری است.

رئیس سازمان مدارس غیر دولتی افزود: نقش روحانیت در تصمیم سازی ها به نفع آموزش و پرورش خواهد بود که باید از این ظرفیت ارزشمند به صورت درست و کارآمد استفاده شود.

وی با اشاره شورای آموزش و پرورش استان تهران که رتبه نخست را کسب کرد گفت: این شورا در سه حوزه سیاست و برنامه ریزی، عملکرد دبیرخانه ای و عملکرد درآمدها ارزیابی شد و موفق به کسب رتبه برتر شد که نشانگر ورود مسئولیت گرایانه اعضا به حوزه تعلیم و تربیت بوده است.

 

نظر شما