شناسهٔ خبر: 30666099 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

از اعتراض کی‌روش تا عصبانیت پدر آزمون !

دیدار هیجانی تیم ملی فوتبال ایران و عراق، انتقامی و مملو از حساسیت‌های واقعی بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  تیم‌های ملی فوتبال ایران و عراق از دور سوم مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ امارات از ساعت 19:30 شب گذشته به مصاف هم رفتند.

بیشتربخوانید : بازتاب بازی ایران و عراق در سایت فیفا

تبلیغات ضعیف اماراتی‌ها

مسائل مهمی که در بدو ورود به امارات و شهر دبی به چشم می‌آید گرانی، هوای بد و پر از گردوغبار و البته تبلیغات کم در سطح شهر است، ‌انگار نه انگار که جام ملت‌ها اینجا در حال برگزاری است!

عادت همیشگی ایرانی‌ها

این بازی به خاطر سابقه سیاسی و فوتبالی دو تیم از بیشترین هیجان و حساسیت در بین بازی‌های مرحله گروهی برخوردار بود و از همین رو با نزدیک شدن به آغاز مسابقه، هواداران دو تیم به‌خصوص ایرانی‌ها خیلی زودتر راهی ورزشگاه شدند تا ابراز علاقه هواداران ایرانی و عادت زود رفتن به ورزشگاه در بین ایرانی‌ها در امارات هم دیده شود.

آغاز رقابت، بیرون از ورزشگاه

کری‌خوانی هواداران قبل از آغاز بازی هم در نوع خود جالب بود. هواداران عراقی و ایرانی رقابت عجیبی در کری‌خوانی برای هم داشتند و قبل از بازی فضاهای بیرون از ورزشگاه را روی سرشان گذاشته‌اند. خیابان‌های منتهی به ورزشگاه پر از هوادار دو کشور بود که رقابت در این دیدار را زود‌تر از بازی اصلی آغاز کرده‌اند.

جو ورزشگاه به نفع ایران

ورزشگاه آل‌مکتوم با نزدیک شدن به زمان بازی مملو از جمعیت شد و هواداران ایرانی برای تیم ملی ایران سنگ‌تمام گذاشتند اما نکته جالب این بود که هواداران ایران در کنار هم نبودند و در نقاط مختلف به صورت پراکنده حضور داشتند با این حال صدای غالب در ورزشگاه، شعارهای ایرانی بود و حتی با آغاز بازی نیز صدای کر‌کننده ایران ایران هواداران باعث شد تا بازیکنان عراق اشتباهات عجیبی را در ابتدای بازی مرتکب شوند.

از اعتراض کی‌روش تا عصبانیت پدر آزمون !

عصبانیت پدر سردار

پدر سردار آزمون یکی از حاضران در ورزشگاه بود که از فدراسیون فوتبال به خاطر بلیتی که برایش در نظر گرفته شده بود؛ گلایه داشت. او   نسبت به این موضوع اعتراض داشت و معتقد بود در جایگاه نامناسبی قرار گرفته و عنوان کرد شاید قید دیدن بازی را هم بزند.

معمای رسن

همام و رسن دو بازیکن عراقی حاضر در عراق نیز به‌شدت مورد توجه ایرانی‌ها بودند و جالب اینکه نیمکت‌نشینی رسن نیز مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت و مدام در این خصوص از خبرنگاران عراقی پرس‌وجو می‌کردند تا متوجه شوند چرا ستاره عراقی نیمکت‌نشین شده است.

داورزنی در کنار تاج و کفاشیان

در جایگاه ویژه شاهد حضور مدیرانی ازجمله محمدرضا داورزنی، مهدی تاج، علی کفاشیان، محمود اسلامیان و محمدرضا ساکت بودیم. یکی از خواننده‌های لس‌آنجلسی نیز در کنار مسئولان ایرانی نشسته بود!

سرمربیان عصبانی

رفتار تنش‌زا و عصبانیت کاتانتس، سرمربی عراق در حین بازی نشان می‌داد او همچنان تحت فشار است هرچند در برخی صحنه‌ها کی‌روش هم دست‌کمی از مربی اسلوونیایی نداشت و مدام کنار گوش داور چهارم به اعتراض علیه داور مشغول بود. کی‌روش در یک صحنه با اعضای کادر فنی تیم حریف نیز دچار درگیری لفظی شد. دو مربی با وجود همه اعتراض‌ها بعد از پایان نیمه برخورد گرمی با هم داشتند. اتفاقی که در پایان بازی نیز رخ داد.

مترجم کی‌روش در نقش مدیر تیم!

یکی از نکات جالب اینکه روی نیمکت تیم ملی ایران خبری از مدیر یا همان سرپرست نیست و کارهای مربوط به تعویض توسط مترجم کی‌روش انجام می‌شد!

اعتراض کی‌روش به سیاسیون عراقی

حضور مسئولان سیاسی عراق پشت نیمکت تیم ملی فوتبال ایران باعث شد تا کی‌روش نسبت به این موضوع اعتراض کرده و ضمن گلایه به مقامات برگزار‌کننده دیدار به عراقی‌ها بگوید ساکت باشند. او قبل از بازی گفته بود این بازی حساسیتی ندارد و دو تیم برای راضی کردن هواداران به ورزشگاه می‌روند اما در عمل حساسیت مسابقه باعث شده بود تا سرمربی ایران مدام به مسئولان برگزاری معترض باشد.

نگاه خاص کی‌روش به کنعانی

حسین کنعانی‌زادگان در نیمه دوم دچار یک اشتباه شد که می‌توانست کار دست ایران بدهد. مهم‌ترین اتفاق بعد از این صحنه واکنش کی‌روش بود که به نشانه تاسف با خنده به مدافع تیمش نگاه کرد.

تشویق ویژه بیرانوند

در دو، سه صحنه از بازی علیرضا بیرانوند با پرتاب‌های دست مختص خود باعث شد کمی هیجان به بازی تزریق شود. بعد از هر بار که او اقدام به پرتاب می‌کرد حاضران در ورزشگاه شروع به تشویق وی می‌کردند.

حساسیت کاتانتس روی ترابی

لحظه‌ای که ترابی تعویض شد کاتانتس خیلی سریع طارق همام را فراخواند و نکاتی در باره این تعویض ایران به وی گوشزد کرد تا نشان دهد شناخت خوبی از ترابی دارد.

منبع: روزنامه فرهیختگان

انتهای پیام/

 

نظر شما