شناسهٔ خبر: 30666729 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

«محمد» و«آوان» فراوان ترین نام ها در بین نوزادان مهابادی است

سلیمان کاوه روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طی این مدت محمد، آژوان، میران و سامیار بیشترین فراوانی اسامی پسران و آوان، باران، آنیا و آلا

صاحب‌خبر - سلیمان کاوه روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طی این مدت محمد، آژوان، میران و سامیار بیشترین فراوانی اسامی پسران و آوان، باران، آنیا و آلا به ترتیب بیشترین اسامی برای نامگذاری دختران را در مهاباد به خود اختصاص داده است.
وی ادامه داد: از ابتدای امسال سه هزار و 71 نوزاد در مهاباد متولد شده اند که از این تعداد یکهزار و 560 پسر و یکهزار و 511 نفر نیز دختر هستند.
کاوه با اشاره به تدوین دستورالعمل جدید تغییر نام در ثبت احوال با استفاده از ظرفیت های قانونی، عنوان کرد: بر اساس این دستورالعمل که در شورای عالی ثبت احوال به تصویب رسیده، اختیار تغییر نام همچون تغییر نام خانوادگی به سازمان ثبت احوال داده شده است.
کاوه اضافه کرد: هم اکنون تسهیل در تغییر نام به دستگاه های زیرمجموعه سازمان ثبت احوال اعلام شده است و افراد می توانند در صورتی که نام مناسبی ندارند بر اساس ضوابط قانونی مشخص شده نام جدیدی را برای خود تعیین کرده و در شناسنامه ثبت کنند.
وی با بیان اینکه هم اکنون با تشکیل کمیته تغییر نام، درخواست های متقاضیان در کمترین زمان ممکن بررسی می شود، اظهار داشت: اسامی غیرایرانی ممنوع بوده و امکان تغییر آن به نام های مناسب ایرانی وجود دارد.
کاوه همچنین در خصوص ثبت نام کارت ملی هوشمند در مهاباد نیز گفت: 183 هزار و 224 نفر واجد شرایط دریافت کارت ملی هوشمند هستند که از این تعداد، 152 هزار و 839 نفر تا پایان آبان ماه برای دریافت این کارت نام نویسی کرده اند.
به گزارش ایرنا، امسال به طور میانگین به ازای هر 100 دختر، 108 پسر در مهاباد متولد شده است؛ مهاباد با جمعیت 241 هزار و 622 نفری در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد.
9903/6185/3072
انتهای پیام

نظر شما