شناسهٔ خبر: 30666316 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

افشاگری علیه فتح‌ا...‌زاده؛ فصل مشترک همه مدیران استقلال

این آشتی، آتش را خاموش نمی‌کند

با وجود آشتی کنان مدیران سابق و کنونی استقلال به نظر می‌رسد دامنه اختلافات همچنان پابرجاست.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا،اخیرا مصاحبه‌ای منتشر شده از امیرحسین فتحی که در آن مدیرعامل استقلال موضع‌گیری تندی علیه سوابق مدیران گذشته انجام داده است. فتحی با اشاره به جذب پر سروصدای بازیکنانی مثل آندرانیک تیموریان، حنیف عمران‌زاده، مجتبی جباری و جواد نکونام به طعنه گفته: «اهل بمب ترکاندن نیستم و فعلا داریم آثار بمب‌های قبلی را آواربرداری می‌کنیم!» طعنه فتحی آشکارا متوجه علی فتح‌ا...‌زاده است. همه می‌دانند که عبارت «بمب ترکاندن» را این مدیرعامل اسبق استقلال در ادبیات فوتبال ایران باب کرد و غیر از این، همه بازیکنانی که فتحی از عقد قرارداد با آنها مثال زده در دوران فتح‌ا...‌زاده جذب شده‌اند. به این ترتیب به نظر می‌رسد اسم فتحی را هم باید به سیاهه همه مدیران استقلالی مخالف با سیاست‌های فتح‌ا...‌زاده اضافه کنیم.

در دهه نود، بهرام افشارزاده اولین مدیری بود که در باشگاه استقلال جای علی فتح‌ا...‌زاده را گرفت. بعد از اتفاقاتی که با حضور گودرزی و خادم در وزارت ورزش رخ داد، فتح‌ا...‌زاده با دلخوری فراوان رفتنی شد و جای خودش را از اردیبهشت 93 به افشارزاده داد. افشارزاده در کل مدیر آرامی بود و سکوت را هم مثل سحرخیزی دوست داشت. او اما نهایتا نتوانست شرایط را تحمل کند و بعد از مدتی که به مسایل اشراف پیدا کرد، مدعی شد عمده بدهی‌های باشگاه استقلال مربوط به دوران فتح‌ا...‌زاده است. فتح‌ا...‌زاده هم که در کل حضور فعالی در رسانه‌ها دارد، واکنش نسبتا تندی به اظهارات افشارزاده نشان داد. او گفته بود: «من هم بدهی‌های دیگران را دادم، اما از کسی اسم نبردم.»

دو سال بعد یعنی از مرداد 95 نوبت به رضا افتخاری رسید که مدیریت باشگاه استقلال را به دست بگیرد. 6 ماه بعد از این تحول اما استقلال به خاطر بدهی به بازیکن خارجی‌اش از حضور در یک پنجره نقل‌وانتقالاتی محروم شد. بعد از آن بود که جنگ بین افتخاری و فتح‌ا...‌زاده به اوج رسید. افتخاری که منصوریان را سرمربی استقلال کرده بود، در این نبرد از علیمنصور هم بهره برد و او را به جان مدیران قبلی، مخصوصا فتح‌ا...‌زاده انداخت. منصوریان ویدیوی تندی در این مورد منتشر کرد که حسابی باعث عصبانیت فتح‌ا...‌زاده شد؛ آن‌قدر که حاج فتل در کمال شگفتی مدعی شد منصوریان به «سیلی» نیاز دارد! آخرش هم این اختلاف بین افتخاری و فتح‌ا...‌زاده حل نشد؛ آنقدر که افتخاری روز اشک‌آلود خداحافظی‌اش با بغض گفت: «ایشان جام گرفت و ما حالا بعد از چند سال داریم پولش را می‌دهیم!»

حالا اما فتحی همان انتقادات را تکرار کرده؛ آنچه با عصبانیت شدید فتح‌ا...زاده همراه شده است. طرفین دیروز بسیار زودتر از آنچه انتظار می‌رفت کنار هم نشستند و با ماچ و بوسه غائله پیش آمده را به پایان بردند، اما طبیعی است که این آشتی مصلحتی، انتقادات را تمام نمی‌کند. مساله بدهی‌های به جا مانده از دوران مدیریت فتح‌ا...‌زاده همچنان پا‌برجاست و به نظر می‌رسد هر بار با اوجگیری مشکلات مالی استقلال، شاهد بازگشایی این پرونده خواهیم بود.

 

 

نظر شما