شناسهٔ خبر: 30666587 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

28 دی ماه 57 در دفتر خاطرات مردم امیرآباد ثبت شده است؛

امیرآباد فراهان، مرکز مبارزات ضد رژیم شاهنشاهی/ از پاره کردن قرآن توسط نیروهای رژیم تا کتک زدن آیت الله شماعی در سرمای زمستان

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بسیج از فراهان؛ پس از انتشار خبر فرار شاه در روز 26 دی ماه 57 منطقه فراهان و کمیجان غرق در شادی و سرور می گردد و مردم کمیجان و روستاهای فراهان با پخش شیرینی فرار شاه را جشن می گیرند و با برگزاری مجالس شادی مراسم جشن با شکوهی با حضور همه مردم کمیجان و غالب روستاهای فراهان برگزار می گردد.

در روز 28 دی ماه سال 57 مراسم بزرگداشتی برای شهداء انقلاب در روستای امیر آباد فراهان برگزار می گردد و مردم امیرآباد فراهان که مرکزیت مبارزات سیاسی کمیجان را در آن زمان شاهد بودند از مردم متحد و یکپارچه ی کمیجان دعوت به شرکت در این مراسم می نمایند.

حدود بیش از 3 هزار نفر از جوانان و بزرگان با تعداد بیش از 40 دستگاه اتوبوس، مینی بوس، کامیون و انواع وانت در سرمای شدید با هدف سازماندهی تظاهرات و راهپیمائی ضمن گذشتن از روستاهای مسیر تا مقصد (امیرآباد فراهان) اعلام انزجار خود را در منطقه به نمایش می گذارند.

در حین رفتن گروه مقلدان امام به روستای امیرآباد فراهان در طول مسیر با برخورد ماموران پاسگاه کمیجان و مخالفان که قصد برهم زدن این حرکت شکوهمند و مردمی را داشتند روبرو میشوند.

ماموران که مسلح بودند به مردم بی دفاع اعلام می کنند که نباید در حین رفتن شعارهای ضد رژیم داده شود.

آیت ا… شماعی همدانی که رهبری حرکت را به عهده داشت موقتا مردم را به آرامش و سکوت و پخش نوار قرآن جهت گذشتن از آن مرحله دعوت کرد.

ماشین های حامل بلندگو فقط قرآن پخش می کنند و بدین صورت در موقع رفتن به امیرآباد فراهان مسئله خاصی پیش نمی آید.

مراسم در مسجد جامع امیرآباد فراهان برگزار می شود، در مراسم یکی از جوانان پرشور و انقلابی (جاوید الاثر یوسف شاهوردی-از سال 59 تاکنون) اقدام به سخنرانی کوبنده در اجتماع عزاداران شهداء انقلاب نموده و با شعارهای کوبنده مردم همبستگی خود را با اهالی امیرآباد فراهان اعلام می نمایند.

بعد از اتمام مراسم مردم به طرف کمیجان حرکت می کنند و در مسیر برگشت در روستاها شعار می دهند.


در مسیر برگشت، مجددا در محدوده ی سمقاور ماموران رژیم به ماشین های حامل مردم بی دفاع حمله کرده و با شکستن شیشه ها به کلیه دستگاه ها خسارت وارد می کنند که در آن حین آیت ا…شماعی برای جلوگیری از منازعه و خونریزی قرآن به دست می گیرد و با قرآن به طرف مهاجمین می آید.

ماموران با چماق آیت الله شماعی را می زنند و قرآن را پاره پاره می نمایند و بدین صورت مردم در سرما با وجود حدود نیم متر برف در بیابان و با به جاگذاردن خودروهای آسیب دیده به اطراف پراکنده می شوند.

بعد از درگیری به خانواده انقلابیون در کمیجان خبر می رسد که تعداد زیادی از افراد شرکت کننده در مراسم روستای امیرآباد فراهان در درگیری به شهادت رسیده اند.

با شنیدن این خبر زنان و کودکان با پای پیاده در میان برف به سمت مسیر حرکت می کنند تا این که تظاهر کنندگان به سلامت به خانه هایشان بر می گردند و نگرانی ها رفع می شود.

نویسنده: علی امیرآبادی فراهانی

نظر شما